2023-10-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Kan inte läsa språket. Finns det något sätt att få det översatt?

Google translate:
Citat:
Netanyahu uppmanade Gazabor att lämna Gaza omedelbart...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Nej..det är terrorism och terrorism ska alltid bekämpas

Det är terrorism från både håll. Det är inte direkt så att någon av de två parterna är bättre än den andra, de tar båda varje chans de kan till förtryck.

Om du tror något annat är du högst partisk och vägrar se på det nyktert.

Sen att palestinierna inte kan bete sig civiliserat utan måste åka runt och skända kroppar är juh bara sjukt förkastligt. Men Israel har skapat mycket av situationen självmant genom att konstant flytta fram sina positioner och gjort den andra sidan desperat.. oavsett så kommer det ner till att oskyldiga drabbas för några enstaka människors jakt på makt och guld.
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Mycket bra. Hoppas det var fullt av terroristalstrande kvinnor. Det är ju krig mellan 2 sidor som hatar varandra.

Tyvärr är det Hamas media hus med antenner och skit.

Så jag vet inte om Israels respons har varit särskilt massiv egentligen, som SVT påstår tex.
Senast redigerad av Slackoff 2023-10-07 kl. 21:34.
Citera
2023-10-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Inte omöjligt alls som sagt. Tror ändå inte att ryssland är någon drivande kraft bakom Hamas lilla exkursion.

Jag kan ha fel men jag utgår ifrån de långvariga relationerna mellan Israel och ryssland.

Man kan ju däremot fråga sig vad Iran fått i utbyte mot att hjälpa Ryssland med drönare och ammunition tex. Rubel och olja lär ju inte vara intressant för mullorna iaf

Fiendens fiende i dagsläget skulle jag säga. Ömsesidigt beroende i en tid av sanktioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Det Israel bör göra är att trycka upp en massa flygblad och skicka ner över Gaza.

Som innehåller två saker.

En uppmaning till civila att ta med sig mycket mat och vatten och sätta sig på stranden.

En uppmaning till Hamas att överlämna sig själva till Israel och samtliga tagna gisslan, oskadda. Bomberna kommer att utan uppehåll regna över Gaza city tills kraven är uppfyllda till 100%. Ju fortare terroristerna gör som dom blir tillsagda, ju fortare kommer bombningarna sluta.

Sedan låter man bara bomberna regna över Gaza city.

Man förhandlar inte med terrorister. Man krossar dom. Och man dikterar villkoren.

Efter de bilder jag (tyvärr) har sett idag kan jag inte säga att jag motsätter mig ditt förslag. Ondskan har fått ett nytt ansikte och det får räcka nu med diktaturen Palestinas dårskaper.
Citera
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag känner några judar som bor där. De är precis lika fanatiska som muslimerna. Båda sidor anser att landet/marken där är helig och deras. Ingen kommer att ge med sig.

Sett dokumentärer om judarna där nere och dom är fan lika mycket terrorister som hamas.

Finns judar som åker runt och ockuperar ny mark, dessa judar slaktar oskyldiga familjer och barn för att ta marken och Israels regering låter dom göra detta och vissa partier uppmuntrar det tillomed.
Enligt dessa judar är det helt okej att skära halsen av barn då dom ändå kommer bli terrorister i framtiden.

Sen ser vi hur Israel bara bombar skiten ur civila vilket är standard.

Och så undrar väst varför palestinierna hatar judar.
Senast redigerad av tram123 2023-10-07 kl. 21:41.
Citera
2023-10-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Hur sympatiserar man med både Israel och Ukraina? Mesta av Ukraina är nazister. Hur fungerar detta?
Inte för att jag vill diskutera Ukrainakriget. Men när du påstår att de flesta Ukrainare är nazister så använder du den speciella ryska definitionen av nazist som betyder anti-rysk.
Israel stödjer Ukraina i kriget och Ukrainas president är jude. Israel har inte goda relationer med Ryssland vilket vissa här påstår. Det kanske har sett ut så på ytan eftersom många israeler härstammar från Ryssland. Men alla Israels fiender ingår i det ryska maktblocket och deras vänner är i väst.
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Äckligt hur media vinklar... nyhetsrapporteringen, Hamas har självklart rätt att försvara sig och det palestinskafolket mot denna invasiva art som länge plågat palistinerna.
Publicerad två dagar sedan:
Citat:
More than 800 Israeli settlers stormed the Al-Aqsa Mosque compound in occupied East Jerusalem on Thursday morning under the protection of Israeli forces.

Rabbis, heads of settlement associations, and far-right university lecturers were among 832 people who forced their way into the religious site compound, a source in the Islamic Endowments Department in Jerusalem told The New Arab's Arabic sister site Al-Araby Al-Jadeed.
https://www.newarab.com/news/over-800-israeli-settlers-storm-al-aqsa-compound-sukkot

De trodde inte att de skulle få tillbakakaka..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
De är ju dock motpoler? Ryssland liksom Israel är ockupationsmakten.
Hur tänkte du här?

Du påstod att Ukraina är nazister. Vidare är Hamas terrorister. Hur tänkte du där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Tack! Ska läsa lite.
Stämmer allt + detta har Palestina/Hamas någon mycket större spelare bakom sig.

FREE PALESTINA!!
Skulle jag tippa på någon så Iran
Citera
Medlem
KillPus avatar
Hur många bor i Gaza? 2 mille?
Hur många Sverige kommer att ta emot när IDF börjar rensa i träsket?
Tur att det inte Hamas kompisar sossar som styr i Sverige idag. Annars skulle de säkert ordna båtcharter till Cypern och direkt flyg till Sverige för dessa med en gång.
Citera
2023-10-07, 21:35
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Tyvärr är det Hamas media hus med antenner och skit.

Japp, så är det ju.. radioantenner för radiostationer etc. Så legitimt mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in