2023-10-07, 21:21
Medlem
HRTs avatar
Kan inte begripa hur en del uttrycker sig här. Barn, gamla låg ihjälskjutna vid busshållplats mängder av civila är kidnappade och förflyttade till gaza.
Den enda tröst som finns är den massiva vedergällning som kommer av detta terrorism är kräk i människoform.
Citera
2023-10-07, 21:22
Bannlyst
Kollar SVT extrasändning, så Israel bombade sönder ett 11 vångingshus 😱🙏
Citera
2023-10-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Att Sossarnas väljare blev så arga på Magdalena Anderssons inlägg på insta så dom kallar henne horunge och tänker sluta rösta på Socialdemokraterna.
Trodde dom att Sossarna var för Hamas bombar Israel och dödar civila 🤣🤣🤣

Jag väntar bara på statstelevisionen sätter in ett extra program "Kan vi förlåta arga Maggan?". Jag tror så här att så länge bidragen tickar in på kontot så kommer det vara glömt i morgon. Vi kommer nog få se arga Maggan göra en pudel de kommande dagarna för sedan säga att hon även fördömer den andra sidan också. Då kommer mena folk lägga rösten på henne igen. Glöm aldrig att för sossarna har makten alltid varit viktigast
Senast redigerad av guestt 2023-10-07 kl. 21:35.
Citera
2023-10-07, 21:23
Medlem
Rastapunxs avatar
Kommer Sverige våga ställa sig helhjärtat bakom Israel?
Med tanke på NATOansökan och alla koranbränningar här.
Erdogan har väl ställt sig avvaktande men skyllt situationen på Israel precis som Saudierna?
Hur lyckas regeringen bolla detta?
Citera
Medlem
Ammunakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Kan inte begripa hur en del uttrycker sig här. Barn, gamla låg ihjälskjutna vid busshållplats mängder av civila är kidnappade och förflyttade till gaza.
Den enda tröst som finns är den massiva vedergällning som kommer av detta terrorism är kräk i människoform.

Krig är hemskt båda sidors civila blir drabbade.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
De israeler som bor på ockuperat område i Palestina, hur tänker de? Hur fogar de bo där? Jag har funderat över det. Jag hade inte velat bo så och veta att omgivningen hela tiden vill ha bort en från platsen. Måste vara nervöst och obehagligt att leva så. Så vilka är det som väljer att bo i bosättningarna?

Jag känner några judar som bor där. De är precis lika fanatiska som muslimerna. Båda sidor anser att landet/marken där är helig och deras. Ingen kommer att ge med sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Hur allvarlig är situationen? Kommer flera ansluta sig? Är detta början på religionskriget mellan Islam och Kristendomen?
Nej, men det påminner om tidigare eruptioner. Israel slår tillbaka oerhört kraftfullt, med all rätt.
Vi vill inte att muslimsk galenskap ska sprida sig i Europa, så vi står på Israels sida.
Vi stöder den fria och demokratiska staten.
Citera
2023-10-07, 21:24
Medlem
Svärjes avatar
Såvitt jag förstår släpas här en israelisk civil kvinna ur bilen, svårt skadad (misshandlad/våldtagen?). Hemskt att se.
https://t.me/work2873/133262

Jag står bakom Ukraina och har stark känsla för det judiska folket efter vad nazisterna gjort. Jag har heller inget övers för stenålders-ideologier från mellanöstern.
Men måste erkänna att till staten Israel har jag tyvärr väldigt kalla känslor för, efter terrorangreppet mot Armenien 2020-23 med israeliska drönare Azerbabian använt.
Israel har dessutom inte gett Ukraina mycket stöd även om israeliska folket i mycket stor majoritet stödjer Ukraina. Ja, för första gången rycker jag på axlarna när jag ser Israel anfallas. 300 israeler har hittills dödats (21.30, 7 okt 2023). Så många ukrainare mördas av ryzzar. Varje dag.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu kan beslut vara taget av Israel att bara köra på.

Citat:
Netanyahu called on the residents of Gaza to leave Gaza immediately.

https://t.me/Donbas_Operativniy/58191

Hur i helsike ska de lämna då? Och vart??
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT

Du menar som Israel utövat mot palestinierna nu sen slutet på 40talet?
Citera
2023-10-07, 21:25
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Har du tittat på en karta? Vad tror du de hade fått för konsekvenser att släppa en sådan över Gaza?

Bara de utrotar packet så är jag nöjd.
Citera
2023-10-07, 21:25
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Israel har inte särskilt goda relationer med Ryssland USA är Israels stora bundsförvant. Det bor knappt några judar kvar i Ryssland. Israel stödjer Ukraina i det kriget. Ryssland stödjer Iran och Syrien som är Israels huvudfiender.

Detta är ett proxykrig. Anstiftare är Putin. Därom råder inget tvivel.
Vilket förakt för fattiga och maktlösa människor. Israeler tar palestiniernas mark och stänger in dem i ett stort koncentrationsläger som Gasa måste betecknas som. Och du tror att palestinierna är så dumma att de inte förstår att det är Israel som piskar dem. Det måsta Putin tala om för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in