Citat:
Ursprungligen postat av
slothlorien
Jag undrar fortfarande över de där övervakningsbilderna från bron/brofästet. Har polisen satt upp kameran ifråga efter H:s försvinnande? Konstigt ställe att sätta upp en annars.
Min lilla teori för stunden är att de haft ett stash med droger och/eller annat olagligt där under bron någonstans. H skulle klättra och hämta/lämna saker därifrån och ramlade i vattnet, vännerna lyckades inte få upp honom i tid och vågade inte kontakta 112 av rädsla för att deras olagliga aktiviteter skulle avslöjas. Hur trolig låter en sådan teori? Jag är inte så insatt i allt som hänt, och tråden är lång och rörig.
Om din vän ramla från en bro. Skulle du bry dig om en kasse röka hit eller dit eller fokusera på rädda din vän?
Varit med när folk dumpat grejer och sen ringt efter hjälp. Svårare än så är det inte.
Hade det skett så hade dem vikt sig nu i förhören och sagt att dem fick panik. Något stämmer inte här riktigt.