2023-10-07, 17:50
Medlem
Jag undrar fortfarande över de där övervakningsbilderna från bron/brofästet. Har polisen satt upp kameran ifråga efter H:s försvinnande? Konstigt ställe att sätta upp en annars.

Min lilla teori för stunden är att de haft ett stash med droger och/eller annat olagligt där under bron någonstans. H skulle klättra och hämta/lämna saker därifrån och ramlade i vattnet, vännerna lyckades inte få upp honom i tid och vågade inte kontakta 112 av rädsla för att deras olagliga aktiviteter skulle avslöjas. Hur trolig låter en sådan teori? Jag är inte så insatt i allt som hänt, och tråden är lång och rörig.
Citera
2023-10-07, 17:51
Medlem
Varför fokuserar så många på föräldrarna? Först Hs pappa och nu L*ndells föräldrar.
De har antagligen ingenting med detta att göra. Fokusera på de misstänkta och vad som faktiskt kan ha hänt istället.

Om nu F@bbe är en sån strulpelle så har säkert föräldrarna haft fullt upp med honom redan innan. Dom kan ju inte direkt låsa in honom om han inte lyssnar. Inte ens staten lyckas ju hålla struliga ungdomar inlåsta. Och ofta får föräldrarna ingen hjälp innan det är för sent.
Citera
2023-10-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Jag undrar fortfarande över de där övervakningsbilderna från bron/brofästet. Har polisen satt upp kameran ifråga efter H:s försvinnande? Konstigt ställe att sätta upp en annars.

Min lilla teori för stunden är att de haft ett stash med droger och/eller annat olagligt där under bron någonstans. H skulle klättra och hämta/lämna saker därifrån och ramlade i vattnet, vännerna lyckades inte få upp honom i tid och vågade inte kontakta 112 av rädsla för att deras olagliga aktiviteter skulle avslöjas. Hur trolig låter en sådan teori? Jag är inte så insatt i allt som hänt, och tråden är lång och rörig.

Om din vän ramla från en bro. Skulle du bry dig om en kasse röka hit eller dit eller fokusera på rädda din vän?
Varit med när folk dumpat grejer och sen ringt efter hjälp. Svårare än så är det inte.

Hade det skett så hade dem vikt sig nu i förhören och sagt att dem fick panik. Något stämmer inte här riktigt.
Senast redigerad av Enkulaihuvudet 2023-10-07 kl. 17:54.
Citera
2023-10-07, 17:52
Medlem
Vad kan motivet vara om han är bortförd mot sin vilja?
Citera
2023-10-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrle

Med tanke på hur avtrubbade dagens ungdom verkar vara så kan motivet vara vilken skitsak som helst imo...
Citera
2023-10-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkulaihuvudet
Om din vän ramla från en bro. Skulle du bry dig om en kasse röka hit eller dit eller fokusera på rädda din vän?
Varit med när folk dumpat grejer och sen ringt efter hjälp. Svårare än så är det inte.

Hade det skett så hade dem vikt sig nu i förhören och sagt att dem fick panik. Något stämmer inte här riktigt.
Jag skrev ju ordagrant i teorin att de försökt få upp honom men inte lyckats. De anhållna kan mycket väl redan ha vikt sig och erkänt vad som hänt.
Citera
2023-10-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrle

Skulle kunna vara pengar, räcker att man är skyldig en hundralapp..
Eller han kanske visste för mycket om nåt..
Citera
2023-10-07, 17:59
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Det är kanten på metallbalken du ser 🙂

Aha.... My bad...
Citera
2023-10-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duchesse33
Skulle kunna vara pengar, räcker att man är skyldig en hundralapp..
I helvete heller.
Citera
2023-10-07, 18:02
Medlem
Nu har M L*ndell raderat efterlysningar på sin Facebook....
Citera
2023-10-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien

Men det är nog inga övervakningsbilder?
Citera
2023-10-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Lite bilder inifrån det nu avspärrade området så ni får en uppfattning om hur det ser ut där

https://ibb.co/YpM8LHD
https://ibb.co/J2YwqCY
https://ibb.co/56rZnrw
https://ibb.co/Yp10GwR
https://ibb.co/0BzTS6c

Ett område där man hittar både tramadol-kartor, knivfodral och även folk som röker hasch…
Är det du som knäppt bilderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in