Citat:
Ursprungligen postat av
mr.aids
Nu har jag inte tittat på filmen i fråga men bara att gå på titeln och vad TS skrivit om den känns det som en typisk propagandafilm för röra upp folks känslor. Jag säger inte att kriget inte varit hemskt och orsakat stort lidande för den ukrainska befolkningen men rapporteringen därifrån som nått västvärlden har minst sagt varit väldigt mycket propaganda, därför misstänkliggör jag direkt även denna film.
Den behövs inte misstänkliggöras, krig är fruktansvärt som du säger. Den som tror annat kanske saknar insikt och behöver sig en vända till fronten. Och då menar jag ingen specifik sida av någon front över huvud taget - då krig är fruktansvärt åt alla håll.
Givetvis kan denna film användas i syfte åt ett visst håll men det behöver inte betyda att dess innehåll inte stämmer eller skall misstros det minsta.
Krig är fruktansvärt ur alla synvinklar.
Citat:
Ursprungligen postat av
tr0llelito
Kanske inte överraskning att rysstrollen inte vågat sig in i en diskussion som är så djup och allvarlig och full med bevis. De skäms och kan inte försvara det som filmen visar allt de vidriga kloakryssarna är kapabla till.
Tvi!
Jag håller inte med dig - i varför de "ryssvänliga" inte skulle våga kommentera eller diskutera denna brutalt hemska film. Krig är ett he*#%&lvete i alla perspektiv. Soldater som skickas ut i kriget dör och civila dör när bland annat infrastruktur som försörjer
alla parter i samhället bombas. Och misstag begås, bomber/raketer/kulor som hamnar "fel"
Kriget i Ukraina är fruktansvärt, likaså krig i andra delar av världen och andra krig i världen som skett.
Vi har kriget på Balkan, det var fruktansvärt. Vi har kriget i Irak och Afghanistan, det var fruktansvärt. Det pågår konflikter i många delar av världen och det är horribla saker på många sätt.
Tror Pelle att kriget i Ukraina är fruktansvärt för de civila, att tro annat är idiotiskt.
Men att förstå varför krig sker, vad det är som lett fram till dessa hemskheter, vem som "vinner" och hålla på med
"blame game" är en annan femma.