Citat:
Ursprungligen postat av
Ellestrandh
Ärligt talat bryr jag mig inte den här konflikten särskilt mycket. Vad Israel gör med araberna bryr jag mig inte heller om.
Jag har full förståelse för Israels agerande eftersom jag till 99% har dålig erfarenhet av araber från arbetet bostadsområdet i lokaltrafiken i det offentliga samhället i stort.
Om du har förståelse för Israels agerande måste du ju kunna hålla flera tankar i luften och ha förståelse för palestiniernas situation. Eller hade du varit helt okej med att de kom till Sverige och hänvisade till någon nyfunnen biblisk parentes och militärt började fördriva etniska svenskar?
Israel uppfyller inte ens de mest grundläggande löften enligt resolutionerna, eftersom de helt enkelt inte bryr sig. De tillåter bosättarna att fördriva och rent av mörda palestinier på Västbanken. Jag förstår inte hur svenskar kan sitta och inte förstå varför palestinierna är upprörda, särskilt när man bara för några år sedan hyllade ukrainska motoffensiver i Donbas.
Israel är liksom inte ensamma om att göra anspråk på olika landområden, men det som skiljer är att man alltid har "förståelse" för att Israel gör som de gör, men aldrig annars.