Ganska smart av Hamas att ta många gisslan och föra dem till Gaza. Förhindrar Israels bombningar. Annars skulle de kunnat lägga "bombmattor" 0-2 mil in på Gazas mark och förstära allt.
En del av Hamas trupper på videor ser ganska proffsiga ut och har bra militär mundering. Det syns att ryZZland/Iran hjälpte till ordentligt där!
Både Hezbollah och Hamas har ökat sin professionalism. Hade inte Iran behövt försörja Putler med drönare så hade vi antagligen sett ett par tusen drönare skickas in över Israel.
Genetiskt så är israeliska judar och palestinier nära släkt, snarare är palestinierna de judar som blev kvar och konverterade till kristendom och senare islam.
Det finns inga israeliska judar då de faktiskt är sionister från Europa som en gång drömde om att skapa en stat i Palestina och kom till Palestina med syftet att erövra och stjäla land och tränga undan de människor som redan bodde där.
Varför är det existenshotande för Palestina?
För att Israel kommer hämnas?
Ja och för världen är upptagna med Ukraina och USA inte kommer stoppa Israel denna gången. Nä, jag tror nog dom drog tigern i svansen för sista gången nu.
Det finns inga israeliska judar då de faktiskt är sionister från Europa som en gång drömde om att skapa en stat i Palestina och kom till Palestina med syftet att erövra och stjäla land och tränga undan de människor som redan bodde där.
Jag gillar varken judar eller muslimer men jag måste fråga dig ett par saker. Jag tror säkert att ni kommer ta över Sverige, svenskarna är alldeles för mesiga och rädda för att framstå som främlingsfientliga för att stävja invasionen av muslimer. Men om ni muslimer nu är så förträffliga, Allah är så stor och god, varför är era länder så gott som alltid oorganiserade kaosländer? Varför vill miljontals muslimer söka sig till sekulariserade väst där det bor så många otrogna? Med Islam och Allah i ryggen borde ju era länder vara fantastiska att bo i.
Du själv eller din släkt har flyttat hit till Sverige från ett land i kaos, och nu hoppas du det blir krig mellan er och oss andra så att ni kan ”visa oss en gång för alla”? Alltså fattar du hur dumt det är?
Ni är utan tvekan de mest primitiva, kaosskapande, hjärntvättade människorna som vandrar på denna jord. Ni är inget annat än en flock korkade monster som älskar våld, förstörelse och saker som glimmar som guld.
Du och dina muslimkompisar kommer säkert ta mycket mer än ni redan har gjort. Flera länder i Europa kommer säkert bli muslimska och ni kommer säkert jaga bort kristna helt från flera områden. Visst, så är det och det är synd att Europa har varit för lugnt de senaste 80 åren, folk har helt enkelt glömt av att ibland måste man sätta ned foten.
En sak är dock säker: När ni och er hemska religion har tagit över kommer mänsklighetens utveckling stanna upp helt. Ifrån Jorden kommer vi aldrig att komma, möjligtvis om man ställer sig högst upp på högen av McDonalds-påsar som ni kastat ut från bilrutan.
De kaos länderna är pga andra länders krig. Jag menar saudi emiraterna är inte direkt kaos, och om islam är så dåligt varför växer den snabbast då? Av alla religioner
Här har de fredsälskande ensamkommande kidnappat en gammal israelisk kärring som de pa fredligt ensamkommande vis nu skall valtaga för att sedan i fredens namn stycka levande
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!