• 1
  • 2
2023-10-04, 12:44
Medlem
Vilken billig skåpbil skulle ni valt att köpa?
vilka ska man inte köpa?
är helt ny på skåpbilar aldrig ägt någon så behöver lite tips

mvh
Citera
2023-10-04, 13:20
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeel
vilka ska man inte köpa?

mvh

Allt utom Ford och Dacia
Citera
2023-10-04, 14:34
Medlem
Byggservice killarna haft alla möjliga på min firma, Citroen, Peugeot, Renault, Dacia, Ford och VW. Har inte samarbetat med någon specifik utan tagit bilarna hos den handlare där jag har fått för tillfället bra deals, därav spridningen. Kan säga att i mina ögon har Renault(Kangoo)/Dacia(Logan) strulat minst men är o andra ganska sparsmakade invändigt. Ford lite mer ombonade men mycket konstiga småfel, särskilt elektriska. Caddyn mest populär bland killarna och mest personbilskänsla, kanske därför den har så högt andrahandsvärde. Har hört en del bra om Nissan också men någon sådan har vi aldrig haft.
Citera
2023-10-04, 15:15
Medlem
carminaburanas avatar
Jag har en 2006.renault master, jag gillar den. Se till att den är efter2005, då underredet är galvaniserat så det blir inte lika mycket rost. Undvik robot lådorna, de är kända för att strula.
Citera
2023-10-04, 15:27
Medlem
Jag har kört caddy många år extremt nöjd.
Citera
2023-10-04, 16:41
Moderator
Bilar --> Bilar: köpråd
/Moderator
Citera
2023-10-04, 17:24
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Nissan NV200 har största skåpet av de små skåpbilarna. Driftsäkra, låg bränsleförbrukning och allmänt billiga i drift. Men ingen personbilskänsla och stötiga och rätt obekväma.
Citera
2023-10-07, 03:56
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeel
vilka ska man inte köpa?

mvh

Allt utom franskt och rumänskt.
Citera
2023-10-07, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Pratar man med färdtjänstförare som oftast sitter i Ford eller Renault så är Renaulten överlägsen vad gäller driftsäkerhet pga en massa elfel på Fordarna, så helt dåliga är nog inte fransmännen när det gäller skåpbilar, byggs ju även husbilar på dem, visste du förresten att en Del av Volvos lastbilar är förklädda Renaulter.
Citera
2023-10-07, 04:21
Medlem
Hade du tänkt köpa ny eller beggad?
Jag kör en VW Transporter från 2006, den gav jag 22k för. Fruktansvärt bra och driftsäker bil, har bara behövt byta lite slitdelar som bromsar å batteri.
Transportern är en riktigt bra och driftsäker bil som många företag har som firmabilar. Något som är riktigt bra med den bilen är att motorn saknar kamrem/kedja utan kamaxeln är direktdriven från svänghjulet. Kamremsbyten kan ju vara otroligt dyrt
Citera
2023-10-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsaw
Hade du tänkt köpa ny eller beggad?
Jag kör en VW Transporter från 2006, den gav jag 22k för. Fruktansvärt bra och driftsäker bil, har bara behövt byta lite slitdelar som bromsar å batteri.
Transportern är en riktigt bra och driftsäker bil som många företag har som firmabilar. Något som är riktigt bra med den bilen är att motorn saknar kamrem/kedja utan kamaxeln är direktdriven från svänghjulet. Kamremsbyten kan ju vara otroligt dyrt

Inte för att vara den men i rubriken står det 50-70000 så ny lär det ju inte vara frågan om.
Citera
2023-10-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Helt fel, håll käften istället om du inte har någon erfarenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in