2023-09-29, 11:38
Medlem
horomhebs avatar
Ursäkta för dröjesmålet.
Jag söker ett "krig", om än ett litet sådant.

-De enda skotten avlossades ut mot havet
-Den som orsakade konflikten blev dess enda offer
-Det dröjde 13 år innan den ena sidans styrkor drog sig tillbaka
-En kejsare var inblandad i upplösningen
Citera
2023-09-30, 11:30
Medlem
horomhebs avatar
-Det var stormakter inblandade
-Offret lär ha varit ett riktigt prakt-svin
Citera
2023-10-02, 21:01
Medlem
horomhebs avatar
Här var det febril aktivitet, ser jag.

-Dispyten lär ha varit en turist-attraktion
-Befälhavarna för de bägge styrkorna tog sig gärna ett glas tillsammans
-Det ägde rum på Stilla Havs-kusten
Citera
2023-10-07, 03:28
Medlem
Griskriget
Citera
2023-10-08, 22:02
Medlem
horomhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lllllllllllll
Griskriget
Ja det satt långt inne - Griskriget mellan Storbritannien och USA på ögruppen San Juan i Washington 1859. Fast nån sammandrabbning ägde aldrig rum. Det som utlöste osämjan var en gris som kom in på annans mark som blev skjuten. Konflikten varade dock till 1872, då den avgjordes av den tyske kejsaren Vilhelm I, som dömde till USA:s fördel.

En rejäl bit polsk bacon (ingen jävla Scan här inte!) till lllllllllllll, som får bollen.
Citera
2023-10-13, 16:33
Medlem
JohnnyTheBrottoms avatar
Citat:
Griskriget

Vill inte vara ohyfsad - i synnerhet inte mot en trådveteran - men efter fem dygn finns det kanske skäl att tro att frågeställandet här har glömt av??? (snyggt taget förresten - aldrig hört talas om... låter som en MMA-fight mellan Bert Karlsson och Edward Blom...).
Citera
2023-10-14, 13:44
Medlem
Ursäkta att det har tagit lång tid. Jag ska skriva en ny fråga.
Citera
2023-10-19, 20:53
Medlem
JohnnyTheBrottoms avatar
Citat:
Ursäkta att det har tagit lång tid. Jag ska skriva en ny fråga.

Är ofin nog att påtala att det ånyo gått snart fem dygn...

Vill du kan jag värka fram en godtagbar fråga?
Citera
2023-10-19, 20:56
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyTheBrottom
Är ofin nog att påtala att det ånyo gått snart fem dygn...

Vill du kan jag värka fram en godtagbar fråga?

Kör du en! I 13 är på säkert på övning Retas bara I13!
Citera
2023-10-20, 13:36
Medlem
JohnnyTheBrottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Kör du en! I 13 är på säkert på övning Retas bara I13!

Jag gör så Biling! Kan tyckas fräckt, men 5 + 5 dygn indikerar ju att man har vettigare saker för sig, vilket inte skall ge någon typ av förtal, tvärtom - dyker du upp I13 så är det bara köra, låtsas som att min fråga inte existerar... ...en fråga efter en...

1) ...uppfinnare som från land som inte brukar förknippas med innovationer öht - snarare tvärtom.

2) Civilingenjör och pilot.

3) Hans uppfinning kan stavas på två olika sätt, använder man den vokalen han själv använde är det samma ord som underlättar... ...vardagen för många i moderna samhällen. Ogillar det själv, har bara en pryl "på detta"...
Citera
2023-10-20, 13:44
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyTheBrottom
Jag gör så Biling! Kan tyckas fräckt, men 5 + 5 dygn indikerar ju att man har vettigare saker för sig, vilket inte skall ge någon typ av förtal, tvärtom - dyker du upp I13 så är det bara köra, låtsas som att min fråga inte existerar... ...en fråga efter en...

1) ...uppfinnare som från land som inte brukar förknippas med innovationer öht - snarare tvärtom.

2) Civilingenjör och pilot.

3) Hans uppfinning kan stavas på två olika sätt, använder man den vokalen han själv använde är det samma ord som underlättar... ...vardagen för många i moderna samhällen. Ogillar det själv, har bara en pryl "på detta"...

Spanien har väl aldrig uppfunnit något förutom all-inclusive Drar till med Juan de la Cierva? Autogyron/autogiro.
Citera
2023-10-20, 14:18
Medlem
JohnnyTheBrottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Spanien har väl aldrig uppfunnit något förutom all-inclusive Drar till med Juan de la Cierva? Autogyron/autogiro.

Ha ha! Jag har ju från s a s "familjehåll" fått höra det här med "trådlös telemani"... . Nu fick jag uppleva det i realtid! Hur i helsike tog du den!???? Visst är det han!

Otroligt skickligt plockad! (hade redan börjat fundera på nya ledtrådar, "spanjor", "redan da Vinci skissade", "pilot som sagt, har en viss bäring här", "ledde fram till flygfä som bl a använts i enorm omfattning av stormakt i Indokina" o dyl.).

Nu har jag dock lärt mig att när någon tungviktare "lyser grönt" ska man inte ens fundera framåt på nya ledtrådar! Mitt mobilabonnemang det enda jag (trean) har på a-giro btw, föredrar nätfakturor till bank, annars står man där i affären som ett jäkla fån med för lite på kontot... (IK antecknar).

Vi går vidare något decennium för vinsten, som passande nog är Sikorskys första helikopterprototyp! Igen: är smått chockad... Och såklart frågan till den telemaniske Biling!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in