2023-10-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtant01
Hur kan ni med att prata illa om pappan till en försvunnen pojk??
Henrik är min dotters bästa vän o vi är otroligt oroliga för honom! Det är även hans pappa!! Henriks mamma dog av sjukdom för 5 år sedan o har heller ingenting med försvinnandet att göra!
Det sista vi vet är att han skulle träffa några tvivelaktiga vänner.
Håll er till fakta o gotta er inte i skandaler som inte finns!!

Enligt Facebook dog hon 2013…… 10 år sen.
Citera
2023-10-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Självmord efter att ha blivit knivhotad för typ en vecka sedan ?

Varifrån kommer uppgiften om knivhotet?
Citera
2023-10-06, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus

Nån som kommenterat BOs inlägg på nån social media med att han blev knivhotad för ett tag sen
Citera
2023-10-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus

Det var en kommentar till något inlägg H gjort i någon av sin Tiktok. Finns länk tidigare i tråden.
Citera
2023-10-06, 21:47
Medlem
En intressant iakttagelse:

M*lin Skrev den 25 September följande i en grupp på Facebook (Brottsplats/Samverkan Alingsås/Vårgårda):

”Alingsås

Vill upplysa om en mörkblå skåpbil med en manlig förare i 40-50 årsåldern som idag stannade & erbjöd min 9-åring & hennes kompis skjuts hem från skolbussen. När de sa nej så sa han att det gick omkring en konstig gubbe i området så det var bättre att de åka med honom. De sa nej igen & sprang därifrån. Detta skedde borta vid möbelmästaren (Kristineholm)

Ringde för att informera polisen, tänkte om det kom in flera samtal om samma bil men de hade inte tid att ens lyssna, undrade vad de skulle göra med den informationen & sa att jag skulle gå in & göra ev anmälan på nätet.

Prata med era barn & undomar🥰

UPPDATERING!
Jag ringde 11414 idag & efter 2 timmar fick jag kontakt med en kvinnlig polis som sa till mig att händelsen igår var ett pågående ärende & att man absolut ska ringa 112. Sen kan man då begära ledningscentralen. Så då vet ni alla föräldrar som hamnar i min situation att era barn ska prioriteras❤️”

Kan det finnas ett samband? Har någon av de inblandade tillgång till en mörkblå skåpbil?
Citera
2023-10-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja han låter oerhört normal och lugn i rösten!för att vara den intervju det är! Är du döv och även dum i huvudet? Lyssna om och om igen.

Jag tror inte vi ska belasta eller analysera pappan alltför mycket. Han uppvisar precis det man kan förvänta sig. Han har ingen aning om vad som hänt. Hans förmåga att analysera situationen är inte så god.

Det är intressantare att analysera vad polisen sa på Västnytt ikväll. Det var mycket vagt om misstankar mot de häktade. Som sagt. De är ute imorgon.
Citera
2023-10-06, 21:49
Medlem
Det är inte enkelt att vara ungdom i dagens läge och ännu svårare är det när det finns ett antal psykisk sjuka människor som spekulerar allt från a till ö, för att färdigställa deras tråkiga vardag över att man är bitter och sjuk på flashback men ni som säger att det är babbebeteende och drar paralleller till att man får skylla sig själv, så får man nog inse att det är här beteendet har börjat sträcka sig till alla skolor och våldskapitalet är så stora bland dessa individer att alla går följe för att själva inte vara offer, det är som sagt ett helvete att vara yngre idag och jag lider med pappan till Henrik. Jag kan hoppas bara på ett mirakel att han återfinns levande.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2023-10-06 kl. 21:53.
Citera
2023-10-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Om polisen verkligen hade trott på att han kan vara vid liv hade vi sett skallgångskedjor med Missing P HemV med flera.

Men det gör vi inte.

Farbror Blå kör vidare med "människorov" då bevisläget ännu inte motiverar rubriceringen mord, samt, framförallt, att det håller media och folk relativt lugna.

Det finns en juridisk verklighet, och kort och gott en verklighet.

Vilka är det som är anhållna?!
Citera
2023-10-06, 21:51
Medlem
Hunden007s avatar
Området som är avsspärttad är Skogen i Brogården.

Såg också massa hunder skälla i skogen Nära fotbollsplanen.
Citera
2023-10-06, 21:51
Medlem
EBTs avatar
Vågar jag gissa på att de som anser Henriks far vara "lugn" och "leende" i intervjun måhända lider av autism?

Angående MGM mor och hennes inlägg på facebook: kan någon länka?
Citera
2023-10-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babadoo
sällan jag bryr mig om hur folk ser ut men den morsan ser ju helt psyk ut.
får Johanna Möller vibbar av henne

Grattis. Du var den förste som fick in Johanna Möller i denna tråd.
Citera
2023-10-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiacytostatika
Det var inget självmord. Det var en olycka. Hon hade halkat av bron i Forshall. Och dragits iväg med vattnet som var strömt.

Det får du gärna komma med bevis på. Men i tråden om Amela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in