2023-10-06, 21:13
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja han låter oerhört normal och lugn i rösten!för att vara den intervju det är! Är du döv och även dum i huvudet? Lyssna om och om igen.
Du har ju noll koll på varken folk som har haft missbruk eller folk i allmänhet. Jag kollade alltså intervjun som var filmad. Kryp under din sten igen.
Citera
2023-10-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Alltså.. jag må låta konspiratorisk, men efter att ha sett intervjun med fadern; kan man verkligen utesluta att fadern inte har ett finger med i spelet? Hur var deras relation?

Tror nog att man ska vara försiktig att döma en person om man inte varit i samma sits. Jag kan bara tala för mig själv, hade en anhörig till mig varit försvunnen, jag hade nog inte grejat en intervju, men jag hade försökt. För de är de bästa sättet att nå ut, om nu min anhöriga är vid liv nånstans och ser intervjun eller läser tidningar osv.
Citera
2023-10-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Vad gjordes isf för att hjälpa honom?
Fick han adekvat hjälp i sin livssituation, sitt dåliga mående? Behövde pappan hjälp?
Är inte riktigt så insatt i hans livssituation eller hans farsas för den delen. Han introducerade mig för hans farsa någon gång för ett par år sedan men inte mer än så. Vet bara att Henke inte mådde bra psykiskt å att han inte fick något stöd hemifrån. Vill även tillägga att jag inte har pratat med Henke sedan runt 2021 om jag minns rätt.
Citera
2023-10-06, 21:18
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja det är nog kört. Obehagligt å se den uppgivna pappan nu på Aktuellt. Såg att grabben hade whiggertendenser på sin Insta så hoppet är nog med största sannolikhet ute för familjen att hitta honom i livet.
Ja. Pojken anammade blattarnas beteende och befann sig uppenbarligen i svenskfientliga miljöer. Ännu en svensk mördad i det mångkulturella paradiset.
Citera
2023-10-06, 21:18
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Alltså.. jag må låta konspiratorisk, men efter att ha sett intervjun med fadern; kan man verkligen utesluta att fadern inte har ett finger med i spelet? Hur var deras relation?
kanske inte ett finger, men med sådan egofarsa kan vad som helst hända en stackars avkomma.
Citera
2023-10-06, 21:22
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Korttänkt 😑 Befann mig själv i ett chocktillstånd pga en händelse jag inte var förberedd på, och som handlade om liv eller död. Var som ett djävla vrak inuti, skakade och hackade tänder - men var oklanderligt artig och vänlig mot alla de människor som fladdrade runt mig och ville något.

Tills man varit i en liknande situation ska man inte vara så tvärsäker på ”hur man beter sig”. Valet att försöka hålla ihop är valet man måste ta, om man ska vara till någon nytta för någon.
om man ska basera allt på hur en känner eller en gång har upplevt saker. jaa då lämnar vi hela rättssystemet öppet för endast känslor.
Citera
2023-10-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Han är helt förstörd, vilket man förstår.
Måste vara rent överjävligt för anhöriga, hoppas att han hittas snarast
Vad är det för j*vla fråga då? "Vad hoppas du på nu...?" Inte att undra på att pappan får ett osäkert leende på läpparna!?
Citera
2023-10-06, 21:26
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nu ska vi vara försiktiga med att smutskasta pappan. Nu vet vi inte om han begått självmord och vi vet inget om pappan heller.
Helt rätt av dig.
Vi vet ej.
Livet kan va skit.
Jag kan oxo ha rätt.
Om det nu skulle tillföra något.
Citera
2023-10-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
om man ska basera allt på hur en känner eller en gång har upplevt saker. jaa då lämnar vi hela rättssystemet öppet för endast känslor.

Det jag sade är att man inte har en djävla aning om hur brett spektrumet på ”normalt, chockat beteende ” är förrän man själv befunnit sig i rejäl chock.
Citera
2023-10-06, 21:28
Medlem
Fick ett meddelande ”Snälla posta att även den avlidne mammans släktingar är i ropet, trots att fel umgänge nog är troligare. Pappan kommer aldrig prata för sig själv mot andra även om han borde.”

Random användare som haft tidigare kontakt i annan tråd.
Citera
2023-10-06, 21:32
Medlem
Rundcrantzs avatar
Om polisen verkligen hade trott på att han kan vara vid liv hade vi sett skallgångskedjor med Missing P HemV med flera.

Men det gör vi inte.

Farbror Blå kör vidare med "människorov" då bevisläget ännu inte motiverar rubriceringen mord, samt, framförallt, att det håller media och folk relativt lugna.

Det finns en juridisk verklighet, och kort och gott en verklighet.
Citera
2023-10-06, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeepAsFrozt
Vilken värld lever du i ?
Citronen , Noltorp , Stockslycke. Sök på namnen å påstå att majoriteten är svenskar..... 🫡 Är för fasen lilla-Pakistan

Antar att du aldrig varit i Göteborg, Stockholm eller Malmö senaste 10 åren? Förstår vad du menar, men allt är relativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in