2023-10-06, 18:53
Någon som har provat L-tyrosine och fått positiva effekter? Jag har provat i olika doser (från 500mg till 5gram) men känner inte av någonting.

Många som verkar gilla denna aminosyra.
Citera
2023-10-06, 19:04
Medlem
Jag gillar den oerhört mycket. Tyrosin blir ju dopamin. Du kanske inte har några problem med dopa.

Förstärker effekten av tjack och bra när man kliver av tjack också så får man en liten boost.

Du får tillgång till lite extra dopamin. Gör man inte något som stimulerar dopamin kan jag tänka mig att man inte känner något.
Citera
2023-10-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensorry
Någon som har provat L-tyrosine och fått positiva effekter? Jag har provat i olika doser (från 500mg till 5gram) men känner inte av någonting.

Tar du e på tom mage?
Det får absolut inte krocka med någon annan aminosyra för att kunna tas upp.
Citera
2023-10-08, 10:37
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Tar du e på tom mage?
Det får absolut inte krocka med någon annan aminosyra för att kunna tas upp.
Okej det kanske är det som är problemet. Brukar nämligen ta L-Teanin på morgonen.
Citera
2023-10-10, 01:35
Medlem
Spacemodes avatar
Citat:

L-tyrosine är ett kosttillskott och inte en drog. Precis som GABA- och 5HTP-kapslar.
Citera
2023-10-13, 05:40
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Jag gillar den oerhört mycket. Tyrosin blir ju dopamin. Du kanske inte har några problem med dopa.

Förstärker effekten av tjack och bra när man kliver av tjack också så får man en liten boost.

Du får tillgång till lite extra dopamin. Gör man inte något som stimulerar dopamin kan jag tänka mig att man inte känner något.

Hur stor dos tar du? 500-1000 mg har jag läst ska vara sweet spot. Påsen jag har rekommenderar 3500 mg innan träning.
Citera
2023-10-14, 09:12
Medlem
Citat:
Hur stor dos tar du? 500-1000 mg har jag läst ska vara sweet spot. Påsen jag har rekommenderar 3500 mg innan träning.

3500 låter som en bra dos. Jag väger inte upp det så noga, men en rågad tesked, helst i kombination med vätskeersättning.
Funkar väldigt bra om man känner sig urlakad.

Och som jag förstått så är det viktigt att det är just L-tyrosine och inte bara Tyrosine
Citera
2023-11-03, 21:28
Bannlyst
Har provat men kände likt dig ingenting. Kanske bäst att ta efter vakna nätter på uppåtdroger.
Citera
2023-11-03, 22:30
Medlem
Lite nyfiken på varför du postar denna frågan under droger 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här