2023-10-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Är det i ett skogsområde/grönområde? I så fall kan väl EPA-pojken ha hängt sig?
Vad fan får du EPA pojke ifrån? Och nej det är vatten
.
Citera
2023-10-06, 18:48
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Har du inget bättre för dig en fredagskväll att göra än att ”lida med de anhöriga”?
Sen kan man väl ställa sig frågan ifall det verkligen är ett tragiskt besked? Vad är det egentligen man gått miste om, en framtida hjärnkirurg eller lovande fotbollsspelare? Är det en kriminell spoling som ”sprungit” vilse är det väl snarare en vinst för samhället. Lite mer tragiskt i detta fall då personen i fråga är vit i och för sig.
Ta det lugnt med laddet, laddsteffe. Du verkar spåra.
Citera
2023-10-06, 18:49
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är inget som de borde inleda i mörkret - det borde redan ha skett eller påbörjas i morgon.

Hundar fungerar även i skymning och likaså pannlampor. Det är ett tag sedan området spärrades av nu, så de kan rentav hinna finkamma området redan ikväll.
Citera
2023-10-06, 18:50
Medlem
Citat:
Har du inget bättre för dig en fredagskväll att göra än att ”lida med de anhöriga”?
Sen kan man väl ställa sig frågan ifall det verkligen är ett tragiskt besked? Vad är det egentligen man gått miste om, en framtida hjärnkirurg eller lovande fotbollsspelare? Är det en kriminell spoling som ”sprungit” vilse är det väl snarare en vinst för samhället. Lite mer tragiskt i detta fall då personen i fråga är vit i och för sig.

Du borde lägga ner laddet steffe med den där grandiosa självbilden du har.

Henke är en hockeyspelande ungdom med en tragisk uppväxt, inte kriminell eller "epapojke"
Citera
2023-10-06, 18:50
Medlem
Citat:

Du råkar inte vara av judisk påbrå?

Här har vi en svensk (skandinavisk) 15-åring som är försvunnen och du börjar genast babbla som om han vore en negerjävel.
Patetiska drägg som dig är anledningen till att samhället går utför, du är en tragisk 'man'
Citera
2023-10-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Dom har väl luskat ur info ur kidnapparna som är gripna. Otroligt tragiskt för familjen.

Ja mest troligt och dom kommer säga att dom bråkat och han har ramlat i eller liknande.
Citera
2023-10-06, 18:51
Medlem
panzertaxs avatar
Polisen brukar vilja spärra av områden för att få söka igenom dem utan att allmänheten riskerar att förstöra spår osv. Området är nära bostaden och vid ån och tycks rimma med senaste positionering på snapchat osv också. Kort sträcka från bostaden till att något ev. har hänt innebär också färre vittnen/iakttagelser.

Ligger en mobiltelefon kastad/dumpad där så är det av högsta intresse av polisen att hitta den innan någon annan hittar den som inser att de letar där och som vill förhindra att den hittas. Hittas mobiltelefonen så kan det t.ex. ge svar på vem snubben hade kontakt med senast och skulle det framgå att han skulle träffa någon/några så är det av extremt stort värde - särskilt om det är samma personer som är anhållna.

Luktar onekligen "kom ner till fotbollsplanen och snacka en stund!"-case om detta.
Citera
2023-10-06, 18:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hundar fungerar även i skymning och likaså pannlampor. Det är ett tag sedan området spärrades av nu, så de kan rentav hinna finkamma området redan ikväll.
Ja hundförare får svårare att ta sig fram i mörkret. Söker man levande finns det skäl att gå ut i mörker - söker man kropp så finns inga skäl att arbeta i mörkret.
Jag tror polisen söker en kropp och saker som tillhör honom.
Och jag tror att området har spärrats av för att någon av de anhållna pratat.

Men jag kan självklart ha helt fel - jag spekulerar som alla andra.
Citera
2023-10-06, 18:58
Medlem
Inledningsvis så är det familjen polisen talar med. Sedan står naturligtvis exet på tur, inte bara för att hon är ett ex utan även för att där fanns en konflikt.

Utefter hennes svar så plockas andra in. Nu tycks ju inte Alingsås vara den största av städer och eventuella inblandade inte alltför många eller förhärdade. Snacksaliga skitungar har polisen haft att göra med förut. Så det här löser polisen enkelt.

Tråkigt nog så drabbas familjen av stor oro och troligen får familjen snart det värsta beskedet som en familj kan få. Alltihop är så förbannat tragiskt och onödigt.
Citera
2023-10-06, 19:05
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja hundförare får svårare att ta sig fram i mörkret. Söker man levande finns det skäl att gå ut i mörker - söker man kropp så finns inga skäl att arbeta i mörkret.
Jag tror polisen söker en kropp och saker som tillhör honom.
Och jag tror att området har spärrats av för att någon av de anhållna pratat.

Men jag kan självklart ha helt fel - jag spekulerar som alla andra.

Du säger emot dig själv dock. "Söker man kropp så finns inga skäl att arbeta i mörkret" sedan säger du att "någon av de anhållna pratat". Så om de har talat om att kroppen ligger där så menar du att man har inga skäl att söka där i mörkret?

Området som genomsöks är inget "surprise"-område utan det mest logiska att söka i baserat på mobiltelefonens sista pejling innan den stängdes av, samt närheten till bostaden, närheten till en "mötesplats" så som fotbollsplanen och närheten till ån. Det jag finner märkligt är möjligen att polisen inte spärrade av detta område tidigare, men det kan ha framkommit saker i förhör såklart som gör att de fattade beslutet i eftermiddag.
Citera
2023-10-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Inte illa om hon är mamma till båda, då det skiljer typ en månad i ålder på dem..
Mal*n är mamma till Fab*an som också har sin pappas efternamn, Joha* är pappa till Melvi*
Citera
2023-10-06, 19:11
Medlem
Efter att ha följt tråden från start så börjar man nu ana ett mönster.
Min bedömning just nu är faktiskt självmord.
Det verkar vara en ganska olycklig kille som strulat till det med både tjejer och annat. Ingen bra situation hemma heller. Inget stöd från nån i sin närhet.
Självmord är dessutom betydligt vanligare än raffinerade kidnappningar och mord. Men inte lika intressanta på Flashback.
Anhöriga utmålade honom som hockeyspelare med stort H. Vilket är ren bluff. De känner inte H, vilket är vanligt i liknande fall.

De struliga kompisarna, som nu sitter inburade, är dock av intresse. Är de så förhärdade att de kunnat kidnappa eller mörda, och sedan hålla tyst om det.
Här kanske tråden kan bidra med lite kunskap. Men jag får bilden av att det är struplellar, men inga hårdingar. Någon hade brustit vid det här laget om de varit inblandade.
Misstanken är också svag.

Polisen har nu digitalt spår var han senasts befann sig. Därför vet de var de ska leta.
Han hittas senast under helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in