2023-10-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Fel.
Finns ingen avdelning för grova brott i Alingsås, mig veterligen brukar de hamna hos Boråspolisen
Citera
2023-10-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Är det så man ska tolka det? Jag tolkade det som att man plockat in t.ex. exet, då hon ev vet vem som har begått ett ev dåd.

Fast den som var senast att anhållas var m*lvin på Lerums gymnasium tidigare idag. Polisen säger att den som senast blev anhållen är anhållen för grovt skyddande av brottsling. Alltså m*lvin vilket också stämmer med att Fabbe skulle vara inblandad.
Citera
Medlem
Område avspärrat nu i Alingsås.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
GP:

”VästsverigeTvå personer är anhållna misstänkta för människorov efter 15-årige Henriks försvinnande. En tredje person som tidigare var misstänkt släpptes på fri fot under fredagen. Samtidigt har en annan person anhållits misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott.
Ett stort område intill E20 har spärrats av under fredagskvällen.”

Usch fy fan vad jobbigt för de anhöriga:/
Citera
2023-10-06, 18:37
Medlem
Nu är ett område avspärrat drygt 1 km från där Henrik bor.

Expressen
Citera
2023-10-06, 18:38
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Fast den som var senast att anhållas var m*lvin på Lerums gymnasium tidigare idag. Polisen säger att den som senast blev anhållen är anhållen för grovt skyddande av brottsling. Alltså m*lvin vilket också stämmer med att Fabbe skulle vara inblandad.

Du har fel om man ska tro GP:

Citat:
Tre personer har tidigare suttit anhållna med anledning av försvinnandet. På fredagen beslutade man att häva anhållandet av en av personerna.

– Misstanken är inte avförd i sig, men den har försvagats. Det man kan säga är att personen inte längre är skäligen misstänkt för människorov, men att misstankarna inte har avskrivits, säger åklagaren Andreas Ekengren.

En misstänkt för skyddande av brottsling
På fredagen greps ytterligare en person skäligen misstänkt för människorov. Den rubriceringen har dock ändrats under dagen.

Vi har alltså fyra olika personer. Nr3 är släppt och nr4 inplockad.
Citera
2023-10-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Fel.

Ja, åtminstone förr så hade alingsåspolisen mycket god koll på vem som gjorde vad och vilka de hängde med. Litar på att de löser detta relativt fort.
Citera
2023-10-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Finns ingen avdelning för grova brott i Alingsås, mig veterligen brukar de hamna hos Boråspolisen

Exakt. Inte Göteborg.
Citera
2023-10-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaTymLess
2 inlägg pga att jag inte är någon flashback ryttare som yttrar sig om saker man har 0 koll om. Jag brukar bara läsa vad andra skriver men nu är detta ett ämne där jag kan uttala mig då jag känner personen i fråga. Sen huruvida ni tycker ang mitt uttalande skiter jag fullständigt i.

Du måste ju förstå att folk blir misstänksamma!
Citera
2023-10-06, 18:41
Medlem
laddsteffes avatar
Är det i ett skogsområde/grönområde? I så fall kan väl EPA-pojken ha hängt sig?
Citera
2023-10-06, 18:41
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Är väl bara en tidsfråga innan ett nytt tragiskt besked blir offentligt. Man kan ju åtminstonne drömma om att ett sånt här fall någon gång kan få ett lyckligt slut. Fyf*n vad jag lider med anhöriga i denna ovisshet. Hemskt!
Citera
2023-10-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtant01
Hur kan ni med att prata illa om pappan till en försvunnen pojk??
Henrik är min dotters bästa vän o vi är otroligt oroliga för honom! Det är även hans pappa!! Henriks mamma dog av sjukdom för 5 år sedan o har heller ingenting med försvinnandet att göra!
Det sista vi vet är att han skulle träffa några tvivelaktiga vänner.
Håll er till fakta o gotta er inte i skandaler som inte finns!!

Mamman gick bort 2013, det borde du veta om det är din dotters bästa kompis..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in