2023-10-06, 17:59
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Är han äldre gubbe och problemet kvarstår är det nog akuten som gäller.
Ja de är sant. Men de berättar nog vårdcentralen också
Citat:
Ursprungligen postat av 35902
jag har skador i ryggen. Sjukvården brukar ju ta på allvar om man inte kan kissa.

jag var ju kissnödig, men var omöjligt att kisssa.Jag dricker mycket vatten.

Nej är ingen gubbe.

Jag brukar kissa väldigt frekvent på senare tid (urinväginfektion) och nu kan jag helt plötsligt inte kissa. Innan kissade jag mycket ofta och mycket. Fram till precis nu.
På vilket sätt har du skador i ryggen?
Har du nedsatt känsel pga skadorna?
Kissar du normalt eller använder du några hjälpmedel, eller mediciner?
Har du urinvägsinfektion bör du känna dig mer kissnödig men kan då även ha svårt för att kissa (trängningar).
Men med precis nu är alltså senaste 8 timmarna, eller har du bara försökt att kissa för en stund sen?

Är du man eller kvinna och ungefär i vilken ålder?

Är du orolig över att något är fel bör du ringa 1177.
Citera
2023-10-06, 18:00
Medlem
Åk till akuten direkt. Blåsan kan spricka och då är det adjö. Drick inte mer.
Citera
2023-10-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Kanske har du fått en uvi, du behöver behandling snarast, ta en Ipren och sök vård direkt.

Jag har urinvägdinfektion och har hämtat ut min antibiotika. Ska börja med antibiotikan, har inte börjat än. Fram till precis nu så kissade jag myvket frekvent och mycket mängd och precis nu kan jag inte kissa överhuvudtaget
Citera
2023-10-06, 18:02
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen

Det kan även bli skador på njurarna.
Citera
2023-10-06, 18:02
Medlem
Citat:
Jag har urinvägdinfektion och har hämtat ut min antibiotika. Ska börja med antibiotikan, har inte börjat än. Fram till precis nu så kissade jag myvket frekvent och mycket mängd och precis nu kan jag inte kissa överhuvudtaget

Men ta din medicin då.
Citera
2023-10-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen

Är det sant??? Nu blir jag rejält rädd.Dör man om blåsan spricker? Hur länge klarar blåsan att inte kissa?
Citera
2023-10-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Men ta din medicin då.

Ska göra det, men tror du att det är urinvägsinfektionen som orsakar oförmågan att kissa? det har ju varit tvärtom fram till nu. Alltså kissat väldigt mycket.
Citera
2023-10-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det kan även bli skador på njurarna.

Det vill jag inte drabbas av. Hur länge klarar blåsan av att inte kissa utan att skadas?
Citera
2023-10-06, 18:12
Medlem
zombie-nations avatar
Om man har för mycket urin i blåsan skadas den för livet. Åk till akuten. Du blir inte förlamad, däremot kan en ryggskada leda till att man måste tappa dig på kiss.
Citera
2023-10-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
han hade nog klagat på andra saker om det var ett blockage från njursten. som att han trodde han skulle dö tex.
Jo det har du nog rätt i.
Citera
2023-10-06, 18:14
Medlem
ManAvOrdnings avatar
Citat:
Det vill jag inte drabbas av. Hur länge klarar blåsan av att inte kissa utan att skadas?

Det beror ju på hur mycket du har druckit.

Är du ens nödig?
Citera
2023-10-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Ja de är sant. Men de berättar nog vårdcentralen också

På vilket sätt har du skador i ryggen?
Har du nedsatt känsel pga skadorna?
Kissar du normalt eller använder du några hjälpmedel, eller mediciner?
Har du urinvägsinfektion bör du känna dig mer kissnödig men kan då även ha svårt för att kissa (trängningar).
Men med precis nu är alltså senaste 8 timmarna, eller har du bara försökt att kissa för en stund sen?

Är du man eller kvinna och ungefär i vilken ålder?

Är du orolig över att något är fel bör du ringa 1177.

Jag har diagnoser i hela ryggen pga olycksfall i ung ålder.

Ja jag har nedsatt känsel. Lider också av urin och avflringsinkontinens. Känner inte ens när jag kissar och bajsar på mig,

Jag kissar utan hjälpmedel.Inga mediciner för mina problem med urinblåsan, men äter flera andra andra mediciner.

Har fram tills precis nu haft stora problem med att jag kissar väldigt ofta och mycket för att nämna exempel på mina besvär. Tvärtemot hur det blev vid mitt senaste toalettbesök då jag inte kunde kissa överhuvudtaget. Har min urinvägsinfektion sedan länge.

Kissade senast runt kl 10.00 och runt kl 18.00 så gick jag på toaletten för att kissa och då kunde jag inte kissa. Har varit upptagen idag och inte kunnat gå på toaletten tidigare.Därför det tog tid lång tid mellan besöken. Normalt sätt hade jag kissat på mig av att inte kissa på så här länge då jag lider av inkontinens, men nu kunde jag inte kissa alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in