• 1
  • 2
2023-10-06, 17:37
Medlem
Upptäckte nyss att jag inte kunde kissa. Har inte kissat på ca 8 timmar. Vad kan det bero på tro? Kan jag också bli förlamad?
Citera
2023-10-06, 17:41
Medlem
Är du kissnödig då?
Citera
2023-10-06, 17:44
Medlem
Nej, du kan inte bli förlamad. Har du testat att dricka en massa vatten? Det sätter fart på urinblåsan.
Citera
2023-10-06, 17:46
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 35902
Upptäckte nyss att jag inte kunde kissa. Har inte kissat på ca 8 timmar. Vad kan det bero på tro? Kan jag också bli förlamad?
Varför skulle du bli förlamad om du inte kissar?
Förlamad kan du bli om du skadar ryggmärgen men den tar inte skada av ditt urin.
Möjligtvis kan njurar ta skada om man inte kissar på väldigt lång tid men 8 timmar är ingen fara.
Drick mer vatten bara och tänk på annat så kommer du att bli kissnödig när kroppen tycker att du behöver göra dig av med kisset.

Är du äldre gubbe och problemet kvarstår bör du boka tid på din vårdcentral för att kolla prostatan.
Men vore de fel på den skulle du vilja kissa hela tiden istället.

Lycka till!
Citera
2023-10-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Är du kissnödig då?

Ja det var jag, men nu lite mindre kissnödig efter att ha suttit länge på toaletten och försökt kissa.
Citera
2023-10-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Förlamad kan du bli om du skadar ryggmärgen men den tar inte skada av ditt urin.
Möjligtvis kan njurar ta skada om man inte kissar på väldigt lång tid men 8 timmar är ingen fara.
Drick mer vatten bara och tänk på annat så kommer du att bli kissnödig när kroppen tycker att du behöver göra dig av med kisset.

Är du äldre gubbe och problemet kvarstår bör du boka tid på din vårdcentral för att kolla prostatan.

Lycka till!

Är han äldre gubbe och problemet kvarstår är det nog akuten som gäller.
Citera
2023-10-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Nej, du kan inte bli förlamad. Har du testat att dricka en massa vatten? Det sätter fart på urinblåsan.

'Hur vet du att jag inte kan bli förlamad? har inte kissandet med ryggmärgen och nerver att göra som kan orsaka förlamning? har som sagt skador i ryggen. Jag dricker mycket vatten.
Citera
2023-10-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 35902
'Hur vet du att jag inte kan bli förlamad? har inte kissandet med ryggmärgen och nerver att göra som kan orsaka förlamning? har som sagt skador i ryggen. Jag dricker mycket vatten.
Njursten är nog mer troligt. Ring 1177 vetja.
Citera
2023-10-06, 17:52
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Njursten är nog mer troligt. Ring 1177 vetja.

han hade nog klagat på andra saker om det var ett blockage från njursten. som att han trodde han skulle dö tex.
Citera
2023-10-06, 17:53
Medlem
Europes avatar
Att inte kunna urinera är ett medicinskt nödfall. Kontakta omedelbart vården.
Citera
2023-10-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink

Lycka till!

jag har skador i ryggen. Sjukvården brukar ju ta på allvar om man inte kan kissa.

jag var ju kissnödig, men var omöjligt att kisssa.Jag dricker mycket vatten.

Nej är ingen gubbe.

Jag brukar kissa väldigt frekvent på senare tid (urinväginfektion) och nu kan jag helt plötsligt inte kissa. Innan kissade jag mycket ofta och mycket. Fram till precis nu.
Citera
2023-10-06, 17:55
Medlem
Kanske har du fått en uvi, du behöver behandling snarast, ta en Ipren och sök vård direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in