Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det beror på hur man ser det eftersom de med höga lån samtidigt har höga inkomster.
Man kan bara se det på ett sätt. När totala skuldsättningen (bara på bolån) är 4000 miljarder får det stora samhällskonsekvensr när räntan 4 dubblas.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag menar att man kan hitta mycket prisvärda bostäder i de flesta städer och kommuner, minus sthlm gbg och vissa av malmös kranskommuner. Kolla runt på hemnet och kolla själv. Sthlms innerstad är ett extremfall på svenska bostadsmarknaden. I de flesta städer kan man hitta en bostadsrätt för mindre än miljonen utan problem. Det har i stort sett vem som helst råd att köpa, även med maxbelåning.
Ja, om man som du tror att en villa i Stockholm eller Göteborg kostar 4 mille och att det är mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Vad är det som är dyrt menar du? Om du uppfattar något som dyrt eller billigt beror väl på vad du tjänar och vilken kontantinsats du kan lägga själv?
Snälla du, kan du inte skriva en rak kommentar utan halmgubbar?
Det var du som sa "bostäder inte alls är speciellt dyra bara man lämnar de större städerna eller tittar en bit utanför". Du bemöter ditt eget påstående..
Jag vill inte vara oförskämd mot dig för jag uppskattar att du håller en god ton Men ditt sätt att resonera påminner väldigt mycket om den kände liksom-fb:s. Och det tror jag ingen tycker är positivt.