• 1
  • 2
2023-08-19, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Alltså bara nej, Huawei är ett otroligt professionellt företag som är i framkanten av all teknologi.
USA har inga som helst bevis på att de skulle spionera, deras sk bevis var att en högt uppsatt i Huawei har varit i kinesiska armen i sin ungdom 🤣
Alltså lika löjligt som det mesta med USA.
Det ryktas om att Apple var livrädda för hur snabbt Huawei slog in på marknaden och att Trumpen gjorde dem en tjänst och jävlades med Huawei.

Eller hur! Hela telefonen bygger på stulen Amerikanska tekinik. Om inte Android var öppen källkod, så skulle dom inte ha något OS alls. Varför har inte Biden häv saktionerna emot Huawei för?
Citera
2023-08-19, 09:04
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Eller hur! Hela telefonen bygger på stulen Amerikanska tekinik. Om inte Android var öppen källkod, så skulle dom inte ha något OS alls. Varför har inte Biden häv saktionerna emot Huawei för?
Biden är mer korrupt än Trump 🤣 det vet väl alla vid detta laget?
Citera
2023-08-19, 09:04
Citat:
Ursprungligen postat av SirSaltAlot
När jag jobbade i Mali så var huawei där och delade ut gratis telefonkort på flygplatsen till alla som kom. Dom menade att dom gjorde det för att vara snäll och att dom hade bra nät där nere 😅 så det finns bevis.
Kort togs emot och must utförde tester och jag, korten var till för att spionera.

Helst ville dom att FN personal och andra hjälporganisationer skulle få kort. Så, naivt att tro att det aldrig finns något annat motiv.
Rena skrockhistorierna
Citera
2023-08-19, 09:53
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Kommunistpartiet i kina vill inte att ts skall se svt..

Snarare är väl så att huawei inte 100% google produkt, dvs huawei som är märke utslängd ifrån google säkerhetsfunktioner, det kan påverka. Kan man ens köra BankID senaste modellerna av huawei telefoner?
Huawei är ingen Google produkt. Apple är ingen Google produkt. Bankid fungerar både på Huawei och Apple helt utan ”Google säkerhetsfunktioner”.
Skulle jag välja en alternativ tillverkare av mobiltelefon så skulle jag valt Huawei, helt utan amerikas spionprogramvara GMS!
Att svtplay ger dålig streaming på Huawei beror mest troligt på utvecklaren av applikationen. Kanske finns en uppdatering av appen.

Läste nu att bildkvalitén var sämre vid casting och inte streaming.
Google cast är ju en Googleprodukt så högst troligt är Google sur på Huawei och därför Castar Google med sämre kvalitet om de ser att casten kommer från en huawei.
Senast redigerad av Raggarspinn 2023-08-19 kl. 10:01.
Citera
2023-08-19, 10:05
Bannlyst
Android är en google produkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Huawei är ingen Google produkt. Apple är ingen Google produkt. Bankid fungerar både på Huawei och Apple helt utan ”Google säkerhetsfunktioner”.
Skulle jag välja en alternativ tillverkare av mobiltelefon så skulle jag valt Huawei, helt utan amerikas spionprogramvara GMS!
Att svtplay ger dålig streaming på Huawei beror mest troligt på utvecklaren av applikationen. Kanske finns en uppdatering av appen.

Läste nu att bildkvalitén var sämre vid casting och inte streaming.
Google cast är ju en Googleprodukt så högst troligt är Google sur på Huawei och därför Castar Google med sämre kvalitet om de ser att casten kommer från en huawei.
Citera
2023-08-19, 10:17
Medlem
Citat:
Android är en google produkt.
Officiellt kör ju inte Huawei Android, de kör HarmonyOS som är baserat på AOSP.
Citera
2023-10-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Rena skrockhistorierna

Nä det var så det var. Inget konstigt med det. Händer överallt när någon är nyfiken på någon annan. Lättaste sättet är att dela ut simkort. Alltid någon idiot som tar emot. Händer bland annat för myndigheter i utlandet, hjälporganisationer och givetvis Nato och FN personan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in