2023-10-06, 12:28
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Det länkades tidigare i tråden en video där Henrik hade skrivit "spela denna låt på min begravning". Just nu kommenterar en Mohajmad om en "Steph" som är "goare" under denna video.

Vad har denna steph för relation till honom? Är det hans ex tjej?
Citera
2023-10-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Vad har denna steph för relation till honom? Är det hans ex tjej?

Ja det verkar som det när man går genom de video som finns samt kollar kommentarerna
Citera
2023-10-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Ja, det var sannerligen en ganska jobbig läsning. Det känns som att allting bara har gått snett för denna grabb.

fy fan vilka filmer, mamman dog när han vart 4 och han håller på med sådana filmer nu så många år senare, det har satt spår.
Citera
2023-10-06, 12:31
Medlem
Här har han kommenterat på vad jag tolkar som hans ex för 4 dagar sedan (konto Henke3.20)
https://vm.tiktok.com/ZGJcnGj9W/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Kan inte vara roligt att vara anhörig när natten kommer och han inte är hemma

det är riktigt tungt, jag vart själv i den sitsen som barn (i mitt/vårt fall löste det sig bra men det visste vi inte då) men fan det vart jobbigt
Citera
Medlem
Om jag tolkat alla inlägg samt intervjuer rätt så är det en lucka mellan kl 16 då pappan lämnat hemmet och kl 18 när systern kan se hans senaste position på snapchat. Rätta mig om jag har fel. Den position som är senast känd är i närheten av hemmet, men ej i hemmet?
Kan någon ha hört av sig till Henrik under den tiden och bett honom möta den eller dom ute i området, och att han där plockats in i en bil? Frivilligt eller ofrivilligt.
Har polisen eller familj och anhöriga sökt efter telefonen i det område där den senaste platsen på snapchat var aktiv? Kanske är telefonen avstängd och dumpad där?
Ytterligare en fundering; även om Henrik var av med kryckor och gips så kan den tidigare skadan fortfarande göra att han har ont och går annorlunda jämfört med tidigare. Kanske är det något man lägger märke till om man sett honom ute någonstans.
Tycker att det känns oroväckande att det inte finns iakttagelser (så vitt vi här på forumet kan läsa om). Det får mig att tänka att hans senaste aktiva plats på snapchat är där han plockats in i en bil och försvunnit. Annars bör någon ha sett honom någonstans.
Citera
2023-10-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babadoo
I AB står att polisen "initialt inte hade något sökområde" men att de nu fått in tips.
M a o har de sökområden nu?

låter som så,
Citera
2023-10-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Det har varit lite av en trend att lägga upp på tiktok "spela den här låten på min begravning" och lägga till "read all about it" på TikTok. Flera kända konton har gjort det tidigare, minns dock ej vilka just nu. Så det har antagligen ingenting att göra med att han hade varit suicidal eller mordhotad.
Ok då vill jag se bevis på det först. Låtarna han.spelat är för omkring tiden hans mamma dog/han var mycket liten bortsett från rappen som jag inte kan placera i tid då jag inte lyssnat på sådant.

Exempelvis så är flickan i mordet på taxichauffören i Enköping, hyllad på TikTok medan det i brottstråden på Flashback låter som.om hon och de andra vore paria när sanningen är att antalet videor skapas där hon ses som en hjälte.

Så visa gärna TikTok videor med att det är en trend bara.
Citera
2023-10-06, 12:54
Medlem
b00b00s avatar
Pressmöte utanför polishuset i Göteborg kl.14
Citera
2023-10-06, 12:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Pressmöte utanför polishuset i Göteborg kl.14
Det kan betyda att de hittat honom
Citera
2023-10-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Ok då vill jag se bevis på det först. Låtarna han.spelat är för omkring tiden hans mamma dog/han var mycket liten bortsett från rappen som jag inte kan placera i tid då jag inte lyssnat på sådant.

Exempelvis så är flickan i mordet på taxichauffören i Enköping, hyllad på TikTok medan det i brottstråden på Flashback låter som.om hon och de andra vore paria när sanningen är att antalet videor skapas där hon ses som en hjälte.

Så visa gärna TikTok videor med att det är en trend bara.
Jag som hänger en del på tiktok vet mycket väl att det inte är en trend. Åtminstonde inte bland ungdomar som mår bra och är nöjda med sitt liv. Det har förekommit liknande tiktoks tidigare av folk som inte mått bra och vart suicidala och visat detta tydligt på sociala medier. Därför anser jag iallafall att det förmodligen inte är helt oprovocerat utan förmodligen mår han dåligt och därför publicerar dessa tiktoks, kanske som ett rop på hjälp.
Citera
2023-10-06, 12:57
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan betyda att de hittat honom

Lite så jag tänkte också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto