2023-10-05, 22:44
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Du lyckades komma fram till denna briljanta slutsats genom EN bild?

Japp
Citera
2023-10-05, 22:47
Medlem
Känslan är ju att han är inblandad i något kriminellt med tanke på den svala mediebevakningen
Jämför t ex när Lis* H*lm försvann…
Citera
2023-10-05, 22:48
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokan123
Alingsås socialtjänst suger balle som sitter på sina små äckligs arslen o ser genom fingrarna och låter saker passera förbi och gör inte ett skit!!! Oavsett om H hittas vid liv eller inte så kommer iaf jag göra en anmälan mot dem!!! Detta har gått överstyr och alldeles för långt. Om vissa i denna tråden inte vill att man ska smutskasta någon bara för att H är borta så kanske man borde tåla att se sanningen i vitögat och inte vara så jäkla blåögd och faktiskt inse att vissa saker stämmer som de säger i tråden. För det har hänt saker tidigare som gjort att socialtjänsten sett mellan fingrarna trots varningar. Jag vet egentligen mer än vad jag vill säga, inte om det som skett nu men det som skett tidigare. Måtte han finnas vid liv! 💗🙏

Hoppas också han är vid liv. Killen verkar ha fått en minst sagt värdelöst start på sitt liv. Men ni som ropar att soc gör för lite, låter ni likadant när folk lipar om att soc "stjäl" barn? Fan vad det måste suga att jobba där, inget beslut du tar är uppskattat.
Citera
2023-10-05, 22:48
Avslutad
Citat:
Alingsås socialtjänst suger balle som sitter på sina små äckligs arslen o ser genom fingrarna och låter saker passera förbi och gör inte ett skit!!! Oavsett om H hittas vid liv eller inte så kommer iaf jag göra en anmälan mot dem!!! Detta har gått överstyr och alldeles för långt. Om vissa i denna tråden inte vill att man ska smutskasta någon bara för att H är borta så kanske man borde tåla att se sanningen i vitögat och inte vara så jäkla blåögd och faktiskt inse att vissa saker stämmer som de säger i tråden. För det har hänt saker tidigare som gjort att socialtjänsten sett mellan fingrarna trots varningar. Jag vet egentligen mer än vad jag vill säga, inte om det som skett nu men det som skett tidigare. Måtte han finnas vid liv! 💗🙏
Tror du att detta handlar om droger?. Eller tror du att det kan vara något annat?.
Citera
2023-10-05, 22:50
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanaBerzelius
Känslan är ju att han är inblandad i något kriminellt med tanke på den svala mediebevakningen
Jämför t ex när Lis* H*lm försvann…

Söta tonårsflickor får mer uppmärksamhet än killar (och någon annan också för den delen). "Missing white girl syndrome" är ett välkänt fenomen. Söta vita unga flickor rör alltid upp betydligt mer känslor än någon annan.
Citera
2023-10-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Söta tonårsflickor får mer uppmärksamhet än killar (och någon annan också för den delen). "Missing white girl syndrome" är ett välkänt fenomen. Söta vita unga flickor rör alltid upp betydligt mer känslor än någon annan.

Jovisst men det är ändå ett försvunnet barn vi pratar om och då känns det ändå väldigt svalt i media….
Citera
2023-10-05, 22:54
Medlem
Något som dock får mig att fundera är att pappan sagt till media att han var lugn och inte visade på någon nervositet eller liknande. Medans anhöriga har delget info om att pappan sagt till dom att han skulle träffa någon ”han var rädd för”.
Känns som att i alla fall någon har haft en aning om hur illa ute han varit och vilken värld han var påväg in i..
Citera
2023-10-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Hoppas också han är vid liv. Killen verkar ha fått en minst sagt värdelöst start på sitt liv. Men ni som ropar att soc gör för lite, låter ni likadant när folk lipar om att soc "stjäl" barn? Fan vad det måste suga att jobba där, inget beslut du tar är uppskattat.

I detta fall så kunde Soc gjort mycket mer men blundade.😠🤷‍♀️ Visst det är inte lätt att jobba som handläggare på socialtjänsten, det är ju faktiskt ett yrke de själva har valt och får förhoppningsvis lära sig ta sånt här när de utbildar sig.🤷‍♀️ Allt beror ju på vad skälen är till att de tar barn ifrån föräldrarna eller föräldern. Oftast tycker ju föräldrarna själva att de inte gjort något fel eller vill inte inse felen de gjort.
Citera
2023-10-05, 22:56
Medlem
I AB står att polisen "initialt inte hade något sökområde" men att de nu fått in tips.
M a o har de sökområden nu?
Citera
2023-10-05, 23:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler

Kan stämma men mycket har också med vart de försvann. Ex försvann en vit tjej från England i Japan och blev mördad för ett gäng år sen och det blev en världsnyhet. Men då är det oftast att en västerlänning försvinner på en annan plats än vart de normalt befinner sig
Citera
2023-10-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Tror du att detta handlar om droger?. Eller tror du att det kan vara något annat?.

Det vågar jag inte uttala mig något om. Rent generellt så vill ju de flesta tonåringar känna tillhörighet och vissa hittar då fel sällskap.Trasiga människor dras oftast till likasinnade men inte alltid. Då H inte verkar må så psykiskt bra så är det nog högst troligt att han hamnat i fel sällskap. H är en omtänksam o godhjärtad person egentligen men har säkert haft en fasad utåt att allt är bra. 💖
Citera
2023-10-05, 23:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
I detta fall så kunde Soc gjort mycket mer men blundade.😠🤷‍♀️ Visst det är inte lätt att jobba som handläggare på socialtjänsten, det är ju faktiskt ett yrke de själva har valt och får förhoppningsvis lära sig ta sånt här när de utbildar sig.🤷‍♀️ Allt beror ju på vad skälen är till att de tar barn ifrån föräldrarna eller föräldern. Oftast tycker ju föräldrarna själva att de inte gjort något fel eller vill inte inse felen de gjort.

Blundade för vad? Fallerar pappan som förälder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in