2023-10-01, 21:18
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag minns när DNs skrek "rasism" när patienter kunde välja att få en etniskt svensk läkare på vårdcentraler.

DN bör ju vara minst lika upprörda vad gäller denna app; där man väljer psykolog efter sexuell läggning och hudfärg.
I deras pitch pratade de dessutom bara om hur många kvinnor de hjälpt. Verkade iofs som två tjejer som gillar män med obearbetade trauman.
Citera
2023-10-05, 19:25
Medlem
Kofflets avatar
Fredrik Eklund må vara en gapig jävel som har tittat för mkt på den amerikanska motsvarigheten Shark Tank, men han är också rättfram och säger det precis alla tänker. "76000??? Men, den är ju så... ful. Förlåt."

Jag hade kunnat köpat tio feta soffor till priset av den där fula 3d-printade skitsoffan. Avsnitt 3.

Respekt till den unga drakkvinnan som sa nej till Fredrik två gånger om. Först när hon ensam ville investera och andra gången när Fredrik ville bedriva välgörenhet till förmån för kuratorappen till blott 3%. Alla andra drakar hoppade på.
Senast redigerad av Kofflet 2023-10-05 kl. 19:30.
Citera
2023-10-05, 20:36
Medlem
eternussermos avatar
Sara gillade jag tidigare men verkar inte vilja vara med längre, avstår från allt, eller ger skambud.
Citera
2023-10-05, 20:54
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Sara gillade jag tidigare men verkar inte vilja vara med längre, avstår från allt, eller ger skambud.
Japp hon verkar ha tagit över ”jag avstår” från Domar-Jonas. Alltid med lite krystade utsäkter också som att hon vill fokusera på ett fåtal större investeringar och att det som pitchas är för litet för henne.
Citera
2023-10-05, 23:27
Moderator
Dr Kings avatar
Det lustigaste med årets säsong är att drakarna har samma kläder i alla avsnitt. Sara i sin gröna tröja och Jonas i sin skinnjacka o.s.v.

Det är ju 6 avsnitt gånger 1 timme så det måste ha blivit en riktigt lång inspelningsdag. Man har nästan svårt att se hur de ens kan hinna med det på en dag. Pitcharna är ju något nerklippta och så är det lite förberedelse med att ställa upp lite saker mellan varje pitch o.s.v. så varje avsnitt borde ta ca 2 timmar att spela in. Kanske spelade de trots allt in över olika dagar men sa åt drakarna att ha på sig samma kläder.
Citera
2023-10-06, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det lustigaste med årets säsong är att drakarna har samma kläder i alla avsnitt. Sara i sin gröna tröja och Jonas i sin skinnjacka o.s.v.

Det är ju 6 avsnitt gånger 1 timme så det måste ha blivit en riktigt lång inspelningsdag. Man har nästan svårt att se hur de ens kan hinna med det på en dag. Pitcharna är ju något nerklippta och så är det lite förberedelse med att ställa upp lite saker mellan varje pitch o.s.v. så varje avsnitt borde ta ca 2 timmar att spela in. Kanske spelade de trots allt in över olika dagar men sa åt drakarna att ha på sig samma kläder.

Deltog i tidigare avsnitt.
De spelar in 4-5 pitchar per dag, 30-45m paus mellan varje pitch.
Tid på scen i schemat ca 60m, vissa mer, vissa mindre. De klipper bort massor.
Citera
2023-10-06, 09:02
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucumberstuff
Deltog i tidigare avsnitt.
De spelar in 4-5 pitchar per dag, 30-45m paus mellan varje pitch.
Tid på scen i schemat ca 60m, vissa mer, vissa mindre. De klipper bort massor.
Ja det låter som en rimlig inspelningstakt. Då förstår jag inte varför drakarna sitter där i samma kläder avsnitt efter avsnitt då inspelningarna måste ha tagit ca 1 vecka.
Citera
2023-10-06, 10:50
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ja det låter som en rimlig inspelningstakt. Då förstår jag inte varför drakarna sitter där i samma kläder avsnitt efter avsnitt då inspelningarna måste ha tagit ca 1 vecka.
Har också tänkt på detta, i andra tv-program brukar man ju vilja ge illusionen av att det går en vecka mellan programmen. Så även om dom spelas in samma dag byter alla kläder, På spåret gör väl så tex. Så det är lite märkligt att folk som ändå bryr sig mycket om hur dom ser ut sitter med samma kläder en hel säsong.
Citera
2023-10-06, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hon e jävligt het dock,Milf
Citera
2023-10-09, 14:19
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Vilket unket och högmodigt program. Drakarna sitter och pöser när de lyssnar på sprättar vars enda argument ständigt är "rädda världen". Inte en enda jävla person i det programmet kommer att "rädda världen". Lika trött på den gravida som på Deborah Meaden i Dragon's Den som ständigt ska upprepa sin egen förträfflighet om hur de "räddar klimatet" och får människor att sluta köpa "nyproducerat".

Åk till Kina och berätta att de "förstör klimatet". Dessutom om de skulle lycka med 100 procent återvinning så skulle produktiviteten minska och arbetslösheten stiga okontrollerat. De sitter och försöker såga av den gren som har gett dem den förmögenhet de själva har. Är det självhushållning och tillbaka till stenåldern som är målet?
Citera
2023-10-09, 15:07
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Vilket unket och högmodigt program. Drakarna sitter och pöser när de lyssnar på sprättar vars enda argument ständigt är "rädda världen". Inte en enda jävla person i det programmet kommer att "rädda världen". Lika trött på den gravida som på Deborah Meaden i Dragon's Den som ständigt ska upprepa sin egen förträfflighet om hur de "räddar klimatet" och får människor att sluta köpa "nyproducerat".

Åk till Kina och berätta att de "förstör klimatet". Dessutom om de skulle lycka med 100 procent återvinning så skulle produktiviteten minska och arbetslösheten stiga okontrollerat. De sitter och försöker såga av den gren som har gett dem den förmögenhet de själva har. Är det självhushållning och tillbaka till stenåldern som är målet?

Det var knappast hennes "starka miljöprofil" som gjorde henne rik. Hon är väl fortfarande ägare i footway som väl inte direkt har en stark miljöprofil. Men så länge det ger en bra avkastning så spelar det ingen roll att man erbjuder kinatillverkade skor med snabb frakt och gratis returer.
Citera
2023-10-09, 15:45
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Det var knappast hennes "starka miljöprofil" som gjorde henne rik. Hon är väl fortfarande ägare i footway som väl inte direkt har en stark miljöprofil. Men så länge det ger en bra avkastning så spelar det ingen roll att man erbjuder kinatillverkade skor med snabb frakt och gratis returer.

Precis det jag menar, förljugenheten är stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in