2023-09-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vad ska vi äta appen var ju helknasig, hade varit vettig om det byggt på vad man faktisk har hemma, men i den stunden har man ingen lust att åka ut och handla.
Idén var egentligen ganska kul, att svajpa för att se om matönskan klickar med partnern och kanske kidsen.

Men kanske den är några år före sin tid. Bättre när appen vet vad man har i kyl, frys och skafferi, och med lite mer info som hur lång tid matlagningen får ta, vad det ska få kosta med mera.
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Nästan alla som är med i det här programmet kommer ju med rena bluffar. Eller tramsidéer som inte är värda något.
Elementfläktmannen har jag svårt att tro på. 224% mer värme (till samma kostnad, antar jag). Inte en chans, då hade produkten funnits i varje hem inklusive en sensor som känner av om man är i rummet. Att manuellt vrida på termostaten när man lämnar ett rum eller går ut från det känns sådär. Och hur många använder dörrarna i ett hus eller lägenhet? Möjligen stängt till sovrum och till barnens rum i normalfall.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-09-22 kl. 00:21.
Citera
2023-09-22, 14:12
Medlem
Jag hade gärna provat matappen, och ju mer funktionalitet desto bättre såklart. Så jag hoppas att någon sådan variant kommer ut någon dag
Norrländska viner var bra också, ju mer vi kan hitta självförsörjning på desto bättre
Citera
2023-09-24, 16:25
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Idén var egentligen ganska kul, att svajpa för att se om matönskan klickar med partnern och kanske kidsen.

Men kanske den är några år före sin tid. Bättre när appen vet vad man har i kyl, frys och skafferi, och med lite mer info som hur lång tid matlagningen får ta, vad det ska få kosta med mera.
Elementfläktmannen har jag svårt att tro på. 224% mer värme (till samma kostnad, antar jag). Inte en chans, då hade produkten funnits i varje hem inklusive en sensor som känner av om man är i rummet. Att manuellt vrida på termostaten när man lämnar ett rum eller går ut från det känns sådär. Och hur många använder dörrarna i ett hus eller lägenhet? Möjligen stängt till sovrum och till barnens rum i normalfall.

Borde passa bra i lokaler som inte används så ofta? T.ex. värma upp en kyrka som kanske bara används 2-3 gånger i veckan
Citera
2023-09-28, 19:56
Medlem
Har hon Wimmercranz investerat i någonting ensammen? Tycker mest hon tackar nej eller vill slå sig ihop med någon annan. Går inte hennes affärer bra? 🤮🤮
Citera
2023-09-28, 21:05
Medlem
Feministen som kom dragandes med lappade barnjeans.
"Buhu, jag får nog ingen investering för jag är inte vit man".

Fick tre investerare.

Oerhört tröttsamt med sådana kvinnor.
Citera
2023-09-28, 21:51
Medlem
Dessa två engelsktalande damer vadera sin app till hissnande 60 miljoner kr...
Citera
2023-09-28, 22:05
Medlem
JerryCottons avatar
Så Rickard Olssons ex. kände sig obekväm i gynstolen.
Citera
2023-09-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Jag minns när DNs skrek "rasism" när patienter kunde välja att få en etniskt svensk läkare på vårdcentraler.

DN bör ju vara minst lika upprörda vad gäller denna app; där man väljer psykolog efter sexuell läggning och hudfärg.
Citera
2023-09-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Herregud, vilken galenskap. Fattar inte hur drakarna kunde lägga ett sånt lågt bud och dessutom erbjuda mer pengar än de efterfrågade. En halv miljon för 2 proc vardera var ju ett vanvettigt bud för en jäkla app som egentligen bara är ett hjälpmedel för folk som inte kan googla. Hade de lagt 333k var för 5 proc vardera (1 milj för 15 proc) hade det i alla fall varit i närheten av ett seriöst chansbud. Och så tackar tjejerna nej till 6 proc! Vilken jättetavla.
Citera
2023-10-01, 04:39
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Fick tre investerare.

Oavsett hur privilegierad en kvinna är så kommer hon alltid att känna sig förtryckt. Vet en VD för ett mycket stort företag som beter sig likadant.

För övrigt en ovanligt korkad idé att sälja begagnade & trasiga jeans till priser som är högre än helt nya jeans på en billigare kedja. Den enda som skulle vilja köpa något sådant är privilegierade kärringar som vill skryta om sin förträffliga miljömedvetenhet på instagram.

Citat:
Jag minns när DNs skrek "rasism" när patienter kunde välja att få en etniskt svensk läkare på vårdcentraler.

DN bör ju vara minst lika upprörda vad gäller denna app; där man väljer psykolog efter sexuell läggning och hudfärg.
Uppenbart att appen är av & för psykiskt sjuka. Den kan tydligen också avslöja psykisk sjukdom, såsom den gjorde när det visade sig att det fanns de som var villiga att investera till överpris i galenskaperna.
Citera
2023-10-01, 08:13
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Fick tre investerare.

Dessutom alla män, noterade också att de bägge kvinnliga drakarna inte investerade i någon kvinna överhuvudtaget.
Citera
2023-10-01, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Dessutom alla män, noterade också att de bägge kvinnliga drakarna inte investerade i någon kvinna överhuvudtaget.

Exakt.

Mycket pinsam kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in