2023-10-05, 19:07
Medlem
Övervakningskameror, finns han med på någon? Åkt buss?
Citera
2023-10-05, 19:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
15-åringen misstänks vara frihetsberövad - kan det handla om att någon vill åt pappan?
Känns mer som ev bo velat spela Tupac men inte hållit måttet, ngn postade innan om tjafs osv..kolla tove, räckte med tjafs för ond bråd död.
Citera
2023-10-05, 19:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Känns mer som ev bo velat spela Tupac men inte hållit måttet, ngn postade innan om tjafs osv..kolla tove, räckte med tjafs för ond bråd död.
Jo, stubinen blir kortare och kortare hos ungdomarna … Tänkte mest på att pappan verkar förekomma på lexbase och så vidare…
Citera
2023-10-05, 19:18
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Jo, stubinen blir kortare och kortare hos ungdomarna … Tänkte mest på att pappan verkar förekomma på lexbase och så vidare…
Äpplet faller inte långt från...

Du tror inte sonen velat leva upp till dagens gäng mentalitet o pappans fotspår..känsla detta slutat illa för grabben. jävla piss samhälle Sverige blivit ..suck
Citera
2023-10-05, 19:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Eller att pappan super och inte har någon koll överhuvudtaget.

Min tanke också. Behöver inte vara så men normalt om en unge inte kommer hem en vardag och skola efter sitter ju föräldrar uppe hela natten sedan blir det direkt på morgonen/sen natt anmälan. Nu mer att han kanske vaknade vid lunch och då anmälde. Nära ett dygn efter han senast såg eller pratade med sonen alltså.
Citera
2023-10-05, 19:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tyder väl på att killen varit ute och fladdrat en del sena kvällar/nätter typ. Inte svarat i telefonen ibland men alltid dykt upp senast vid lunchtid nästa dag.

DN:

"Under måndagskvällen försökte pappan upprepade gånger ringa sin sons telefon, men den var avstängd.

– Jag fick bara ”detta nummer kan ej nås”, men han stänger ju aldrig av den. Jag väntade och väntade och väntade...

Har han någon gång varit borta en hel natt förut?

– Nej, inte utan att höra av sig.
"

https://www.dn.se/sverige/tonarspojke-forsvunnen-tre-gripna-for-manniskorov/
Citera
2023-10-05, 19:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Äpplet faller inte långt från...

Du tror inte sonen velat leva upp till dagens gäng mentalitet o pappans fotspår..känsla detta slutat illa för grabben. jävla piss samhälle Sverige blivit ..suck
Alltså, jag vet inte, han är en hockeykille som tränat mycket… oftast räcker det för att hålla kidsen borta från gäng. Vet iofs att några av de värsta gängkriminella varit talangfulla fotbollsspelare - men inbillar mig att ishockey är en större investering, åtminstone om man räknar i kilo
Citera
2023-10-05, 19:24
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Alltså, jag vet inte, han är en hockeykille som tränat mycket… oftast räcker det för att hålla kidsen borta från gäng. Vet iofs att några av de värsta gängkriminella varit talangfulla fotbollsspelare - men inbillar mig att ishockey är en större investering, åtminstone om man räknar i kilo
Well, kolla insta o div medier så verkar grabben inte velat vara en ny nicklas lidström utan snarare al pachino.
Citera
2023-10-05, 19:25
Medlem
Trådar om försvinnanden är ofta intressanta.
På ena planhalvan radar förnekarna upp sig.
På andra halvan utredarna.
Förnekarna hävdar ideligen att den försvunne är världens bästa, de hämtar ofta sin info från närstående som bara vill säga gott. Enligt dem kan den försvunne knappast ens försvunnit. Hej kommer alltid hem i tid, hör alltid av sig, är oförvitlig. Finns det tveksamma saker i berättelsen så finner de lätt bortförklaringar. Tyvärr leder det sällan till nåt.

Bara det att hem försvunnit gör ju att det finns fog att gräva vidare. Utredarna gör sitt jobb.
Finner tveksamheter. Letar vidare.
Att någon har en tveksam TikTok är givetvis inget bevis på kriminalitet. Men parat med att hen är försvunnen så är det en tråd att gräva i.
Skumma kompisar lägger på en tråd till. Osv.
Man måste våga lyfta på ett antal stenar.
Citera
2023-10-05, 19:29
Medlem
Citat:

Vad vet vi om hockeyn
Citera
2023-10-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Något motsägande. Först aldrig tidigare försvunnen. Ovanligt men sedan väntar alltså till lunch nästa dag för att anmäla.

Kan inte säga hur jag vet det med tanke på säkerhetsskäl, men pappan trodde inte polisen skulle göra något innan 24 h gått.
Jag valde därför att ringa polisen och anmäla honom försvunnen och uppgav pappans uppgifter så de kunde kontakta honom.
Efter ett tag ringde de tillbaks och sa att de inte behövde min anmälan mer för att pappan nu gjort en egen.
Citera
2023-10-05, 19:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Vad vet vi om hockeyn
Laguppställningen på bild

https://frolundahc.sportadmin.se/grupp/?ID=375097
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera