2023-10-05, 13:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Patrik ids int fiska
Det är Sara och övriga volontärer som lockar dom
Så Patriks roll är att vara den dryga göteborgaren vid konfrontering?

Det gör han med bravur!
Citera
2023-10-05, 13:19
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonkers8
Tror inte jag tilltalat dig öht, men det du får naturligtvis göra vad du vill med min input. Och du får ursäkta textväggen, vi som läst svenska på högskola bryr oss inte om att styckeindela ett kort debattinlägg, men vi är väl medvetna om att 99% av alla som gapar sig hesa om pedofiler kommer från dysfunktionella familjer med skiljsmässobarn etc, där man är van vid att beskylla samhället för all ont som drabbar en pga ens oförmåga att fostra barn. Brukar vara ungefär samma klientel som får sina barn påkörda för att de leker ute på vägen och dylikt. Water under the bridge, bevisa mig gärna rätt med ännu ett inlägg angående hur jobbigt det var att läsa detta utan styckeindelning varannan mening (vilket inte är korrekt användande av styckeindelning, dock är överanvändandet av detsamma ett ofta använt argument av folk som bara har gymnasieutbildning i bagaget (white trash).
Jag tilltalade dig så jag hoppas att du känner dig varm i kläderna.

Jag sade inte att det var svårt, men du uppfattas inte som seriös.
Du är inte särskilt intellektuell som inte klarar av att använda styckeindelning för det hör till kommunikationslära. Så det var kanske du som missade svenskalektionerna. Inget är sammanhängande eller hör till ämnet.

Vad som gör pedofiler till pedofiler är inte huvudfokus här. Medfött, inlärt, påverkan, TV? Finns inga ursäkter att skada barn så du får sörja vidare för att gäddorna åkte fast.
Citera
2023-10-05, 13:22
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Patrik ids int fiska
Det är Sara och övriga volontärer som lockar dom
Brukar Sara chatta?
Elever från SFI skulle kunna få det som uppgift. Det krävs inga stora språkkunskaper för att prata med gäddor.
Citera
2023-10-05, 13:24
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Så Patriks roll är att vara den dryga göteborgaren vid konfrontering?

Det gör han med bravur!

Han gör annat
Kör biln, sitt me i styrelsen, med o poddar o typ annat som en annan int ser
Citera
2023-10-05, 13:25
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Brukar Sara chatta?
Elever från SFI skulle kunna få det som uppgift. Det krävs inga stora språkkunskaper för att prata med gäddor.

Jo, he va hon som fånga in elevassistenten bland annat
Citera
2023-10-05, 13:59
Medlem
Bonkers8s avatar
Citat:
Jag tilltalade dig så jag hoppas att du känner dig varm i kläderna.

Jag sade inte att det var svårt, men du uppfattas inte som seriös.
Du är inte särskilt intellektuell som inte klarar av att använda styckeindelning för det hör till kommunikationslära. Så det var kanske du som missade svenskalektionerna. Inget är sammanhängande eller hör till ämnet.

Vad som gör pedofiler till pedofiler är inte huvudfokus här. Medfött, inlärt, påverkan, TV? Finns inga ursäkter att skada barn så du får sörja vidare för att gäddorna åkte fast.

Du gör misstaget att tro att jag, eller någon, vill uppfattas som seriös i dina ögon. Du kastar bävrar i trähus genom att å ena sidan snacka om seriositet och ämnesrelevans, å andra sidan argumentera 100% utifrån extremt barnsliga personangrepp, samt prata om skrivregler i en tråd som inte handlar om detsamma - dubbelmoral at its finest. Du angriper endast mig och inte något av det jag skrivit, samtidigt som du har en bitsk och argsint jargong - det betyder allt som oftast att motparten har sagt någon sanning som du har svårt att bemöta. Det är samtidigt ironiskt att du snackar om styckeindelning, samtidigt som du skriver så lite att styckeindelning är total överkurs = du försöker gömma faktumet att du inte har några argument bakom att fokusera på skrivregler istället för ämnet (deflektion). Tänk om jag vore dyslektiker? Ska man inte tas på allvar i en debatt bara pga en sådan petitess? Med din attityd kan jag garantera att om du vore dyslektiker så hade du gått i taket om någon uttryckte samma nonsens som du uttryckt här. Du är inte smart bara för att du behärskar grundläggande skrivregler i ditt modersmål, och dessa är för övrigt helt irrelevanta i denna tråden.

Off topic: Skulle uppskatta om du ditchar alla insinueringar om att jag skulle vara "gäddsympatisör" och dylikt, då reglerna för tråden klart anger att det inte är tillåtet med sådan retorik. Förstår att det gör det svårt att skriva något alls men reglerna måste respekteras.
Citera
2023-10-05, 14:47
Medlem
Uthängningen av en sk "gädda" på Dumpen är så fel och mot deras egna kriterier.
Tänker då på # 286

Han kommer ju inte ens till ett möte eller bestämt träff, Jag kan ju verkligen ifrågasätta fiskaren här.
Kalla detta pedofil är ju bara fel, fel, fel!!!
Citera
2023-10-05, 15:01
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Tänker då på # 286

Han kommer ju inte ens till ett möte eller bestämt träff, Jag kan ju verkligen ifrågasätta fiskaren här.
Kriteriet är att en vuxen söker efter barn i sexuellt syfte. Har Dumpen skrivit att han är pedofil?
Senast redigerad av sunless 2023-10-05 kl. 15:03.
Citera
2023-10-05, 15:04
Medlem
Citat:
Kriteriet är att en vuxen söker efter barn i sexuellt syfte. Har Dumpen skrivit att han är pedofil?

Har han sökt kontakt med denna "flicka" för sexuellt syfte? Bor ju inte i samma stad eller han söker kontakt med henne.
Citera
2023-10-05, 15:11
Medlem
Citat:
Tänker då på # 286

Han kom till ett möte, men Dumpen mötte inte upp utan dokumenterade att han åkte dit mitt i natten och många mil, för att möta vad han trodde var en unge.

Det är du som kallar honom pedofil? Dumpen skriver inte det någonstans.
Citera
2023-10-05, 15:12
Medlem
Citat:
Har han sökt kontakt med denna "flicka" för sexuellt syfte? Bor ju inte i samma stad eller han söker kontakt med henne.
Citat:
BigBear har varit i kontakt med ett stort antal fiktiva barn. Han har spelat in en mängd onanivideos och skickar bilder på sig själv på löpande band. När han inte skickar bilder på sig själv så skickar han små ”reklamfilmer” på bekanta som han har sex med.

En tämligen gränslös konversation med flera av våra fiktiva konton ledde till att BigBear till slut körde från Umeå till Övik för att möta två barn mitt i natten utanför ett hotell.
https://dumpen.se/2023/10/04/bigbear-napp-287-umea/
Citera
2023-10-05, 15:17
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Du verkar inte ha svårt för läsförståelse överlags. Men om vi inte är anonyma så skulle jag säga att det här är ditt livs viktigaste ögonblick för ditt rykte. Det är inte nu du ska låtsas att du inte har det.
Ska du fortsätta försvara BigBear, ska jag upprepa vad som står på Dumpens hemsida och ska jag förklara saker du redan känner till? T.ex. vad som menas med kontakt med barn i sexuellt syfte. Tycker du att det är fel om gäddan inte sökte vid första anblicken trots att han är ute efter att ha sex och stämmer upp träff med barn? Är det ett problem för dig så har du ännu allvarligare än vad du trodde. Grattis!
Du fick den insikten tack vare mig.
Senast redigerad av sunless 2023-10-05 kl. 15:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in