Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Att TÅ inte hördes mer i fallet är en stor miss. Särskilt när man vet han var i Stockholm under tiden och förhörde sig om CdC, säkert med viss detaljkoll i frågan.
Tyvärr är han bara ett i raden av flera slaskvittne som förbigicks när de placerar CdC levande fredagen den 15 juni och som konsekvent aldrig följdes upp.
Gissar att de inte passade utredningsteamets narrativ.
Utredarna klippte sin egen film, helt utan hänsyn till verkligheten.
Och jag tror att detta är vanligare än man tror - vilket är en anledning till att jag är intresserad av detta fall. Jag tror att det ingår i en hel serie med liknande fall. När utredare är lata, klipper de ihop en film de trivs med - man rycker nån random person (tex Härm), hänger ut den personen som mördare och anpassar allt material efter det narrativ man bestämt sig för ... man kan undra hur många oskyldiga mördare som sitter inne och har fått sina liv förstörda?
Da Costa-utredarna sköt flera högintressanta personer åt sidan i början av utredningen: tex Gonerka, Vinof och Åberg. Mkt märkligt.
Åberg är högst speciell - han verkar ha samma egenskaper som män som har ihjäl kvinnor.
Kombinationen av svartsjuka, en konstig relation till alkohol, tvång, stalking och våld, är ju klassisk ....
Ragge påstod fö att TÅ högg sig in till CdC med en yxa (!). Och som sagt var, två vittnen (Ragge och Marianne S) sa att CdC var rädd för Åberg.
Vad mer behöver en utredare veta?
Bo Möller lämnade fö in sin bil til en verkstad i Lugnet (!) i juni 1984.
Han var åkare och om han tyckte att Lugnet var en bra miljö att fixa bilen i, var han kanske bekant med E-vägen också. Dessa slummiga småindustriområden hängde ju ihop. De delade klientel och varor osv.
Jag kan inte tänka mig att utredarna reflekterade över Möllers eventuella koppling till E-vägen