2023-10-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jo fast tidigare hade vi lätt för er konstigt hur det svängt till er favör senaste åren.
Var det inte 2 Häcken vinster på de första 26 eller 28 eller något sådant?

Men Häcken åkte ur 5 av de första 8 säsongerna man spelat, då blir det ju usel statistik mot det mesta. Sedan har man inte åkt ut.
Citera
2023-10-03, 21:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Var det inte 2 Häcken vinster på de första 26 eller 28 eller något sådant?

Men Häcken åkte ur 5 av de första 8 säsongerna man spelat, då blir det ju usel statistik mot det mesta. Sedan har man inte åkt ut.
Alltid kul att se vad som finns i ditt huvud.
Citera
2023-10-03, 22:28
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Låter inte direkt som en allsvensk fotbollsspelare

Jaha, okej. Men räcker det?

Nej, och det är det som är poängen.

Berg är en klasspelare om man nyttjar det han är bra på. Alltså hans spelförståelse och spelintelligens. En spelare som ska vara motor mellan mittfält och anfall.

Hade vi spelat 4-2-3-1 (som vi dessutom hade utmärkt material för) så hade han varit given center i ”3:an” (alltså roll tio) i mitt lag. Som ”nia” i 4-3-3 är han den sista spelare i serien som jag skulle ta ut.

”Lek med siffror” som vissa kallar det. Fatalt dålig strategi och lika sämst nyttjande av Oliver Berg är vad jag kallar det. Berg hade noll chans att lyckas hos oss så som vi valde att spela honom.
Citera
2023-10-04, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Alltid kul att se vad som finns i ditt huvud.

vad syftar du på?

Pga att jag är intresserad av Allsvensk historia? Är i övre 50-åren och började se AS fotboll i början av 70-talet. Pluggat Årets fotbolls årsböckerna mer eller mindre, älskar biblar. Böckerna Spela fotboll bonnjävlar del 1 och 2 är bland måsten i litteratur. Uppdaterat maratontabeller sedan 40 år för mig själv samma dag som sista omgången spelats även om andra gör det numera på Wiki åt en.
Är GAISare f.ö. så idag mår jag på topp.
Citera
2023-10-04, 08:20
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Nej, och det är det som är poängen.

Berg är en klasspelare om man nyttjar det han är bra på. Alltså hans spelförståelse och spelintelligens. En spelare som ska vara motor mellan mittfält och anfall.

Hade vi spelat 4-2-3-1 (som vi dessutom hade utmärkt material för) så hade han varit given center i ”3:an” (alltså roll tio) i mitt lag. Som ”nia” i 4-3-3 är han den sista spelare i serien som jag skulle ta ut.

”Lek med siffror” som vissa kallar det. Fatalt dålig strategi och lika sämst nyttjande av Oliver Berg är vad jag kallar det. Berg hade noll chans att lyckas hos oss så som vi valde att spela honom.
Anfallet har inte fungerat. Mittfältet har hackat. Och backlinjen har inte varit bra den heller. Egentligen bara Schüller, Danielson och Samuel Dahl/Elias Andersson som gjort det bra i år.

Det är en mellansäsong bara.

Med facit i hand borde Edvardsen och Asoro sålts i vintras, men såklart omöjligt när vi nådde slutspel i ECL.
Citera
2023-10-04, 08:41
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Trawally & Saidi FTW!

Just Saidi gjorde faktiskt 5 mål för Degerfors.

Däremot skulle jag ljuga om jag inte erkände att Dukanovic skrämmer mig litegrann.

Dunken kommer med montenegrinska kanonen laddad, det Erabi brottar sig förbi skjuter han igenom.

Ska bli spännande att se var detta landar, jag är orolig för vår form ännu mer nu när Erabi är borta.
Citera
2023-10-04, 09:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
vad syftar du på?

Pga att jag är intresserad av Allsvensk historia? Är i övre 50-åren och började se AS fotboll i början av 70-talet. Pluggat Årets fotbolls årsböckerna mer eller mindre, älskar biblar. Böckerna Spela fotboll bonnjävlar del 1 och 2 är bland måsten i litteratur. Uppdaterat maratontabeller sedan 40 år för mig själv samma dag som sista omgången spelats även om andra gör det numera på Wiki åt en.
Är GAISare f.ö. så idag mår jag på topp.
Jag syftade på att du sitter på all form av obskyr statistik att plocka fram vid behov när jag knappt kommer ihåg mitt eget telefonnummer
Citera
2023-10-04, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Dunken kommer med montenegrinska kanonen laddad, det Erabi brottar sig förbi skjuter han igenom.

Ska bli spännande att se var detta landar, jag är orolig för vår form ännu mer nu när Erabi är borta.
Vet inte hur många gånger jag måste skriva det? Erabi är inte stark bara för att han vann en närkamp med Jesper Ceesay (30kg) en gång.

Han är bara uppblåst och kommer förmodligen vara så fet när han är 27-28 år att han får avsluta sin karriär redan då.
Citera
2023-10-04, 10:05
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vet inte hur många gånger jag måste skriva det? Erabi är inte stark bara för att han vann en närkamp med Jesper Ceesay (30kg) en gång.

Han är bara uppblåst och kommer förmodligen vara så fet när han är 27-28 år att han får avsluta sin karriär redan då.

Vi kommer att få se, stora delar av matcherna tycks han släpa runt på motståndarlagets backlinje och ändå få frispark dömt mot sig. Om man ska se något från ljusa sidan ökar väl en sån här skada chansen lite att han förlänger med oss snarare än går redan i vinter.
Citera
2023-10-04, 13:54
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.youtube.com/shorts/yrydhFTbZHY

Dom här grabbarna får ni akta er för nästa år...
Citera
2023-10-04, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Vi kommer att få se, stora delar av matcherna tycks han släpa runt på motståndarlagets backlinje och ändå få frispark dömt mot sig. Om man ska se något från ljusa sidan ökar väl en sån här skada chansen lite att han förlänger med oss snarare än går redan i vinter.
Fast ni får det alltid att låta som att Erabi är den enda anfallaren i allsvenskan som blir dragen i tröjan, trots att det händer alla anfallare. Hela hans hype är uppbyggd kring några selfies där han visar upp sina pojkaktiga luftmuskler.
Citera
2023-10-04, 14:42
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Den här var ändå lite rolig.

https://twitter.com/ringvagen/status/1709229884201984181?s=46
Borde kanske ha varit rött ändå? ;o

https://twitter.com/AlternativH/status/1709505724433228116
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera