2023-10-03, 18:14
Medlem
KokadPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Att kalla någon jävla babbe utan att veta ett smack om den personen tyder ju på att man har aggressionsbesvär och noll självkontroll så frågan är hur du skulle hanterat situationen - du är ju inte i balans alls.
Jag är helsvensk för övrigt. Och jag har inte på något ställe påstått att det är en bra sak att visa en kolsyrepistol för en tonåring och en 11-åring, även om jag kan förstå att kvinnan flippade. Hade varit bättre om hon sprang efter dem med en sopborste el nåt men hon hade förmodligen ändå blivit straffad för att hon hotade de oskyldiga gullungarna.
Jag påpekade bara att ditt förslag att vända sig till barnens föräldrar inte fungerar om man inte kan få tag i dem.
Vad menar du? Är det babbar eller svenskar som är kända för att pistolhota folk när de känner sig kränkta?
Citera
2023-10-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
En snabb googling gav 7000 för ett en-planshus så säkerligen bara en fasad som har träffats och man behöver inte tvätta hela fasaden uten endast ta bort äggen. Så 1750Kronor är väl inte helt fel. Men säg det dubbla 3500Kronor, är det rimligt?
Ingen aning då det både är poänglöst och orimligt att fastslå någon sorts schablon. Min poäng är att en rimlig utgångspunkt för skadestånd vore att koppla det till den faktiska kostnaden för varje enskilt fall. Ett på goda grunder vedertaget grepp som man stöter på väldigt ofta, inte minst när man brukar räkna på just skadestånd. Det vore lika korkat om jag sade att en repad motorhuv kostade 6830:- att åtgärda utan att ha en aning om det är solid akryl eller 14 lager klarlack med flakes eller vad ägaren ska åka runt i under tiden som lackeraren har bilen.

Det vore lättare för oss båda om du bara klämde fram din poäng istället i den mån du har någon.
Citera
2023-10-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idevaerlden
Hade det varit mina barn hade hon inte överlevt till rättegången.

Tänk vad mycket dum skit man gjort som ung, tom ni incels på FB har gjort dum skit de få gånger ni dragit ut era bleka kroppar ur källaren som unga.
sitt inte o ljug här när kvällen börjar infalla !

du hade inte gjort ett skit
Citera
2023-10-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokadPotatis
Vad menar du? Är det babbar eller svenskar som är kända för att pistolhota folk när de känner sig kränkta?
Varför gör du öht det här fallet till en fråga om svenskar och invandring? Det handlar ju inte om det alls och du VET inte varifrån människorna kommer så det är helt ointressant att diskutera.
Jag vet inte om det är mer troligt att en svensk eller invandrare äger en kolsyrepistol. Och det spelar ingen roll om ungarna som kastade ägg var invandrarpojkar eller svenskar - de betedde sig illa oavsett och deras föräldrar borde lärt dem bättre. Och du, ta det lugnt med whoco-emojin nu för du börjar se lite väl upprörd ut.
Citera
2023-10-03, 18:35
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
En stackars neger som begår våldtäkt får ju knappt så hårt straff.

Blir tufft behålla jobben och kanske även huset. 92k åt helvete, plus kostnader i rätten.

Rättvisan är allt annat än rättvis ibland.

Nu blir tjejen välkänd i byn. Så djävla onödig.

Denna kille sköt ihjäl två bröder. Fick 2 år i fängelse.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...r-sankt-straff

Var är logiken?
Självklart skulle gubben inte försvarat sitt liv i huset. Man får enbart svara med samma våld i Sverige, så först efter att de dödat honom hade han fått ha ihjäl dem i nödvärn.

De skottskadade ju inte ens gubben. Ett korrekt agerande hade istället varit att gubben raskt åkt till deras bostäder och börja slå sönder rutor. I självförsvar. Allt annat sköter polisen, vi kan vara lugna.
Citera
2023-10-03, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Hade kanske räckt med med 6 månader, men som vuxen hota en 11-åring med pistol över ett pojkstreck bör rendera i ett kännbart straff.

Då spelar inte så stor roll vad för etnicitet barnen eller förövaren nu råkar ha.

Finns det teknisk bevisning att hon haft en pistol/fake pistol hon hotat med?

Eller är det skit ungarnas ord som ligger bakom denna bisarra dom.
Citera
2023-10-03, 18:48
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Finns det teknisk bevisning att hon haft en pistol/fake pistol hon hotat med?

Eller är det skit ungarnas ord som ligger bakom denna bisarra dom.
Om du kikar på första inläggets hänvisning, finns det en bild från förundersökningen på kvinnans pistol och polisens pistol som jämförelse...
Citera
2023-10-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Varför gör du öht det här fallet till en fråga om svenskar och invandring? Det handlar ju inte om det alls och du VET inte varifrån människorna kommer så det är helt ointressant att diskutera.
Jag vet inte om det är mer troligt att en svensk eller invandrare äger en kolsyrepistol. Och det spelar ingen roll om ungarna som kastade ägg var invandrarpojkar eller svenskar - de betedde sig illa oavsett och deras föräldrar borde lärt dem bättre. Och du, ta det lugnt med whoco-emojin nu för du börjar se lite väl upprörd ut.
Och enda vägen ut ur den här soppan med olika måttstockar utefter ursprung är att man har samma förväntningar och utkräver samma ansvar oavsett. Sedan är jag medveten om att det ju är en ganska impopulär tanke från båda håll men det gör den inte sämre i sig.
Citera
2023-10-03, 19:07
https://www.hd.se/2023-07-11/kvinna-...arn-med-pistol
Här går det att läsa lite mer om vad som skedde.

Citat
När kvinnan fann pojkarna ska hon först ha tagit tag om strupen på den ena av dem, tryckt pistolen mot hans tinning och uttalat hotelser. "En gång till ni kommer till vårat hus så skjuter jag".

Citat
Enligt polisens förundersökningsprotokoll började pojken gråta och kvinnan drog ner honom på marken. Därefter ska kvinnan ha vänt sig mot den andra pojken och tryckt pistolen mot hans bröstkorg i höjd med hjärtat och uttalat likande hotelser.

Jag har förståelse för att man som husägare blir förbannad, men denna kvinna har absolut gått över gränsen.
Citera
2023-10-03, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.hd.se/2023-07-11/kvinna-...arn-med-pistol
Här går det att läsa lite mer om vad som skedde.

Citat
När kvinnan fann pojkarna ska hon först ha tagit tag om strupen på den ena av dem, tryckt pistolen mot hans tinning och uttalat hotelser. "En gång till ni kommer till vårat hus så skjuter jag".

Citat
Enligt polisens förundersökningsprotokoll började pojken gråta och kvinnan drog ner honom på marken. Därefter ska kvinnan ha vänt sig mot den andra pojken och tryckt pistolen mot hans bröstkorg i höjd med hjärtat och uttalat likande hotelser.

Jag har förståelse för att man som husägare blir förbannad, men denna kvinna har absolut gått över gränsen.

Antar att det är skitungarna som sagt att händelsen utspelats så. Finns det någon teknisk bevisning? Privat Kamera/CCTV? Vittnen?

Tycker denna kvinna absolut skall dra detta till HR.
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2023-10-03 kl. 19:18.
Citera
2023-10-03, 19:27
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Ingen aning då det både är poänglöst och orimligt att fastslå någon sorts schablon. Min poäng är att en rimlig utgångspunkt för skadestånd vore att koppla det till den faktiska kostnaden för varje enskilt fall. Ett på goda grunder vedertaget grepp som man stöter på väldigt ofta, inte minst när man brukar räkna på just skadestånd. Det vore lika korkat om jag sade att en repad motorhuv kostade 6830:- att åtgärda utan att ha en aning om det är solid akryl eller 14 lager klarlack med flakes eller vad ägaren ska åka runt i under tiden som lackeraren har bilen.

Det vore lättare för oss båda om du bara klämde fram din poäng istället i den mån du har någon.
Har ingen speciell poäng. Blir fundersam eftersom det finns så många i tråden som tycker att det är rimligt beteende av kvinnan och mannen i huset.
Utan undrar om det verkligen är rimlig respons att de jagar ifatt ungarna tar stryptag, riktar en pistol i tinningen respektive bröstet och hotar att skjuta ungarna och avslutar händelsen med lite lätt misshandel.
Nu blev endast kvinnan dömd eftersom det var hon som utför gärningarna, mannen verkade bara varit med att jaga ifatt ungarna.
Citera
2023-10-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idevaerlden
Hade det varit mina barn hade hon inte överlevt till rättegången.

Tänk vad mycket dum skit man gjort som ung, tom ni incels på FB har gjort dum skit de få gånger ni dragit ut era bleka kroppar ur källaren som unga.
Sådana föräldrar - sådana barn! Det är inte dom begåvade barnen precis som förpestar för sin oskyldiga omgivning och gör en massa dum skit som ung! Du är klart kriminell av dig, och har du barn så uppfostrar och uppmuntrar du dom naturligtvis till att bli lika kriminella som du själv...med t.ex. inbrott och skadegörelse, mobbning och annan skit...Har du någonsin bett om ursäkt och ersatt dom stackare du trakasserat och förstört för?? fy fan!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in