Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Men ditt cirkelresonerande #@€%&*.
Han har ju bara anledning att försvara sig själv om han är skyldig.
Är han inte skyldig har han ingen anledning att göra det. Vilket han heller inte gör. Inget han säger tyder på att han tror sig kunna bli misstänkt för mordet.
Tanken att han skulle bli det är så klart lika orimlig för honom som för vem som helst på mordplatsen. Det har bara sin förvrängda logik om man planterar in de senaste årens stolpskottiga resonemang i huvet på honom. Om vilka han tack och lov visste intet.
Men han är ju "förfärad" i sex års tid över att han förväxlades med gärningsmannen.
Borde inte oron ha gått över efter en dag eller två?
"Han återvände därefter gående. Han tror att det signalement, som har lämnats på en man i mörk rock,
kan gälla honom själv."
"Lite granna förvånad blir jag hur signalementet på som han lämnar stämmer överens med det jag själv har på mig. Jag tänker att, jaha
det kan ju inte vara jag eftersom jag står en meter framför honom och han borde se hur jag ser ut, så jag tänker väl, det kan vara två personer med likvärdig utstyrsel."
"Då så när jag hörde den första presskonferensen som var på lördagen så sa jag, ja jag skall åtminstone ringa och ta bort ett onödigt signalement eftersom jag upptäckt att
det stämde hemskt mycket med mig, medan däremot Lisbet hade sagt täckjacka. Jag ville hjälpa till med att ta bort ett signalement, det verkade knepigt nog ändå."