2023-10-02, 23:46
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Du menar att om en räcka vittnen ser Engström komma traskande, dra vapen, skjuta Palme och springa in på Tunnelgatan är det här hans försvar? Hoppas han hade vett att skaffa en bra advokat.

Du glömde förresten den bästa...

Du sköt Palme!

Nej, jag pekade in mot gränden.

Han förefaller ha självförtroende nog att tro sig kapabel att prata sig ur det mesta.

Jag menar, förhören finns ju där. Du kan lyssna på hans svada.

Hur mycket av det han säger är sant?

SE skulle väl aldrig ljuga, eller vad Wall nu sa.
Citera
2023-10-02, 23:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Så han har sagt att det inte var han och argumenterade för det?

Om något är det tvärtom, han verkar göra sitt bästa för att vara nära mordet.

Ja, så pass nära att han vidrör OP, pratar med LP och springer i gränden.

Utan att något vittne kan bekräfta allt detta ...
Citera
2023-10-02, 23:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du glömmer att SE var född i Indien och var bekräftad hermafrodit. Det ligger tydligen honom i fatet också.

Den verkliga GM sneddade över trottoaren flera minuter före mordet enligt IM. Då hade SE inte ens stämplat ut. Några andra uppgifter om att GM sneddade finns inte i materialet vad jag vet.

IM såg sannolikt AB.
Citera
2023-10-02, 23:49
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Dalulven har hittat på att SE försvarar sig. Den uppgiften finns bara i Dalulvens hjärna.

Nej, han säger det själv: "Då kan det ju inte vara jag som ..."
Citera
2023-10-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Därför att han är det enda vittne som försvarar sig själv.

Men ditt cirkelresonerande #@€%&*.

Han har ju bara anledning att försvara sig själv om han är skyldig.

Är han inte skyldig har han ingen anledning att göra det. Vilket han heller inte gör. Inget han säger tyder på att han tror sig kunna bli misstänkt för mordet.

Tanken att han skulle bli det är så klart lika orimlig för honom som för vem som helst på mordplatsen. Det har bara sin förvrängda logik om man planterar in de senaste årens stolpskottiga resonemang i huvet på honom. Om vilka han tack och lov visste intet.
Citera
2023-10-02, 23:57
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Men ditt cirkelresonerande #@€%&*.

Han har ju bara anledning att försvara sig själv om han är skyldig.

Är han inte skyldig har han ingen anledning att göra det. Vilket han heller inte gör. Inget han säger tyder på att han tror sig kunna bli misstänkt för mordet.

Tanken att han skulle bli det är så klart lika orimlig för honom som för vem som helst på mordplatsen. Det har bara sin förvrängda logik om man planterar in de senaste årens stolpskottiga resonemang i huvet på honom. Om vilka han tack och lov visste intet.

Men han är ju "förfärad" i sex års tid över att han förväxlades med gärningsmannen.

Borde inte oron ha gått över efter en dag eller två?

"Han återvände därefter gående. Han tror att det signalement, som har lämnats på en man i mörk rock, kan gälla honom själv."

"Lite granna förvånad blir jag hur signalementet på som han lämnar stämmer överens med det jag själv har på mig. Jag tänker att, jaha det kan ju inte vara jag eftersom jag står en meter framför honom och han borde se hur jag ser ut, så jag tänker väl, det kan vara två personer med likvärdig utstyrsel."

"Då så när jag hörde den första presskonferensen som var på lördagen så sa jag, ja jag skall åtminstone ringa och ta bort ett onödigt signalement eftersom jag upptäckt att det stämde hemskt mycket med mig, medan däremot Lisbet hade sagt täckjacka. Jag ville hjälpa till med att ta bort ett signalement, det verkade knepigt nog ändå."
Citera
2023-10-02, 23:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Dalulven har hittat på att SE försvarar sig. Den uppgiften finns bara i Dalulvens hjärna.

De fyrkantiga klossarna skall ned i de runda hålen, sa Kalle Anka.

Det är så fruktansvärt svårt att förstå resonemanget, och också allt smutskastande. Liksom, spelar det någon roll att han växte upp i Indien, gjorde lumpen, eller var med i en skytteförening många år före 86?

Nej, här ser vi en sektmentalitet, där det inte spelar någon roll vad Engström sade. Hade han varit introvert och hållit käft, hade det inte ens funnits en tråd om honom.
Citera
2023-10-03, 00:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
IM såg sannolikt AB.
Då saknas helt uppgiften att mördaren sneddade på trottoaren?
Eller vilket vittne menar du att du baserar din fantasi på?
Citera
2023-10-03, 00:00
Medlem
Citat:
Han förefaller ha självförtroende nog att tro sig kapabel att prata sig ur det mesta.

Jag menar, förhören finns ju där. Du kan lyssna på hans svada.

Hur mycket av det han säger är sant?

SE skulle väl aldrig ljuga, eller vad Wall nu sa.

Så till bevisbördan mot Engström kan vi lägga att du tycker han verkar vara en person som tror sig kunna prata sig ur det mesta. Är du med på att det är just såna här ogrundade rundgångsresonemang kring i princip ingenting som bär upp anklagelserna mot honom?

Engström sköt Palme. Alltså försökte han prata sig ur situationen. Alltså var han en sån som försökte snacka sig ur saker. Därför försökte han prata sig bort från misstankarna för mordet. Alltså sköt han Palme.

Är det NÅNTING som skaver här.
Citera
2023-10-03, 00:02
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Det är så fruktansvärt svårt att förstå resonemanget, och också allt smutskastande. Liksom, spelar det någon roll att han växte upp i Indien, gjorde lumpen, eller var med i en skytteförening många år före 86?

Nej, här ser vi en sektmentalitet, där det inte spelar någon roll vad Engström sade. Hade han varit introvert och hållit käft, hade det inte ens funnits en tråd om honom.

Ni är kanske inte så bra på att lägga pussel, helt enkelt. *ler belåtet*

Någon hade säkert kopplat ihop mannen med keps och handledsväska, som stämplade ut strax före mordet, med mannen som sprang på David Bagares gata ändå. Den koppling som Irvell gjorde i april.

Om det skett då eller långt senare, vem vet ...
Citera
2023-10-03, 00:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Det är SEs postuma lycka att han inte prenumererade på tidningen "Guns and ammo".
Då hade han varit 200% skyldig enligt Lambertzgänget.
Citera
2023-10-03, 00:04
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Så till bevisbördan mot Engström kan vi lägga att du tycker han verkar vara en person som tror sig kunna prata sig ur det mesta. Är du med på att det är just såna här ogrundade rundgångsresonemang kring i princip ingenting som bär upp anklagelserna mot honom?

Engström sköt Palme. Alltså försökte han prata sig ur situationen. Alltså var han en sån som försökte snacka sig ur saker. Därför försökte han prata sig bort från misstankarna för mordet. Alltså sköt han Palme.

Är det NÅNTING som skaver här.

Det är den bild kollegor och bekanta ger av honom? Han hade talets gåva?

Det är ingen runggång: Han är det enda av alla vittnen som utan anledning försvarar sig mot en anklagelse, att han var lik gärningsmannen.

Det som skaver är att ni stått och stampat i 37 års tid. Är det inte hål i stövlarna snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in