2023-10-02, 15:31
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Hundens agerande hänger på ägaren. Hon uppmuntrar istället för stoppar. ”Hälsa fint” är bland det första man lär en hund. Inte Mytomanen då som vi ser. Var sitter dom? I en källare? https://postimg.cc/Zv4jCzmp
Det där är nog "personalrummet" innanför blomsterbutiken.
Citera
2023-10-02, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Det där är nog "personalrummet" innanför blomsterbutiken.
Det såg inte så trevligt ut. Men kanske för litet så det ser skräpigt ut.
Citera
2023-10-02, 17:34
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Vad äckligt när hunden slickar fru falsk över hela hals och ansikte idag.

Varför lägger hon ut detta?

Är detta normalt att hundar gör?

Jag har inte hund själv ska tilläggas……skulle inte gilla om mina vänners hundar gjorde så på mig.

Väldigt äckligt… har nog utvecklat äckel när det gäller slickar just för att dessa 2 ”damer” slickar så förbannat både på sig själva o i andras ansikten… ”ryyyyyyser”
Citera
2023-10-02, 17:45
Medlem
Musslis avatar
Hundar som slickar har inte fått någon uppfostran. Valpar slickar på sin hundmamma för att få mat (mjölk) men de får en åthutning om de fortsätter som "tonåringar".
Sätter man inga gränser som ägare fortsätter de slicka resten av sina liv. Varje normal människa som har hundar ser till att ofoget försvinner redan när de är valpar.

Titta på när hon promenerar med hundarna. De har noll koll på My, inget intresse av henne öht. Respekten är obefintlig. De drar åt alla håll och tittar inte ens upp på sin ägare.
En väldresserad hund håller koll på sin ägare hela tiden. Det behöver inte ens tränas på utan kommer med rangordningen. I en normal familj vill säga.

Jag gissar att hundarna har behandlatas som människobarn vilket faktiskt är fruktansvärt jobbigt för dem. Har de istället en ledare de litar på kan de slappna av ordentligt eftersom de själva inte behöver hålla koll på allt runtomkring, det sköter ledaren om. Man kan undra vem som är ledare i den familjen...
Citera
2023-10-02, 17:59
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Vad äckligt när hunden slickar fru falsk över hela hals och ansikte idag.

Varför lägger hon ut detta?

Är detta normalt att hundar gör?

Jag har inte hund själv ska tilläggas……skulle inte gilla om mina vänners hundar gjorde så på mig.
Ja riktigt ofräscht, var nog inte bara vi som fick kväljningar av det.
Citera
2023-10-02, 20:28
Avslutad
https://postimg.cc/PpH6kqWH.https://postimg.cc/3kwnK60y. Födelsedagsmiddag. Mytomanen har glömt att tvätta håret. Oxfilépast till L om han är med. Annars är det väl Mytomanen som äter den.
Citera
2023-10-02, 21:31
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
https://postimg.cc/PpH6kqWH.https://postimg.cc/3kwnK60y. Födelsedagsmiddag. Mytomanen har glömt att tvätta håret. Oxfilépast till L om han är med. Annars är det väl Mytomanen som äter den.
Ber om ursäkt om det behandlats tidigare.
Lägenheten är väl inte till salu för att dom ska flytta ihop?
Jag är säkert ute och cyklar. Bara nånting med bilderna som fick mig att reagera
Citera
2023-10-02, 23:32
Medlem
När kommer uppdateringen om den ”fantastiska underbara möjligheten till boende som absolut inte gick att tacka nej till” tror ni?
Exakt samma retorik hon haft till sista 2 boendena hon köpt!! Men som sagt, då gick hon ut med allt sånt innan hon ens lagt ut boendet hon hade då!
Citera
2023-10-03, 06:57
Medlem
Var det Pont dom var på igår?
Jobas la upp en story där Fru Falsks hund ligger på rygg en bit ifrån bordet.

Förstår mig inte på vissa hundmänniskor, kan man inte ens lämna hunden hemma när man går på restaurang?

Aldrig haft hund så det kanske är bäst för hunden att man släpar med den så den inte behöver vara ensam, vad vet jag. Verkar stendött på restaurangen så dom behöver kanske inte tänka på att det finns folk som är rädda för lösa hundar.
Citera
2023-10-03, 07:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Var det Pont dom var på igår?
Jobas la upp en story där Fru Falsks hund ligger på rygg en bit ifrån bordet.

Förstår mig inte på vissa hundmänniskor, kan man inte ens lämna hunden hemma när man går på restaurang?

Aldrig haft hund så det kanske är bäst för hunden att man släpar med den så den inte behöver vara ensam, vad vet jag. Verkar stendött på restaurangen så dom behöver kanske inte tänka på att det finns folk som är rädda för lösa hundar.
Jobas konto styrs av Mysan ibland, hon hjälper honom lite..
Kan det vara i en lokal tillhörande bostadsrättsföreningen?
Take away från pontan, är det helt klart.
Tror inte att Jobas närvarade, utan det är nog lilleman som dokumenterat mami...
Citera
2023-10-03, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jobas konto styrs av Mysan ibland, hon hjälper honom lite..
Kan det vara i en lokal tillhörande bostadsrättsföreningen?
Take away från pontan, är det helt klart.
Tror inte att Jobas närvarade, utan det är nog lilleman som dokumenterat mami...

Jag pratar om bilden från en restaurang igår.
Fru Falsk åt musslor, någon pasta och någon hamburgare. Tre ölglas. Så det är inte någon lokal utan man ser bord i bakgrunden med vattenglas och och bestick. Take away var det till lunch, detta var på kvällen.
Undra hur mycket pengar dom lägger på utemat varje månad?

Är alla restauranger så slappa och låter hundar vara lösa?
Citera
2023-10-03, 08:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Ber om ursäkt om det behandlats tidigare.
Lägenheten är väl inte till salu för att dom ska flytta ihop?
Jag är säkert ute och cyklar. Bara nånting med bilderna som fick mig att reagera
Paret har bott ihop (kroppsligen) sedan dom träffades, typ. Men inte folkbokförda på samma adress.. Mytomanen försöker nog sälja för hon har sett något annat hon vill ha. Får hon inte sålt så får dom bo kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Jag pratar om bilden från en restaurang igår.
Fru Falsk åt musslor, någon pasta och någon hamburgare. Tre ölglas. Så det är inte någon lokal utan man ser bord i bakgrunden med vattenglas och och bestick. Take away var det till lunch, detta var på kvällen.
Undra hur mycket pengar dom lägger på utemat varje månad?

Är alla restauranger så slappa och låter hundar vara lösa?
Det var Ponts oxfilépasta. Den känner väl alla igen vid det här läget. Kan möjligtvis restaurangen ha något kryp in i källaren, just för hantverkare och hundar. Kanske också för rökare. Det var inte något fint ställe, men fint och dyr mat tackar ingen i sällskapet nej till. Nu undrar jag om det inte är dags att ringa efter personalen i vita rockar. Det står någon i mörkret på en brygga. Och svamlar visdomsord till folk som är betydligt förståndigare än figuren själv. Tragiskt. https://postimg.cc/CBtYvrrB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in