2023-10-02, 10:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Ja skulle jag vilja säga, den högsta siffran över dagliga förluster som jag minns är 41.
Jag vet att Ragnar Gudmundsson på twitter (https://twitter.com/ragnarbjartur) håller reda på dagliga förluster. Jag har försökt gräva lite bland hans datakällor men har stött på patrull med att skapa en lista så jag själv kan se det dagliga rekordet. Är den någon som är mer haj på Googles lookerstudio så kan ni gräva runt här https://lookerstudio.google.com/reporting/dfbcec47-7b01-400e-ab21-de8eb98c8f3a/page/p_wdrgjv1iyc?s=qNM8WbrqjO4

Den här sidan kan mn bläddra bakåt dag för dag, men lite jobbigt att göra det för 1½ år. https://www.minusrus.com/en
Citera
2023-10-02, 10:50
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Bilparad skulle stödja Putin – totalfloppade
Stödet för putin är på topp

https://www.expressen.se/tv/nyheter/elva-bilar-deltog-i-putins-stodparad/
Ja de som tidigare varit proryssar i de annekterade områdena är nu jävligt trötta på den ryska armén och dess svinande!

De har ju dödat mångfalt fler invånare än vad som dödades vid inbördesstriderna 2014-2022

Undrar när Putin ska fatta hur hatad han är även av sina tidigare supportrar?
Citera
2023-10-02, 10:55
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Första gången alla Eu:s utrikesministrar visar stöd genom att gemensamt besöka Kiev.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
https://twitter.com/JosepBorrellF/status/1708729317369242053?t=IoSu7an9veNRZrTly_6I8A&s=19

Ut med fulryssen ur Ukraina 🇺🇦
Stödet från väst är massivt och stabilt!

Flera länder har lovat mångmiljonbelopp i flera år framåt.

Nu vill vi se F16, JAS, Taurus tillsammans med de ATACMS som är på väg.
Citera
2023-10-02, 10:57
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Denna vinter tror jag dom kommer få vara ifred. Ukrainarna har visat både i ord och handling att dom kommer svara på samma sätt om Ryssarna försöker slå ut elförsörjningen.

Det sista Putin vill ha är ett mörklagt Moskva så denna vinter tror jag mästerstrategen håller sig lugn på den fronten
Ja nu har ju Ukraina verktygen som behövs för att slå till långt in i Ryssland.

Kan även tänka mig att det kommer att bli mörkt och kallt på Krim..
Citera
2023-10-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
LOL! Ukraina hade kunnat undvika invasionen och har haft möjligheter att avsluta. Be Zelensky att sluta fjanta sig med sitt tiopunktslista och att han ska sluta terrorbomba Donbas. Då har du en bra utgångspunkt för förhandlingar. Nä visst nej, Ukraina förhandlar ju inte, de föredrar att fortsätta kriga.
Hur hade ukraina kunnat undvika invasionen? Det fanns avtal på att Ryssland skulle respektera Ukrainas gränser och totala självbestämmanderätt. Putin valde ensidigt att bryta mot detta och påbörja ett terrorkrig mot ukrainska civilbefolkningen 2014 och dessutom eskalera det förra året.
Citera
2023-10-02, 11:02
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Den här sidan kan mn bläddra bakåt dag för dag, men lite jobbigt att göra det för 1½ år. https://www.minusrus.com/en

Tackar.

Jag såg nu att Ragnar hade uppdaterat sin sida, gårdagens förlust på 48 artillerienheter är en all time record.
https://lookerstudio.google.com/reporting/dfbcec47-7b01-400e-ab21-de8eb98c8f3a/page/p_wdrgjv1iyc?s=qNM8WbrqjO4
Citera
2023-10-02, 11:11
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du känner inte till att det är frivilligt att åka ner och slåss?
Det har svenskar gjort i snart 10 år.

Här har du länken:https://uacrisis.org/en/international-legion

https://www.expressen.se/nyheter/svenskarna-som-strider-i-ukraina/

- Jag längtar tillbaka, säger David Eriksson, 48.

Expressen kan avslöja att flera svenska nazister rest till Ukraina för att strida i frivilligstyrkor som i en Amnestyrapport anklagas för krigsbrott.

Du kommenterar ett inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Bogosity
Det som fått mig att hata ryssar helt gränslöst det senaste 1,5 åren (utöver de uppenbara svinerierna i Ukraina) är alla rysstroll i tråden. Om jag inte hade sett rysk media förespråka folkmord, kärnvapenkrig, koncentrationsläger och terrorism på bästa sändningstid på rysk TV skulle jag ha trott att ni alla är betalda av Ukraina för att sprida svart propaganda.

Militärt stöd för Ukraina är inte bara moraliskt korrekt, det är århundradets bästa investering i försvaret. Tänk vilken fin värld det kan bli med ett förnedrat och demilitariserat Ryssland som spruckit längs hundratals etniska, kulturella och religiösa linjer och askan spridits för vinden. Det enda som behövs för detta fantastiska utfall är att kötta på ett par år till med en prestigefull idiot vid makten i Kreml tills Burjatier och diverse andra folkslag inser att deras största fiende sitter i Moskva och inte har några soldater till övers för att stoppa dem från att räcka upp mittenfingret och lämna federationen. När portarna väl är öppna kommer ondskans imperium att rämna som ett korthus efter att region efter region hoppar av.

Ditt svar:
Citat:
Du bekräftar att du är ett trollkonto eller är det bara ett manifest över din drömvärld och din världsbild?
Jag utgår ifrån att det inte är du som kommer att ligga i skyttegravarna utan att det är någon annan som ska stoppa ondskans imperium och du hejar på via forum.

Och från detta får du att skribenten eller någon annan ska åka ner och kriga?
Snacka om att koka soppa på en spik.
Bra korkat av dig.
Vi stöttar Ukraina, så slipper någon annan kriga.
Eller du tycker att Rysslands framfart är ok, får jag utgå ifrån då.
Citera
2023-10-02, 11:20
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
LOL! Ukraina hade kunnat undvika invasionen och har haft möjligheter att avsluta. Be Zelensky att sluta fjanta sig med sitt tiopunktslista och att han ska sluta terrorbomba Donbas. Då har du en bra utgångspunkt för förhandlingar. Nä visst nej, Ukraina förhandlar ju inte, de föredrar att fortsätta kriga.
Terrorbomba Donbas? Låter som falsk ryktesspridning. I synnerhet eftersom det är Ryssland som via Donbas bedrev ett proxykrig mot Ukraina. Det här är självklart för de allra flesta. Ni är några som tycks ha en förvrängd världsbild där ni inte klarar av beskriva historia utan revisionism.

Varför ska Ukraina förhandla med en terrorstat som bedriver fullskaligt krig med syfte att utplåna Ukraina? Är du så korkad på riktigt att du tror på vad du själv säger eller är det dålig teater igen?
Citera
2023-10-02, 11:22
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Det var nytt för mig.

Har Zelensky bett om militär personal?

Sist jag kollade så var det vapen, humanitärt och finansiellt stöd som efterfrågades.

Men du sitter på annan information?!

Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Du kommenterar ett inlägg:

Ditt svar:

Och från detta får du att skribenten eller någon annan ska åka ner och kriga?
Snacka om att koka soppa på en spik.
Bra korkat av dig.
Vi stöttar Ukraina, så slipper någon annan kriga.
Eller du tycker att Rysslands framfart är ok, får jag utgå ifrån då.

Jag svarade på ditt inlägg om Zelensky efterfrågade militär personal och skickade en länk till en sida där du kan anmäla dig som frivillig.
Jag svarade även på ett inlägg där en önskan fanns om störtande av ondskans imperium och då tycker jag det var intressant om vederbörande avsåg att själv delta i detta eller enbart heja på via forum.
Du skriver vi stöttar Ukraina så slipper någon annan kriga, men gör precis tvärtom, någon annan krigar med hjälp av ditt stöd. Du menar kanske att om du stödjer Ukraina medelst dina inlägg så invaderar inte Ryssen Gotland och du på det viset bidrar du till fred och frihet?
Citera
2023-10-02, 11:22
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Stödet från väst är massivt och stabilt!

Flera länder har lovat mångmiljonbelopp i flera år framåt.

Nu vill vi se F16, JAS, Taurus tillsammans med de ATACMS som är på väg.

Vi får se hur det blir med det stödet när höga räntor och hög inflation biter sig fast.
Politikerna i väst har den egna befolkningen att tänka på om dom skall bli omvalda.
Citera
2023-10-02, 11:25
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Jag svarade på ditt inlägg om Zelensky efterfrågade militär personal och skickade en länk till en sida där du kan anmäla dig som frivillig.
Jag svarade även på ett inlägg där en önskan fanns om störtande av ondskans imperium och då tycker jag det var intressant om vederbörande avsåg att själv delta i detta eller enbart heja på via forum.
Du skriver vi stöttar Ukraina så slipper någon annan kriga, men gör precis tvärtom, någon annan krigar med hjälp av ditt stöd. Du menar kanske att om du stödjer Ukraina medelst dina inlägg så invaderar inte Ryssen Gotland och du på det viset bidrar du till fred och frihet?

Zelensky har inte efterfrågat militär personal.
Om folk åker frivilligt, så är det deras sak.

Var det något annat du ville få fram?
Citera
2023-10-02, 11:29
Medlem
Citat:

Varför stör det dig om frivilliga vill åka till Ukraina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in