2023-10-02, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Du menar att du har inget du kan bevisa, trumpen har 91 åtalspunkter som de finns bevis för. Sen om det håller i domstol vet ingen av oss men du har åtminstone 91 punkter du kan försöka dig på att motbevisa. Hittills har du misslyckats med 91 stycken. Kämpa på det är snart måndag.
Som jag sagt tidigare, man behöver inte bevisa ickebrott. Det är den som ANKLAGAR som har bevisbördan.

Och om bevisen bara visar lagliga saker är dom helt värdelösa.
Citera
2023-10-02, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men om du vet det kan du väl svara på frågan då? Den frågan ställdes ju till dig men du svarade med en fråga?

Om du vill ha svar på din fråga är det väl ganska rimligt att du svarar på frågan du fick först?

Du slingrar dig för du vet inte. Du spekulerar och nu vet vi att du inte vet om vad.

Han är redan dömd. Se bakåt i tråden. Jag är inte så intresserad av dig. Jag undrade vad DRAVCKAB menade. Du har inget med det att göra. Googla eller sök i tråden är min rekommendation.

Jag la ut ett klipp ovan med film och telefonsamtalet där han erkänner sitt brott och där finns även en bit från rättegången.
Citera
2023-10-02, 07:46
Medlem
Citat:
Som jag sagt tidigare, man behöver inte bevisa ickebrott. Det är den som ANKLAGAR som har bevisbördan.

Och om bevisen bara visar lagliga saker är dom helt värdelösa.

Om bevisen visar på lagliga saker så får man väl tala om vad det är. Herregud alltså.
Citera
2023-10-02, 08:13
Medlem
Citat:
Men om man här i tråden hävdar att han begått brott är det inte lika viktigt att få reda på vilket?

Ungefär som när du och dina gelikar i sekten, hävdar att det är ICKE-BROTT han har begått. Även om du har fel, så är du också berättigad till din åsikt.

Eller menar du att man inte på förhand kan hävda att någon begår ett ICKE-BROTT?
Citera
2023-10-02, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arp188
Han är redan dömd. Se bakåt i tråden. Jag är inte så intresserad av dig. Jag undrade vad DRAVCKAB menade. Du har inget med det att göra. Googla eller sök i tråden är min rekommendation.

Jag la ut ett klipp ovan med film och telefonsamtalet där han erkänner sitt brott och där finns även en bit från rättegången.
Plea deal var det väl frågan om? Det betyder ju inte per automatik att brott faktiskt begåtts, bara att man slipper undan vidare process och får en mildare dom.

Det är vanligt att många oskyldiga ser sig tvungna att ta dessa dealer för att dom inte mäktar med vidare processer.

Vi vet ju inte detaljerna i just den här frågan, det var väl därför frågan om vilket brott som ska ha begåtts kom upp.
Citera
2023-10-02, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arp188

Sektens åsikt är numera att ett brott inte är ett brott, ens om man brutit mot lagen, och ett erkännande av ett brott, är egentligen inget erkännande, då brottet de facto inte existerar.

Detta är ett fantastiskt effektivt sätt att bekämpa brottsligheten i ett samhälle. Innebär att man omedelbart kommer ner i noll (0) procents brottslighet, och kan lägga ner både polisväsendet (vilket ju också sekten är för) och fängelserna/Kriminalvården (vilket de säkert inte har något emot).
Citera
2023-10-02, 08:21
Medlem
Citat:
Plea deal var det väl frågan om? Det betyder ju inte per automatik att brott faktiskt begåtts, bara att man slipper undan vidare process och får en mildare dom.

Det är vanligt att många oskyldiga ser sig tvungna att ta dessa dealer för att dom inte mäktar med vidare processer.

Vi vet ju inte detaljerna i just den här frågan, det var väl därför frågan om vilket brott som ska ha begåtts kom upp.

Nu narras du igen Vinkelhak. Plea Deal betyder att man erkänner sig skyldig, vanligtvis med en viss straffrabatt, till det brott åklagaren lägger fram. I detta fallet blev det villkorligt fängelsestraff, samhällstjänst och böter.
Citera
2023-10-02, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Sektens åsikt är numera att ett brott inte är ett brott, ens om man brutit mot lagen, och ett erkännande av ett brott, är egentligen inget erkännande, då brottet de facto inte existerar.

Detta är ett fantastiskt effektivt sätt att bekämpa brottsligheten i ett samhälle. Innebär att man omedelbart kommer ner i noll (0) procents brottslighet, och kan lägga ner både polisväsendet (vilket ju också sekten är för) och fängelserna/Kriminalvården (vilket de säkert inte har något emot).

Ja inte ens det att han talade om vad han hade gjort för brottsligt innan detta plea deal verkar spela någon roll. Att Kathy Latham och Misty Hampton ljög inför kriminalutredarna för de förstod inte att det fanns övervakningskameror som sparade inspelningar lång tid visar ju på att de alla tre var helt medvetna om att de begick brott.

Men att de var medvetna om det kanske är ett bevis på att de är hjärntvättade av Hunter och Soros? Så det hela handlar väl om att ta 19 oskyldiga personer och fälla dem. Herregud vad det är svårt känslomässigt nu för sekten.

Och brottsbeskrivningarna är ju inte särskilt komplicerade heller.
Citera
2023-10-02, 08:31
Medlem
Citat:

Nu fanns det ju en hel del stödbevisning om vad som skett i form av film från säkerhetskameror och ett erkännande på telefon som gjorde det svårt för dem att förklara att de dels inte var på plats och att de dels inte gjorde vad de gjorde. Om det finns på bild och på ljudupptagning så är man rökt.
Citera
2023-10-02, 08:36
Medlem
Kan vi fördjupa oss i tesen att åklagaren anklagat dem för lagliga saker.

Bygger det på något översättningsfel i manus eller vad är det frågan om?
Citera
2023-10-02, 08:49
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Kan vi fördjupa oss i tesen att åklagaren anklagat dem för lagliga saker.

Bygger det på något översättningsfel i manus eller vad är det frågan om?

Lär vara en otroligt skicklig åklagare som får igenom detta om det är lagligt. Än så länge är det åtalspunkter och det lär visa sig vad juryn säger i slutändan.
Citera
2023-10-02, 08:51
Medlem
whogivesafucks avatar
När det gäller Plea deal. Då är det väl väldigt vanligt att det finns en väldigt bra bevisning mot dig, som man inser man inte kommer undan.
Så får man välja. Avslöja det vi vill veta om något och du får straffrabatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in