2023-10-01, 14:12
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukaskallius
Samma här. Genomskinligt. De kan inte ha med folk som vill belysa brister och fel. De vill bara ha med hjärntvättade apatiska människor på båten som håller varandra om ryggen och inte vågar säga annat än vad övriga vill höra.

Patetiskt egentligen. Men synd om de. Hjärntvättade in i det yttersta. Dessa Dumpen-fotsoldater.
Gäddorna är kärlekslösa individer. Vissa hade allt men bestämde sig för att vara otrogen mot de som älskar dem mest för att våldta barn och utsatte sina anhöriga för allvarliga problem. Vad är det om inte apatiskt?
Du kan lägga ner dina trix. Samtycken med Dumpens mest besatta hatare förvärrar allt. Det finns människor i tråden och det går inte lura dem om man inte är en själv.
Citera
2023-10-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless

Sen försvinner alla samtidigt med precision.
När dumpenhatarna är tillbaka så behöver de inte spamma och anklaga andra för att spamma för att man svarar på deras inlägg. Du kan inte skriva vad du tycker är naturligt på ditt fejkkonto på Facebook. Föreställ dig om nån kritiserade pedofiler i en pedofilgrupp. Då skulle de stänga ner "verksamheten" och starta en helt ny. Vad de sysslar med är olagligt. Ska du fortsätta kalla det för naturligt?

Jag har inte hört en enda gädda som påstått det i en konfrontation. Det är då livet hänger på en skör tråd så då borde man göra en insats oavsett vad man har gjort. Är man efterbliven så är man.

De flesta gäddor har under medel i iq.Precis som dumpen fans.
Citera
2023-10-01, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukaskallius
Samma här. Genomskinligt. De kan inte ha med folk som vill belysa brister och fel. De vill bara ha med hjärntvättade apatiska människor på båten som håller varandra om ryggen och inte vågar säga annat än vad övriga vill höra.

Patetiskt egentligen. Men synd om de. Hjärntvättade in i det yttersta. Dessa Dumpen-fotsoldater.

De är rädda för våra åsikter helt enkelt varför skulle de annars blockera oss ifrån Facebook?

Sen har de inte gått ut med varför de inte hänger ut någon under 23, betyder det att det är fritt fram för 22 åringar att raggar på fjortisar ?
Citera
2023-10-01, 14:17
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
De är rädda för våra åsikter helt enkelt varför skulle de annars blockera oss ifrån Facebook?

Sen har de inte fått ut med varför de inte hänger ut någon under 23, betyder det att det är fritt fram för 22 åringar att raggar på fjortisar ?
Kom till torget och berätta dina åsikter.
Syftar du på att gäddorna inte brukar vara i den åldern eller är det ett antagande?
Citera
2023-10-01, 14:22
Medlem
Citat:

Sen har de inte gått ut med varför de inte hänger ut någon under 23, betyder det att det är fritt fram för 22 åringar att raggar på fjortisar ?

Var det 23 t.o.m? De hängde ju ut en 20-åring förra helgen. Så verkar inte vara så noga det där.
Citera
2023-10-01, 14:24
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Man får publicera bilder man inte har upphovsrätten till om det sker i samband med nyhetsrapportering eller annan journalistik. Därför är det nog inte frågan om något brott när Dumpen publicerar. Däremot kan de bli ersättningsskyldiga mot upphovsrättsinnehavare. Praxis på området visar dock att det handlar om småpengar, det är några tusen (under 5000kr) på sin höjd. Och för detta får den pedofil som stämmer ännu mer publicitet - och Dumpen har ändå fortsatt rätt att använda bilden även efter att de tvingats betala.

Således är det nog tandlös metod.

Jag gillar Dumpen kanske jag ska säga och jag tycker att både Patrik och Sara blivit bättre på sina konfrontationer, Sara är mindre hetsig och får ofta igång intressanta diskussioner med rovdjuren. Tyvärr behövs Dumpen men helst skulle pedofiler inte vara ett stort problem i samhället, det är statens uppgift att se till.
Jag får iklädda mig rollen som djävulens advokat.
Antingen gör domstolen ärendet till en grupptalan, blir för mycket tidspillan om varje ärende skall hanteras separat. Utifall någon uthängd vill agera självständigt är det sannolikt att det ärendet blir prejudicerande och dom andra kan bara skicka in skadeståndskrav.

5000 kronor är en helt orealistiskt summa med tanke på spridningen och ramifikationerna för dom inblandade i denna soppan. Är säkerligen någon drabbad som vill gå i bräschen och prova ärendet rättsligt. För övrigt kan sekretess och stängda dörrar eventuellt vara aktuellt.

Nyhetsrapportering och journalistik, du måste skoja? Noll allmänintresse föreligger här. Inte någon har blivit lagförd i domstol. Någon chatt och inget brottsoffer uppfyller inte beviskraven i en domstol.

Slutar med att den uthängde får en ny identitet ett skadestånd och Dumpen stängs ned permanent.

Dessutom existerar lite oklarheter om Dumpen defacto har ett vattentätt utgivningsbevis.

Domstolen kommer för övrigt begära in komplett finansiell information från Dumpen.

Som lök på laxen blir det sannolikt näringsförbud pga oegentligheter i redovisningen, men det är ett senare spörsmål.
Senast redigerad av whack-a-mole 2023-10-01 kl. 14:42.
Citera
2023-10-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Var det 23 t.o.m? De hängde ju ut en 20-åring förra helgen. Så verkar inte vara så noga det där.

Jasså har de gått ner i åldrarna?
Citera
2023-10-01, 14:36
Bannlyst
Jag gillar inte när dumpen själva föreslår sex, som senaste gäddan #285
Sen lägger dom sig alltid på 14 år för skulle dom skriva 10 lr 12 år så skulle 90% av deras gäddor försvinna och deras intäkter.
Häng ut riktigt farliga pedofiler och våldtäktsmän, förstör inte folks liv som i #285 fall.
Jag laddade ner appen KIK för att kolla.
Sämsta jag sett, bara reklam och idioter där, finns inte en chans att nån kan ragga barn lr tonåringar där, för dom finns inte på KIK.
Jag har ingen koll, men tror det är extremt ovanligt att personer under 15 sexchattar och träffar äldre gubbar.
Tvärtom så verkar dagens unga ha stenkoll om nån har fejkprofi, och dom är inte intresserade av varken äldre män lr fejkprofiler.
Dumpen gör mycket nytta, men ska dom förstöra nåns liv så ska man ha mer att komma med än nån byfåne lr nån som gädda #285.
Citera
2023-10-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Sen lägger dom sig alltid på 14 år för skulle dom skriva 10 lr 12 år så skulle 90% av deras gäddor försvinna och deras intäkter.
Häng ut riktigt farliga pedofiler och våldtäktsmän, förstör inte folks liv som i #285 fall.
Sämsta jag sett, bara reklam och idioter där, finns inte en chans att nån kan ragga barn lr tonåringar där, för dom finns inte på KIK.
Jag har ingen koll, men tror det är extremt ovanligt att personer under 15 sexchattar och träffar äldre gubbar.
Tvärtom så verkar dagens unga ha stenkoll om nån har fejkprofi, och dom är inte intresserade av varken äldre män lr fejkprofiler.
Dumpen gör mycket nytta, men ska dom förstöra nåns liv så ska man ha mer att komma med än nån byfåne lr nån som gädda #285.

Livet blir mycket enklare för många om alla vuxna slutar att sexchatta med barn under 15 år. Av rent moraliska skäl bör också personer över 40 undvika att sexchatta med ungdomar mellan 15 - 18 år.

Häng ut barnsexchattaräcklen!

Bodengäddan såg verkligen chockad ut. Självmord är ingen högoddsare.
Citera
2023-10-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan

Jag tycker att du har en viktig poäng. Dumpen hänger sällan ut pedofiler längre, utan mest hebefiler som chattar med en fjortonåring som skulle kunna fylla femton efter midnatt. Annat var det förut med pedofiler som ville träffa mamma med liten osv.
Citera
2023-10-01, 15:56
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Hakuna Matata i förför angående Sonebys skattefiffel:
Citat:
Om det var under februari, mars, april 2022 då var jag i en helt annan värld. Det var mycket
som hände i mitt liv med barnen och deras mamma gick bort. Det kan ha varit en
sammanblandning.
Hakuna Matata publicerades 17 december 2021. Var det här en naturlig död?
Citera
2023-10-01, 16:43
Medlem
Citat:

Du kan mejla Dumpen och fråga på info@dumpen.se om du verkligen vill veta. Jag kan annars berätta vad jag vet, att de inte publicerar de yngsta, men konfronterar dem och försöker få dem att söka hjälp.

Facebook måste de moderera för att inte sidan ska stängas pga deras amerikanska regeleverk, om ni uppför er och skriver som normala personer utan att använda ord som triggar algoritmer, utan personangrepp och så vidare så kommer ni inte blockeras. Ganska självklart, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in