Citat:
Ursprungligen postat av
Asb3rger1337
Jo du har rätt. Men de flesta feminister jag känner är kvinnor och de feminister jag pratar med är också PK och är motsägelsefulla som fan. Sen är många feminister unga och naiva och har mer o göra me ålder och intellektuell förmåga att göra än att de är feminister.
Feminist är ett cursed ord och har tappat din mening för många, därav flera rätr och fel i en diskussion.
De finns många av som som ändrat sig dock. Att de blivit så knasigt för feminister har o göra med att många uttalade feminister ä
I sverige är vita kvinnor och vänster, därav genom snäva umgänge och vancel culture anammar ett icke intellektuellt förhållningssätt. Varken till feminism, nationalekonomi, invandring och politik.
De har drivit på saker som direkt SKADAT kvinnor i Sverige.
Japp. Den gemensamma nämnaren är
naivitet.
Sedan känner jag förvisso en del MENA-män som är jämställda och har en bra och fin kvinnosyn. Varför? Jo, de är intellektuella, pålästa och har omgivits av kvinnor de bryr sig om. Har mamma, systrar, kusiner, mostrar, fastrar, fru och döttrar som de bryr sig om. Så man ska ju inte dra alla över samma kant.
Men de MENA-män med dålig kvinnosyn, vad har de ens i Sverige att göra? Vad har de här gängkriminella männen som utnyttjar kvinnor sexuellt för att betala kriminella skulder i Sverige att göra? Dra in medborgarskapet för dem och skicka ut dem att avtjäna fängelsestraff i länderna de kom ifrån. Jävla pajaser som förstör detta fina land.
Naivitet som sagt. De lever i sin egen lilla bubbla och ser endast det de vill se. Jag är själv 2:a och 3:e generationens invandrare (sydlänning) och har sedan barnsben matats med "sköt dig, gör rätt för dig, lär dig språket, integrera dig, håll dig till lagen och lär dig den" av mina föräldrar och mina äldre äldre släktingar. Så det blir faktiskt extra kännbart och irriterande när andra 2:a generationens invandrare beter sig som as i detta fina land. Jag vill
inte förknippas med sådana pajaser. Vi ska vara tacksamma att vi tas emot av svenska folket. Bidra till landet. Sköta oss och vara en integrerad del av detta fina land. Man tar seden dit man kommer och beter sig respektfullt när någon visar en gästfrihet.