Citat:
Ursprungligen postat av
NiederErmaFrost
Hej god morgon ja tack att du ser mig tillslut.
Skriver väldigt dåligt men det är inte nyheter för någon
Jag tyckte det var roligt att kalla det Liv-egen av en anledning..just för att ast-personen jag pratade om tidigare

Vet du hur ast personer fungerar när de blir kära/arga.. att vara "person" med starka känslor.
Som Stefan Davidsson.. som du kanske minns i LenaW fallet han ansåg sig vara person först i rummet.. även med barn iblandade men sig själv ändå först i rummet.. så blev det "tåg-krash".
Tillbaka till JJ.. så menar jag att de kan vara en sådan person.
Eftersom Maja är utredd på Bup och inte kvalar in på AST så ser jag inte relevansen.
Däremot ser jag att det görs försök att diskutera Maja som autist och applicera sk shutdown på henne i försök att försvara hennes utomordentligt dåliga pseudopsykologi hon kör med i både förhör och i TR.
Det vill säga det här:
På frågor från åklagaren:
"Anledningen till att hon inte berättade för polisen efter att hon blivit anhållen var för att när det blir för mycket intryck för henne, och särskilt när det är extremt traumatiska händelser, så blockerar hennes hjärna sådant och det försvinner ur hennes minne.
Hon visste inte, det var först när minnet började komma tillbaka som hon berättade. Vid det tillfället hade hon inga minnesbilder av händelsen utan de kom tillbaka senare."
På frågor från advokat Sangborn:
" Hon blev konfronterad med att hon och Johanna Leshem Jansson skulle ha åkt bil på natten av polisen i förhör. Enligt polisen kom den uppgiften från Johanna Leshem Jansson. När hon fick höra att den uppgiften kom från Johanna Leshem Jansson blev hon ledsen. Det är dock så att när det blir för många intryck, och särskilt när det kommer till jobbiga saker, så blockerar hennes hjärna det. Hela bilresan och även fredagen var raderad."
(..)
" Hon minns även att hon fick en fråga i de tidigare förhören om hennes och Johanna Leshem Jansson relation och att hon då sa att deras relation var jämlik. Innan hon blev häktad kändes det som att de var jämlika. Det man dock måste ha i åtanke är att hennes hjärna inte klarar av för mycket intryck."
Maja:
" Hon gick in i bilen och hade sitt huvud nere i
knäet och var helt förstörd. Hennes hjärna stängde av. Hon somnade snabbt. Sedan satte hon upp huvudet igen och kollade in i skogen och såg att det lyste därifrån, det var eld som lyste."