2023-10-01, 00:42
Medlem
Drickbacks avatar
@SamWallaceTel
PGMOL confirm that VAR Darren England thought the Luis Diaz goal had been given. His 'check complete' was made on that assumption - that the goal stood. In fact the opposite was the case & so ref Simon Hooper assumed 'no goal' was correct. A dismal night for VAR & PGMOL
Citera
2023-10-01, 00:47
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Har någon sett några VAR-linjer på Díaz 1-0-mål än? Bisarrt att det tog några sekunder att avgöra det där. Eller det kanske kommer en ursäkt från PGMOL i morgon?
Nämen. Det dröjde inte mer än några timmar. Och Howard Webb har bett om ursäkt så det hela är avklarat.

Jag ger upp på Premier League. Domarnivån, trots "hjälpmedlet" VAR, är så låg att matchavgörande misstag tillåts ske flera gånger i månaden ("varje omgång" hade varit en överdrift än så länge, men det är nog dit de är på väg). Det är ohållbart.
Citera
2023-10-01, 00:49
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
@SamWallaceTel
PGMOL confirm that VAR Darren England thought the Luis Diaz goal had been given. His 'check complete' was made on that assumption - that the goal stood. In fact the opposite was the case & so ref Simon Hooper assumed 'no goal' was correct. A dismal night for VAR & PGMOL

Han tittade altsa inte pa matchen?
Citera
2023-10-01, 00:54
Medlem
Imbazs avatar
Men Var är ju så bra ?
Citera
2023-10-01, 01:12
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Han tittade altsa inte pa matchen?
Det gjorde han säkerligen men frågan är om han såg att assisterande hade dragit upp flaggan?

Assisterande ska inte dra flaggan mer om han är 100 på sitt beslut och det kan han inte vara hävdar jag. Känns mer ett sätt att skydda dig själv om det skulle varit offside.

VAR domaren borde lagt till: mål godkänt ingen offside / inget mål det var offside. Då hade inget missförstånd kunna hända. (natuligtvis på engelska är det bäst att skriva)

Nu vet vi varför det strula dock inget som hjälper i efterhand men bra vi vet felet. Inte där Liverpool förlorar matchen men hade underlättat med ledning istället för underläge stund senare.

Dags att gå vidare i mörkret 👀
Citera
2023-10-01, 01:42
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Men Var är ju så bra ?

Jag tror pellejönsarna som satt i VAR rummet igår gjort sitt i PL.

Vi får vara glada sålänge vi slipper det i Allsvenskan.

Bettar och kollar ibland på bla argentinska ligan och den är helt jävla bedrövlig varenda situation ska granskas.
Citera
2023-10-01, 01:42
Medlem
-Bukowski-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad snackar du om? (Har inte sett några andra matcher i dag än AFC vs Bournemouth).

Såg du verkligen inte att Diaz INTE var onside, eller? Är ditt arseshjärta så förbenat och idiotiskt förvanskat så du inte såg att Liverpool blev straffade å det märkligaste?!
Citera
2023-10-01, 01:52
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
@SamWallaceTel

Förklarar varför det inte drogs några linjer. Det var ju uppenbart onside. Men hur i helvete var kommunikationen mellan huvuddomaren och VAR? Ska inte huvuddomaren tala om vad "on-field decision" är?
Citera
2023-10-01, 04:23
Bannlyst
Citat:
@SamWallaceTel

Vet du om någon av domarna som satt i VAR-rummet var han som misshandlade Robbo? Tycker att han verkar ond.
Citera
2023-10-01, 07:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vilket jävla skämt domarkåren i England är.

De kollar målet. Målet är fine, ingen offside. Bra så. Var-rummet kommunicerar detta till huvuddomare som missförstår, han tolkar det som att de dömt rätt (offside).

Vad gör VAR-domare då? De bara ”äsch han förstod inte, vi kör på, the show must go on”. Anfallet efter, 1-0 spurs.

Ursäkter är inte värt några poäng. Stäng av, bränn ner, salta marken. Vad fan ska vi med VAR till när professionella, erfarna, utbildade, högavlönade domare inte klarar av att ta rätt beslut som varenda soffexpert klarar av?

Jag stängde av efter det målet. Visste att det här skulle bli en riktigt smutsig kväll och så blev det. Det går inte att vinna med sådana här yttre faktorer. Det är inte värt min tid och energi att lida sig igenom eländet. Jag kan acceptera förluster där LFC förlorar fair and square, igår var inte en sådan kväll.

I övrigt: CuJos röda är korrekt men sjuk otur. Foten glider på bollen och träffar Bissouma väldigt olyckligt. Det finns ingen illvilja eller avsikt, endast kamp om boll mellan två spelare som går in fullt ut. Inte första gången eller sista gången någon åker på ett sånt. De tre matcherna borde stå fast. Tråkigt att en sån grej ska helt förstöra en spännande match.

Jag hör att Jotas andra gula var solklart men att första var tveksamt. Och att LFC trots allt står upp bra i 20 minuter 9 vs 16. Matip är olycklig men klart det ska brista någon gång med de förutsättningarna.

Inte länge sen idioter härinne höll på med #LiVARpool på fullt allvar och tjatade om att LFC favoriseras av FA. Mm, absolut.
Citera
2023-10-01, 07:59
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vilket jävla skämt domarkåren i England är.

De kollar målet. Målet är fine, ingen offside. Bra så. Var-rummet kommunicerar detta till huvuddomare som missförstår, han tolkar det som att de dömt rätt (offside).

Vad gör VAR-domare då? De bara ”äsch han förstod inte, vi kör på, the show must go on”. Anfallet efter, 1-0 spurs.

Ursäkter är inte värt några poäng. Stäng av, bränn ner, salta marken. Vad fan ska vi med VAR till när professionella, erfarna, utbildade, högavlönade domare inte klarar av att ta rätt beslut som varenda soffexpert klarar av?

Jag stängde av efter det målet. Visste att det här skulle bli en riktigt smutsig kväll och så blev det. Det går inte att vinna med sådana här yttre faktorer. Det är inte värt min tid och energi att lida sig igenom eländet. Jag kan acceptera förluster där LFC förlorar fair and square, igår var inte en sådan kväll.

I övrigt: CuJos röda är korrekt men sjuk otur. Foten glider på bollen och träffar Bissouma väldigt olyckligt. Det finns ingen illvilja eller avsikt, endast kamp om boll mellan två spelare som går in fullt ut. Inte första gången eller sista gången någon åker på ett sånt. De tre matcherna borde stå fast. Tråkigt att en sån grej ska helt förstöra en spännande match.

Jag hör att Jotas andra gula var solklart men att första var tveksamt. Och att LFC trots allt står upp bra i 20 minuter 9 vs 16. Matip är olycklig men klart det ska brista någon gång med de förutsättningarna.

Inte länge sen idioter härinne höll på med #LiVARpool på fullt allvar och tjatade om att LFC favoriseras av FA. Mm, absolut.

Såg någon statistik om att Liverpool missgynnats mest av alla lag den här säsongen sett till röda kort, straffbeslut och VAR-ingripanden. Och detta efter att klubben vunnit Fair Play-ligan 5 säsonger i rad.

Samtidigt har Arsenal fått fler än dubbelt så många straffar med sig än något annat lag den här säsongen.
Citera
2023-10-01, 08:11
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Såg någon statistik om att Liverpool missgynnats mest av alla lag den här säsongen sett till röda kort, straffbeslut och VAR-ingripanden. Och detta efter att klubben vunnit Fair Play-ligan 5 säsonger i rad.

Samtidigt har Arsenal fått fler än dubbelt så många straffar med sig än något annat lag den här säsongen.

Liverpool har verkligen blivit knullade av VAR sen det infördes. Började med att Firminhos armhåla var offside och har nu kulminerat i det här extrema tjänstefelet. Fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in