2023-09-27, 23:17
Medlem
dreamstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Något OT men måste ta upp detta som hänt mig de senaste gångerna på det Lidl där jag handlar.
När jag ska betala i kassan blir jag tillfrågad om jag vill donera ett belopp till något behjärtansvärt ändamål. Donationens storlek verkar vara anpassad till beloppet jag handlar för. Så nu sitter det tiggare utanför butiken och även butikens kassapersonal tigger allmosor.
Fick besked när jag ställde mig frågande att alla kunder ska tillfrågas. Uppmanar Lidl att sluta med detta ofog omedelbart.

Jag kan ha fel men jag har för mig att det är någon sorts tävling mellan alla Lidl-butiker i Sverige. Medarbetarna i de butiker som samlar in mest pengar blir belönade och det är upp till respektive butikschef att bestämma om kunderna ska tillfrågas om donationer eller ej.
Citera
2023-09-27, 23:22
Medlem
Har lidl slutat med deras cheesecake eller? Är så innerligt less på all jävla strawberry cheesecake som inte ens är som en cheesecake utan jag vill ha hederlig VANLIG prisvärd cheesecake, men inte sett den på mina två lokala LIDL på evigheter, är den ett minne blott eller vad pågår?
Citera
2023-09-29, 15:31
Medlem
2n00b4Us avatar
Tjärschampot verkar vara väldigt populärt, fanns inte många flaskor kvar när jag handlade idag. Jag såg en person som stod en bit framför mig i kassan som hade plockat på sig 4-5 flaskor.
Citera
2023-09-29, 19:49
Medlem
paskharens avatar
Jag måste bara rekommendera Lidls egna chips. Grytfriterade Sourcream and onion (blåa påsen, snackdays). Lätt dom mumsigaste chipsen på marknaden idag i mitt tycke. Sedan får man två 200g påsar för 26kr denna vecka.
Citera
2023-09-29, 19:57
Medlem
Citat:
Något OT men måste ta upp detta som hänt mig de senaste gångerna på det Lidl där jag handlar.
När jag ska betala i kassan blir jag tillfrågad om jag vill donera ett belopp till något behjärtansvärt ändamål. Donationens storlek verkar vara anpassad till beloppet jag handlar för. Så nu sitter det tiggare utanför butiken och även butikens kassapersonal tigger allmosor.
Fick besked när jag ställde mig frågande att alla kunder ska tillfrågas. Uppmanar Lidl att sluta med detta ofog omedelbart.

Min lokala Willys är.lika fula. Handlar man på morgonen är det obligatorisk att bli tillfrågad om man vill köpa till en trisslot. Känns lite WT. Nu kör jag endast hand scannar istället för att slippa prata med personalen.
Citera
2023-09-29, 20:44
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Tjärschampot verkar vara väldigt populärt, fanns inte många flaskor kvar när jag handlade idag. Jag såg en person som stod en bit framför mig i kassan som hade plockat på sig 4-5 flaskor.

Tjärschampon är fin, tog bort ens mjäll effektivt. Luktar gott det med!
Citera
2023-09-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Tjärschampon är fin, tog bort ens mjäll effektivt. Luktar gott det med!

Jag handlade en flaska tjärschampo, men tror att butiken blåste mig. När jag kom hem så hittade jag 2 st "H Sneakers" på kvittot.

Jag handlade några saker som rymdes i en liten systembolagspåse och kan inte hitta varan. Frågan är vad detta är för något?

Jag borde ha reagerat redan i kassan att summan blev en aning högre, men jag var en aning stressad vid köptillfället.

Kvitto: https://postimg.cc/wyv7sB9q
Citera
2023-09-30, 19:16
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillared-Tarzan
Jag handlade en flaska tjärschampo, men tror att butiken blåste mig. När jag kom hem så hittade jag 2 st "H Sneakers" på kvittot.

Jag handlade några saker som rymdes i en liten systembolagspåse och kan inte hitta varan. Frågan är vad detta är för något?

Jag borde ha reagerat redan i kassan att summan blev en aning högre, men jag var en aning stressad vid köptillfället.

Kvitto: https://postimg.cc/wyv7sB9q

Du får väl ta och gå dit, visa kvittot och förklara ärendet.
Citera
2023-09-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Du får väl ta och gå dit, visa kvittot och förklara ärendet.

Jag var på tillfälligt besök i staden och bor långt ifrån butiken. Det är bara att svälja ifall man blev blåst. Det är inte första gången det händer.
Citera
2023-09-30, 21:19
Medlem
Isnatts avatar
Har lidls starka och svenska senap utgått? Fanns inget av dom i hyllan och inte heller prislappar på hyllkanten. Fanns slotts på både tub och flaska.
Vill inte ha slotts när jag går på lidl.
Ketchupen är ju borta sen länge.

Fanns inte heller nån Tupla som var två för 15:- denna vecka. Fick visa bild på förpackningen för han som jobbade där och han visste ingenting om godiset. Har varit med om det flera gånger, att personalen inte har en aning om vad som är i reklambladet aktuell vecka. Och idag var det ändå lördag, så annonserna har ju varit aktuella några dagar.
Hammars läsk fanns ett litet ynkligt ställ med 2 olika sorter.
Citera
2023-09-30, 22:03
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Har lidls starka och svenska senap utgått? Fanns inget av dom i hyllan och inte heller prislappar på hyllkanten. Fanns slotts på både tub och flaska.
Vill inte ha slotts när jag går på lidl.
Ketchupen är ju borta sen länge.

Fanns inte heller nån Tupla som var två för 15:- denna vecka. Fick visa bild på förpackningen för han som jobbade där och han visste ingenting om godiset. Har varit med om det flera gånger, att personalen inte har en aning om vad som är i reklambladet aktuell vecka. Och idag var det ändå lördag, så annonserna har ju varit aktuella några dagar.
Hammars läsk fanns ett litet ynkligt ställ med 2 olika sorter.

Tuplan verkar dom haft leveransproblem med, min butik hade den inte heller och dom visste inte om dom skulle få in den heller, lite synd då det är en favorit på finska veckan.
Hammarläsken hade dom en pall av varje av.

Deras egen senap & ketchup verkar dom ha slutat med, troligtvis då den inte längre kan produceras till en kostnad som låter dom hålla ett vettigt pris.
Citera
2023-10-02, 06:09
Medlem
Citat:

Har fått den frågan 2 ggr.
Första gången blev jag så paff att jag bara sade "nej tack".

Gick därifrån med en obehaglig känsla.

Andra gången så avbröt jag köpet och gick därifrån med alla varorna kvar nere på plockytan. Surt att behöva lägga en halvtimme i någon annan butik för att handla det man behövde, men det lindrar lite att hinna höra "personal till kassa 1" ropas ut just när man går igenom slussen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in