2023-09-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, precis. Hon har googlat själv men det blev Johannas upplevelser för hela slanten - och ska samtidigt meddela sitt egentligen fina rättspatos.
Oh, by the way...
Tänkte det samma.. fina flickan blir inte smutsig.. Mor - fin men är inte så fin.
Johanna kanske bara vill kramas ?

Gå på grupp-fika och gissa barnet efteråt .. som det vore en fisk-damm.
Åh fina damen Johanna.. vem vill inte fiska upp den häst-flickan.
Citera
2023-09-30, 19:53
Medlem
Citat:
Nej Johanna hade annat för sig inför resan.
Mössor för kvinnor, värmefilt, värmefläkt och allt vad det nu var.

Maja sökte värme på annat sätt, hahaha!

Omg.. Nu kommer jag få en en verbal bazooka efter mig i ett par veckor...

Japp, det kommer du! När jag skrev för något halvår sedan, ett litet försiktigt inlägg med att jag misstänkte att maja eventuellt kunde lida av nån empatistörning, skrevs det mängder av långa välskrivna inlägg innehållande olika förklaringar till hur hjärntvätt och traumatisering fungerande.
Citera
2023-09-30, 19:58
Medlem
Jag måste medge att jag faktiskt blir lite ledsen i ögonen när jag ser den lilla livsglada flickan T*ve T*nnies på bild, fotograferad i lövskogen ( 🌳🌳🌳 ) med en upphittad kantarell i sin högra hand och med sitt nöjda leende, på sina läppar.

Nu kan lilla T*ve T*nnies aldrig mer få ströva omkring fritt i skog och mark, för hitta nya kantarell-svampar, detta tack vare Fröken "Bensin-Janss*n Von Grípen" och den Stora Stygga Fröken "Ljugar-Maja" Hellman som tog lagen i sina egna händer och berövade den 21-åriga flickan T*ve T*nnies om livet under natten den 16:e Oktober 2022.

Både Judinnan och Afrikanskan skall in-buras bakom galler, lås och bom.

Mvh/
@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-09-30 kl. 20:00.
Citera
2023-09-30, 20:05
Medlem
När man tittar med ett öppet sinne på händelser innan och under själva mordet på Tove ifrågasätter jag nog att det är Johanna som är den drivande.

Allt tyder på att det är Maja som är anstiftare till mordet på Tove.

Majas hat mot Tove har väl dokumenterats där Johanna inte ens har varit närvarande.

Maja är uppfostrad i en extremistisk troende familj och lärt sig från tidig ålder hur man manipulerar andra människor och få dem att agera utifrån sin egen agenda.

Det som vissa säger här, hade inte Maja funnits med i bilden då Tove mördats skulle Tove left idag.

Självklart hade Tove levt om hon bara följt med Johanna, de hade klarat upp sina dispyter.

Men den verkliga förövaren Maja som fortfarande ljuger och förnekar, vilket kommer från hennes uppväxt i en fundamentalistisk religiös miljö, lyser av frånvaro från medmänsklighet och empati.

Självklart kommer HR att bifalla Domen från TR, allt anat vore rättsskandal.
Citera
2023-09-30, 20:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Japp, det kommer du! När jag skrev för något halvår sedan, ett litet försiktigt inlägg med att jag misstänkte att maja eventuellt kunde lida av nån empatistörning, skrevs det mängder av långa välskrivna inlägg innehållande olika förklaringar till hur hjärntvätt och traumatisering fungerande.
Ju mer jag tittar på Maja, ju mer undrar jag om hon har nån störning. Nån lömsk version hon glider runt med och klarar sig från närmre granskning. Hon gör ju inget annat än ljuger och skyller ifrån sig.
Det rimmar illa att åberopa rädsla och samtidigt säga att hon inte är ett dugg rädd och kan hantera henne.
Om hon nu skulle råka ut för liknande som andra och bli konfronterad av en bitsk Johanna.

Med det inte sagt att Johanna är nåt bättre.

Fast jag kom nu på kan köra en Maja som pansarskydd om hon ska beskyddas mot mina olidligt hemska skämt.

Tråden är extremt traumatisk och då blockerar jag faktiskt hjärnan.
Det man måste ha i åtanke är att min hjärna inte klarar av för mycket intryck.
Citera
2023-09-30, 20:07
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det finns nog ingen i tråden som tvivlar på Johannas uppsåt att döda Tove. Hade hon inte fått tillfället att göra det där hon gjorde det i badrummet, hade hon kanske gjort det någon annanstans.

Det är ett osant och lögnaktigt påstående som du inte vet något om.

Johanna och Maja hade inte träffat Tove på över 10 månader. Varken Tove själv, eller Johanna och Maja visste i förväg att de skulle stöta på varandra på Nöjet. Det var absolut inte ett planerat mord!

När Tove flyttade till Linköping hjälpte Johanna och Maja till med flytten. Tove började ett nytt liv där och var ”out of sight out of mind” för Johanna och Maja som var kvar och jobbade och gick i skolan i Vetlanda.

Att Johanna långt tid dessförinnan vid något tillfälle i ilska uttryck att hon ” skulle vilja slänga en molotovcocktail så Tove skulle dööö” är bara fånigt att tolka som ett morduppsåt.
Unga människor säger mycket de inte menar, att lära sig att inte göra så är en del av att bli vuxen.

Inte ens Tove, systern My eller pojkvännen Albin trodde att Johanna hade något uppsåt att mörda Tove. Inte heller utredarna, domstolen eller anhöriga begriper ens idag riktigt varför det skedde.
Mordplatsen är dessutom synnerligen illa vald för någon som planerat ett mord.

Så nej, Johannas uppsåt ska nog bytas ut mot stundens ingivelse, omständigheter just då och uppblossat hat. Något som för övrigt även gäller Majas fasthållande av Tove när Tove ströps.
Citera
2023-09-30, 20:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag måste medge att jag faktiskt blir lite ledsen i ögonen när jag ser den lilla livsglada flickan T*ve T*nnies på bild, fotograferad i lövskogen ( 🌳🌳🌳 ) med en upphittad kantarell i sin högra hand och med sitt nöjda leende, på sina läppar.
Precis så där har jag känt av just den bilden. Hon ser så glad ut just då, mysig på nåt vis.
Citera
2023-09-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Nu kan lilla T*ve T*nnies aldrig mer få ströva omkring fritt i skog och mark, för hitta nya kantarell-svampar, detta tack vare Fröken "Bensin-Janss*n Von Grípen" och den Stora Stygga Fröken "Ljugar-Maja" Hellman som tog lagen i sina egna händer och berövade den 21-åriga flickan T*ve T*nnies om livet under natten den 16:e Oktober 2022.

Både Judinnan och Afrikanskan skall in-buras bakom galler, lås och bom.

Mvh/
@JokerMannen

Jag tänker på Tove och hur svår tid det måste vara för hennes familj och sambo, och alla hennes vänner nu. Jag hoppas innerligt att de har hjälp och stöd under tiden hovrättsförhandlingarna håller på. Det blir en ny fas för dem att läka, förhoppningsvis, när båda de här får fastställd livstidsdom och Tove får rättslig upprättelse.

Jag önskar att jag hade bott närmare och kunnat tända ett ljus på Toves grav.
Citera
2023-09-30, 20:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag tänker på Tove och hur svår tid det måste vara för hennes familj och sambo, och alla hennes vänner nu. Jag hoppas innerligt att de har hjälp och stöd under tiden hovrättsförhandlingarna håller på. Det blir en ny fas för dem att läka, förhoppningsvis, när båda de här får fastställd livstidsdom och Tove får rättslig upprättelse.

Jag önskar att jag hade bott närmare och kunnat tända ett ljus på Toves grav.
Ja, nu slits det upp igen, det som inte på villkors vis hunnit lägga sig än och bli vackra minnen.
Jag mådde rent dåligt då jag läste A*bins förhör, hur han brister i gråt flera ggr.
Hoppas de har ett bra målsägandebiträde.
Citera
2023-09-30, 20:23
Medlem
colis avatar
Citat:
Fast jag kom nu på kan köra en Maja som pansarskydd om hon ska beskyddas mot mina olidligt hemska skämt.

Tråden är extremt traumatisk och då blockerar jag faktiskt hjärnan.
Det man måste ha i åtanke är att min hjärna inte klarar av för mycket intryck.

Men är det verkligen du som skriver….? Inte Mållgan??

Jag tror att Majas förhörsutskrifter och bandupptagningar utan vidare skulle kunna användas i undervisningen av hur någon som ljuger, men ändå är rätt slipad på att ljuga och luras, beter sig.

Det är så tydligt att hon spelar en roll där hon medvetet lyfter fram sina ”tillkortakommanden”, låtsas och framhåller den där av-och-på knappen till hjärnan.
Ibland blixtrar det dock till och en annan, mer slipad och beräknande Maja lyser igenom.
Hon är helt enkelt inte trovärdig!
Den ärliga, uppriktiga och empatiska Maja finns inte. Lika lite som Mållgan.
Citera
2023-09-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli

Jag tror att Majas förhörsutskrifter och bandupptagningar utan vidare skulle kunna användas i undervisningen av hur någon som ljuger, men ändå är rätt slipad på att ljuga och luras, beter sig.

Det är så tydligt att hon spelar en roll där hon medvetet lyfter fram sina ”tillkortakommanden”, låtsas och framhåller den där av-och-på knappen till hjärnan.
Ibland blixtrar det dock till och en annan, mer slipad och beräknande Maja lyser igenom.
Nu börjar det bli sent för mig men tänkte bara fråga om du menar att Maja inte finns utan bara en skugga av Johanna ?
Citera
2023-09-30, 20:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli

Det är mitt alter ego Mefisto Mållgansson.
Den ondskefullla som ifrågasätter Maja.

När man tänker på manipulation så är det väl bilden av en intelligent jäkel som är slug som satan. Den mer extroverta glidaren.
Men hur lurig kan en vara som inte skyltar med detta vara likaväl?
Som låter som ett offer för omständigheter, som är timid, tillbakadragen och mer dold bakom kulisserna.
Maja har trots allt varit delaktig i bra mycket skit. Agera alibi är rätt kraftig inblandning. Men ingen i hela fup tycks ha mistrott henne värst mycket, knappt ens skänkt en tanke på figuren bakom ryggen på frontfiguren.
Senast redigerad av develi 2023-09-30 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in