2023-09-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja så lät det sist också. Rena kioskvältaren.

Vad det gäller mig själv så har jag inget djupt emotionellt engagemang i nån av de dömda mördarna, jag pekar inte heller på utredningen ang vad de borde gjort.
Jag försvarar nämligen ingen av dem och brukar sällan bli känslosam med mördare och diskutera dem som offer.

Så det kommer nog bli lugnare för min del än för dig.

Ang mina fynd så är det riktigt roligt att du tar upp det för säkert 10e gången.
Nåt som enbart var info till Heretic77 då vi tidigare funderat på vart de varit.
OJ! Vad det blev jobbigt för dig att hon sökt på detta. 😂
Chat Noir hade offret/bytet Maja sökt på.
Det är väl Maja som sagt att att hon är homosexuell
så även hon var troligtvis intresserad av att gå på sexklubb
så hennes sök på Chat Noir borde inte förvåna någon
Att hon sen inte erkänner och lägger skulden på J för det besöket är ännu en lögn
Inte vill hon att pastorn ska veta hennes intresse för detta

Jag tror att Maja har en jäkla press på sig av pastorn
att inte avslöja något
Hela hans heder står på spel
Senast redigerad av Anedin 2023-09-30 kl. 19:07.
Citera
2023-09-30, 18:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det har ju hävdats att Majas kvarlämnade mobil inte var ett överlagt beslut av Maja,
utan mer att det ofta hände när hon inte ville bli spårad av föräldrarna.

Så Maja var ju rätt klar över att telefonens rörelser kunde spåras…..

Om hon svarade så här i förhöret två dagar efter hon greps, framstår det ju som det kanske inte bara var en tillfällighet, utan att hon medvetet lämnade kvar den inför dumpningsresan med kroppen.

Frågan är ju egentligen varför inte Johanna gjorde samma sak eller varför inte Maja berättade om sitt beslut att lämna sin mobil kvar och rådde Johanna att göra samma sak.
Johannas mobil var ju det som satte dit dem, utan den ingen återfunnen kropp. Det grämer säkert.
Ja, det tidiga uttalandet är intressant.
Låter rent självsäker.
Jag tror att det stärkt henne i det ihärdiga
blånekandet.
Citera
2023-09-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hade Tove inte följt med Johanna och Maja till Johannas lägenhet den 16/10-2022 så hade Tove varit vid liv idag.

Precis och det är både M och J skyldiga till att T följde med
De lockade med T för att de ville Ge igen
Citera
2023-09-30, 19:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Att hon sen inte erkänner och lägger skulden på J för det besöket är ännu en lögn
Det löjliga i alltihop är att ta upp det öht. polisen skiter väl i om de gått på strippklubb varenda dag.

Blir lite Redig-Bert vs Slamp-Åke över det hela.
Senast redigerad av develi 2023-09-30 kl. 19:50.
Citera
2023-09-30, 19:12
Medlem
Citat:
Det löjliga i alltihop är att ta upp det öht. polisen skiter väl i om de gått på strippklubb varenda dag.

Blir lite Redig-Bert vs Slamp-Åke över ser hela.

Nu var det inte själva stripp klubben som jag ser som det viktiga i den storryn
Det är Majas lögner som träder fram i olika situationer som lyser igenom
Jag tror som dig
Det är inte intressant för polisen
Citera
2023-09-30, 19:29
Medlem
Citat:
Det har ju hävdats att Majas kvarlämnade mobil inte var ett överlagt beslut av Maja,
utan mer att det ofta hände när hon inte ville bli spårad av föräldrarna.

Så Maja var ju rätt klar över att telefonens rörelser kunde spåras…..

Om hon svarade så här i förhöret två dagar efter hon greps, framstår det ju som det kanske inte bara var en tillfällighet, utan att hon medvetet lämnade kvar den inför dumpningsresan med kroppen.

Frågan är ju egentligen varför inte Johanna gjorde samma sak eller varför inte Maja berättade om sitt beslut att lämna sin mobil kvar och rådde Johanna att göra samma sak.
Johannas mobil var ju det som satte dit dem, utan den ingen återfunnen kropp. Det grämer säkert.

Det brukar vara det omvända, hon lämnar kvar telefonen så hon kan säga att hon sovit hos J, istället för att berätta att hon varit på efterfest. Nu lämnar hon kvar telefonen men säger att hon varit på efterfest. Hon tyckte det lät bättre att vara på efterfest hos en kille, trots att telefonen var hos J, än att bli associerad med sällskapet J och T. Nä, hon är nog inte så korkad som en del tror.
Citera
2023-09-30, 19:33
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Att du bara orkar……

Det är tragiskt när någon så starkt har bestämt sig för att en dömd mördare bara måste vara oskyldig att fakta och kloka resonemang rinner av som vatten på en gås.

För domstolen och de flesta som inte hårdnackat har bestämt sig för att Maja ”bara måste vara oskyldig” har mer fakta och kloka argument som presenteras stor betydelse för uppfattningen av vad vi tror har hänt. Och mer fakta har ju kommet fram av duktiga grävare här.

Det är därför vi diskuterar, funderar och argumenterar.
Att polarisera sig och bara sitta och mässa oskyldig,oskyldig,oskyldig respektive skyldig,skyldig,skyldig likt plakaten på ett demonstrationståg blir rätt meningslöst och tröttsamt.

Nu i veckan på onsdag börjar rättegången i HR och det ska bli väldigt intressant att få höra något om de ”smulor” som kan sippra ut därifrån, även om det inte brukar vara så mycket som kommer ut från en HR förhandling. Brukar vara fler rapporter från TR.

Vi kommer alla gå vidare med våra liv oavsett vad domen blir. Tilltron till rättsväsende kanske får sig en skråma om Maja blir frikänd. På samma sätt som efter frikännandet av Mats Alm för oss som följde det fallet. Men vi skulle självklart acceptera domslutet.
För utomstående går livet vidare och troligen döms både Johanna och Maja för mord. Alla inblandade måste dock leva med följderna av det som hänt oavsett dom.

Skulle du som så hårdnackat velat fria Maja klara av om hon fälls? Ta till dig att Maja nog är skyldig?
Eller skulle du fortsätta hävda att det bara måste vara feldömt? Som i TR? Fundera på HD och Europadomstolen? Du trodde väl på samma sätt att TR skulle fria henne, men det var ju fel.

En kort tid efter avslutade förhandlingar i HR inträffar årsdagen av Toves död 16/10 och antagligen kommer HR domen ungefär ett år efter att Toves kropp hittades 2/11. RIP.

Återigen ser vi hur en Majahatare falskt låtsas bry sig om andras mående för det fall att domstolen skulle döma "emot" tron. Det är ett frekvent återkommande och helt osakligt grepp i syfte att ge sig på motdebattörer i total brist på just egna sakliga argument. Det enda detta återkommande beteende tyder på är att Majahatarna är starkt emotionellt påverkade av domstolens dömande, att de tror att detsamma gäller alla andra och försöker projicera den problematiska känslan de har kring detta på sina debattmotståndare.

För mig har det ända sedan jag gav mig in i tråden varit mycket tydligt att det finns två "falanger", de som med bestämdhet hävdar att Maja är skyldig och inte kan acceptera något annat, samt de som menar att Maja inte skall dömas för mord, och där finns en blandning av uppfattningar mellan tro på skyldig, oskyldig och "oavgjort". Jag har för egen del förflyttat mig från "oavgjort" till oskyldig i min tro.

Det stora problemet är dock inte näthatare som inte får som de vill, det stora problemet är hur förtroendet för rättsväsendet påverkas när domstolar avkunnar domar som den Eksjö tingsrätt gjorde, eller för all del snippadomen. Det är ju inte bara några juridiskt intresserade här på flashback som har ifrågasatt och pekat på problematiken med den tingsrättsdomen i detta fallet. Det har även rättsexperter gjort och vi har till och med hört hur Eksjö tingsrätts domare i målet har haft svårt att förklara sig och pudlat ganska duktigt i riksradion i fråga om bevisningen i domen.

Vi, som tror på demokrati och rättsväsende, hoppas och tror att hovrätten, till skillnad från tingsrätten, kommer att avkunna en dom som är baserad på den bevisning som föreligger i målet, och inte på vad någon åklagare blint påstår eller vad hovrätten själva menar att det "finns utrymme för", som tingsrättens domare i Eksjö bevisligen tror är vad som skall räcka för en fällande dom.

Jag, och flera med mig, har många gånger efterfrågat vilken bevisning som finns emot Maja i målet, som skulle räcka för att fälla henne för mord. Men några svar har vi aldrig fått. Istället är det en imbecill hatretorik man blir bemött med a la "Tre gick in två gick ut, hon är vidrig", eller så får man veta att man själv kommer må dåligt om hovrätten avkunnar en rättsvidrig dom a la tingsrätten. Men bevisen mot Maja lyser mycket klart med sin fullständiga frånvaro, medans det istället är lögner och hat som haglar.
Citera
2023-09-30, 19:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu var det inte själva stripp klubben som jag ser som det viktiga i den storryn
Det är Majas lögner som träder fram i olika situationer som lyser igenom
Jag tror som dig
Det är inte intressant för polisen
Nej, precis. Hon har googlat själv men det blev Johannas upplevelser för hela slanten - och ska samtidigt meddela sitt egentligen fina rättspatos.
Oh, by the way...
Citera
2023-09-30, 19:38
Medlem
Citat:

Jag tror att Maja har en jäkla press på sig av pastorn
att inte avslöja något
Hela hans heder står på spel

Citat:

Blir lite Redig-Bert vs Slamp-Åke över ser hela.

Jag kan inte minnas att det finns nån sökhistorik på Chat Noir eller nån annan strippklubb i Johannas mobil. Hon skyller väl även detta, som allt annat på Johanna. Hon kan verkligen inte erkänna en endaste liten detalj som kan ses som en nackdel för henne.

Har för mig att hon svarade något i stil med, jaaaa meeen alltså, efter fhl konfronterade henne med en lögn vid något förhör.
Citera
2023-09-30, 19:40
Medlem
Citat:
Hade Tove inte följt med Johanna och Maja till Johannas lägenhet den 16/10-2022 så hade Tove varit vid liv idag.

Ett antagande som man har svårt att motsäga.

Kanske det hade kommit andra möjligheter för Maja och Johanna att mörda Tove.

Man behöver inte vara speciellt beläst för att förstå att Maja och Johanna är gränslösa och saknar normer samt emotionellt handikappade.
Citera
2023-09-30, 19:41
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Det har du ju faktiskt ingen aning om.
Det vi kan säga med rätt stor sannolikhet är att om Tove inte följt med till Johannas lägenhet den natten, så hade hon inte blivit mördad i Johannas badrum den natten. Men det betyder ju inte att Johanna inte hade tagit livet av Tove på någon annan plats samma natt eller vilken annan dag eller natt som helst därefter. För det är ju trots allt så, att mordet på Tove i Johannas badrum var inte första gången som Johanna försökte ta livet av Tove, så det finns ingen anledning att tro att hon inte skulle ha försökt igen, om det inte skett i badrummet denna natt.

Om Tove utanför Nöjet följt Albins råd och sagt till Johanna - Nej tack, jag skall gå hem. Så kanske Johanna istället hade följt efter en bit, lagt sig i bakhåll, klippt till Tove i bakhuvudet med en sten och strypt henne på någon mörk gata eller gräsmatta.

Det finns nog ingen i tråden som tvivlar på Johannas uppsåt att döda Tove. Hade hon inte fått tillfället att göra det där hon gjorde det i badrummet, hade hon kanske gjort det någon annanstans.
Citera
2023-09-30, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag kan inte minnas att det finns nån sökhistorik på Chat Noir eller nån annan strippklubb i Johannas mobil. Hon skyller väl även detta, som allt annat på Johanna. Hon kan verkligen inte erkänna en endaste liten detalj som kan ses som en nackdel för henne.

Har för mig att hon svarade något i stil med, jaaaa meeen alltså, efter fhl konfronterade henne med en lögn vid något förhör.
Nej Johanna hade annat för sig inför resan.
Mössor för kvinnor, värmefilt, värmefläkt och allt vad det nu var.

Maja sökte värme på annat sätt, hahaha!

Omg.. Nu kommer jag få en en verbal bazooka efter mig i ett par veckor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in