2023-09-30, 02:08
Blir intressant hur det blir i Malmö dagen som kommer klockan 13.00 när Salwan Momika protesterar mot koranen i Malmö.
Citera
2023-09-30, 10:53
Medlem
CuckoosNests avatar
Då blir det ny skadegörelse idag/ikväll igen då. Läste senast idag att sen förra bränningen (i Malmö) så är boende fortfarande utan internet då idioterna som härjade på kvällen tydligen förstörde/brände så fibern förstördes, även de brända bilarna står kvar. Så det lär väl fyllas på med brända bilar idag då.
Citera
2023-09-30, 11:07
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
I helgen fick han tillstånd att bränna i Malmö på Lorensborgstorget under lördagseftermiddagen.

Erik Åberg, tillförordnad chef för lokalpolisområde Söder, säger att polisen denna gång gav tillstånd då ansökan gällde centrala Malmö.

– Det är högt ställda krav på att vi ska bevilja ansökningar. I dialog med sökanden har vi kommit fram till en plats, säger han.

Under helgen kommer polisen ha hög beredskap generellt i Malmö.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...anning-i-malmo
Är detta samma plats eller en annan plats i Malmö då det blev kravaller (2a september)?
Citera
2023-09-30, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Är detta samma plats eller en annan plats i Malmö då det blev kravaller (2a september)?

Annan del av Malmö. Kravallerna var ju dock i Rosengård senare sist. Kan bli så idag också.
Citera
2023-09-30, 11:18
Medlem
Ganska invandrartätt område. Bellevuegården är ett stenkast därifrån.
Citera
2023-09-30, 11:22
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Nej första gången han ska bränna där vad jag vet. Men där finns också mycket invandrare runtom och lär ju säkert komma en lass med folk från rosengård för att kaosa.
Citera
2023-09-30, 11:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Annan del av Malmö. Kravallerna var ju dock i Rosengård senare sist. Kan bli så idag också.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nej första gången han ska bränna där vad jag vet. Men där finns också mycket invandrare runtom och lär ju säkert komma en lass med folk från rosengård för att kaosa.
Men var i Malmö eldade han sist? Jag hittar inte den uppgiften i tråden?
Citera
2023-09-30, 11:40
Medlem
Citat:
Men var i Malmö eldade han sist? Jag hittar inte den uppgiften i tråden?
Värnhem sist.
Citera
2023-09-30, 11:46
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Värnhem sist.
Tack. Jag ser att Värnhemstorget och Lorensborgstorget är ungefär lika centralt.
Citera
2023-09-30, 11:56
Medlem
Citat:
Tack. Jag ser att Värnhemstorget och Lorensborgstorget är ungefär lika centralt.

Nja, Värnhemstorget är mycket mer centralt både geografiskt och när det gäller rörelse av folk. En av de större busshållplatserna också som bidrar till mycket folk. Lorensborg är ett dött område. Typ en restaurang, den som artikeln handlar om.
Citera
2023-09-30, 12:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Nja, Värnhemstorget är mycket mer centralt både geografiskt och när det gäller rörelse av folk. En av de större busshållplatserna också som bidrar till mycket folk. Lorensborg är ett dött område. Typ en restaurang, den som artikeln handlar om.
Ah. Jag förstår.

Jag såg något om att Momika skulle ge upp sin karriär som koraneldare. Tydligen inte...
Senast redigerad av Madagascar 2023-09-30 kl. 12:05.
Citera
2023-09-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ah. Jag förstår.

Jag såg något om att Momika skulle ge upp sin karriär som koraneldare. Tydligen inte...

Men han gör ju allt för rubriker. Han får ju rubriker när han säger att han ska sluta och sen ändrar sig hela tiden. Fast känns som media och folket tröttnat på hans skit. Det är ingen nyhet när samma aktion sker om och om igen.
Monika får väl ta över foxtrot om han ska hamna på löpsedlarna igen. Han är väl också kurd så de är säkert bekanta redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in