2023-09-29, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Typiskt en ”gangster”; pratar en massa för att få cred. Sen om det är sant, är en annan sak.

Har man gripit honom nu flera år efter att han gång på gång indirekt erkänt så har man förmodligen ganska tung bevisning så gissar på att det är sant.
Citera
2023-09-29, 23:20
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Har man gripit honom nu flera år efter att han gång på gång indirekt erkänt så har man förmodligen ganska tung bevisning så gissar på att det är sant.

Absolut. Måste vara någon form av bevis nu. Ändå märkligt att det har tagit så många år när han har glappat med käften.
Citera
2023-09-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
2pac var en CIA asset, så inte helt omöjligt.

Exakt. Han var ditsatt för att influera de svarta i USA med gäng-våld och gangster-kultur genom hans musik. Snubben var största tönten i highschool och tog t.om ballerina lektioner, LOL.

En konstgjord "gangster-rappare"
Citera
2023-09-29, 23:44
Medlem
HassanVonEssens avatar
Hoppas han berättar vem som sköt. Det har ändå gått så lång tid och han har inget att förlora längre. Avslöja mördaren bara.
Citera
2023-09-29, 23:56
Medlem
Citat:
Han har i princip erkänt sin inblandning i flera intervjuer, man måste ha hittat något konkret forensiskt vilket gjort att man kunnat gripa honom.
Sikkert flere 100 personer som har "claimet" å ha drept Tupac.

Må være noe bevis?
Citera
2023-09-29, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Sikkert flere 100 personer som har "claimet" å ha drept Tupac.

Må være noe bevis?

Dessa är inte en av de som bara erkände på måfå, det är alltså bekräftat att han satt i bilen som det sköts ifrån, samt att han är besläktad eller nära vän med den Tupac och sällskap misshandlade på hotellet innan Tyson matchen.

Här är en av alla intervjuer med honoom

https://www.youtube.com/watch?v=1rwwqu6zaX8&ab_channel=djvlad
Citera
2023-09-30, 00:05
Medlem
Citat:
Dessa är inte en av de som bara erkände på måfå, det är alltså bekräftat att han ]
Aha. Thanks

VladTV aka Snitch TV 😉
Citera
2023-09-30, 00:20
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
vem fan är tupac

Jag finner det lustigt att du ställer den frågan eftersom jag har lyssnat på intervjuer med exempelvis poliser och journalister som arbetade med- och kring fallet - och i ett ljudklipp från -96 var det någon från ovannämnda grupper som inte kunde uttala hans namn ordentligt. Alltså i USA.

Jag trodde att han hade en internationell rockstjärnestatus redan innan sin bortgång. Även om du inte bryr dig ett dugg om basketboll vet du vem Michael Jordan är, och jag trodde att Shakur var nästan lika namnkunnig. Känd utanför sin tårtbit av strålkastarljuset.

Han var förövrigt en kulturarbetare verksam inom konstformen musik.

Citera
2023-09-30, 00:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Jag tror att det var Suge Knight som var den egentligs måltavlan, Tupac hade bara oturen att befinna sig i samma bil när dom blev beskjutna.

Såvitt jag förstår så hade Suge Knight varit delaktig i en grov misshandel av en konkurrerande gängmedlem tidigare under kvällen. Och då bestämmer sig det andra gänget för att hämnas.(Suge skulle senare dömas och avtjäna flera år i fängelse för detta).

Minnet sviker lite på detaljer då det var länge sen.
Det här hände ju precis efter Suge och 2pac hade varit och sett Tyson knocka nån jävel i första ronden.
Där hamnade dom i bråk men vad jag har för mig var det 2pac som bråkade och inte Suge.
Kommer ihåg att nån slet av 2pac ett fett halsband som senare dykt upp på auktion.
Citera
2023-09-30, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Exakt. Han var ditsatt för att influera de svarta i USA med gäng-våld och gangster-kultur genom hans musik. Snubben var största tönten i highschool och tog t.om ballerina lektioner, LOL.

Han sköt bla mot två poliser d är rätt gangsta.
Va gjorde svennen Einar? Satt på sis-hem hehe..
Citera
2023-09-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g.vorz
En man gripits för inblandning av mordet på rapparen Tupac Shakur, enligt källor till AP.

Las Vegas-polisen har idag gripit Duane ”Keffe D” Davis för inblandning i mordet på rapparen.

Davis har länge varit känd för utredarna eftersom han själv erkänt i intervjuer och i sin memoar ”Comton Street Legend” att han befann sig i bilen där skottlossningen ägde rum i september 1996.

Vad händer nu? Är det rätt person?

Ja, det är rätt person och personen är en hjälte som släckte den Judas.
Citera
2023-09-30, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45

Ja han pluggade ju dans och teater.

De som jobbade med honom sa att han var två personas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in