2023-09-29, 19:01
Medlem
En man gripits för inblandning av mordet på rapparen Tupac Shakur, enligt källor till AP.

Las Vegas-polisen har idag gripit Duane ”Keffe D” Davis för inblandning i mordet på rapparen.

Davis har länge varit känd för utredarna eftersom han själv erkänt i intervjuer och i sin memoar ”Comton Street Legend” att han befann sig i bilen där skottlossningen ägde rum i september 1996.

Vad händer nu? Är det rätt person?
Citera
2023-09-29, 19:14
Medlem
CIA eller FBI var Tupacs bortgång. Mig lurar de inte
Citera
2023-09-29, 19:15
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g.vorz
En man gripits för inblandning av mordet på rapparen Tupac Shakur, enligt källor till AP.

Las Vegas-polisen har idag gripit Duane ”Keffe D” Davis för inblandning i mordet på rapparen.

Davis har länge varit känd för utredarna eftersom han själv erkänt i intervjuer och i sin memoar ”Comton Street Legend” att han befann sig i bilen där skottlossningen ägde rum i september 1996.

Vad händer nu?
Är det rätt person?
Hämta Puffy!
Citera
2023-09-29, 19:19
Medlem
Intressant, det har gått väldigt många år.
Citera
2023-09-29, 19:38
Medlem
Är det den här mannen?

https://www.youtube.com/shorts/X2eI52lTeSM
Citera
2023-09-29, 20:37
Medlem
Was.s avatar
.... Leste ikke første posten godt nok, nevermind.
Ja, han.
Senast redigerad av Was. 2023-09-29 kl. 20:40. Anledning: Pointless comment
Citera
2023-09-29, 20:40
Bannlyst
Han har i princip erkänt sin inblandning i flera intervjuer, man måste ha hittat något konkret forensiskt vilket gjort att man kunnat gripa honom.
Citera
2023-09-29, 20:47
Medlem
Papper1512s avatar
Är antagligen inte personen som sköt men som beordrade din brorson att göra det. De kan ju plocka in puff daddy också för anstiftan.
Citera
2023-09-29, 21:39
Medlem
borgir82s avatar
Jag tror att det var Suge Knight som var den egentligs måltavlan, Tupac hade bara oturen att befinna sig i samma bil när dom blev beskjutna.

Såvitt jag förstår så hade Suge Knight varit delaktig i en grov misshandel av en konkurrerande gängmedlem tidigare under kvällen. Och då bestämmer sig det andra gänget för att hämnas.(Suge skulle senare dömas och avtjäna flera år i fängelse för detta).
Citera
2023-09-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
CIA eller FBI var Tupacs bortgång. Mig lurar de inte

2pac var en CIA asset, så inte helt omöjligt.
Citera
2023-09-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Jag tror att det var Suge Knight som var den egentligs måltavlan, Tupac hade bara oturen att befinna sig i samma bil när dom blev beskjutna.

Såvitt jag förstår så hade Suge Knight varit delaktig i en grov misshandel av en konkurrerande gängmedlem tidigare under kvällen. Och då bestämmer sig det andra gänget för att hämnas.(Suge skulle senare dömas och avtjäna flera år i fängelse för detta).

Med den motiveringen så är ju Tupac lika trolig måltavla? Båda var ju lika delaktiga i den misshandeln?

Anstiftan gick troligen i flera led. Kan tänka mig att en rik Hollywood-jude ligger högst i ledet, därefter Puffy/Biggie, sedan en lokal Crips ledare.

Var det inte även några off duty-poliser inblandade också? Samt eventuellt Tupacs egna säkerhetschef?
Minns att jag läste en del om det där för många år sen och kom fram till att det aldrig kommer bli helt uppklarat.
Citera
2023-09-29, 23:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Han har i princip erkänt sin inblandning i flera intervjuer, man måste ha hittat något konkret forensiskt vilket gjort att man kunnat gripa honom.

Typiskt en ”gangster”; pratar en massa för att få cred. Sen om det är sant, är en annan sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in