2023-09-29, 07:09
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Azov nazzar nu slass i Bakmut var ryssen tvingade dom springa o fort. USA kongress 1998 rostade en klausul i stodpaketet till Ukraina att inga pengar tlillats ga till Azov bataljonen for dom var nazzar o Ukraina hade ett nazze problem.

Detta andrades nar Putin borja sin operation att radda sina landsman fran etnisk rensning, 20 000 Azov nassar var stationerade vid gransen till Donbass att slutfora rensningen. Nu valkomnas Bandera o hans Azov nazzar in i kongressen o hejlas med nazze halningen slava ukraina. Azov nazzar tillats salja sina nazze taggar i kongressen, tjanade 38k dollar att salja tygmarken med nazze symboler.

Times they are chancing...
En väldig massa påståenden, men inte en enda referens som visar att det du säger verkligen stämmer med verkligheten.
2023-09-29, 08:08
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag råkade skriva att Ukraina inte gjort några framsteg vid Robotyne och Bakhmut/Artemovsk senaste veckan för ett par dagar sedan.

Då gick denne Trollnågonting i taket och lade in dessa frontkartor som "bevis" för att de minsann gjort det. Det pinsamma var att de inte visade detta utan visade precis det jag påstod: Ukraina har inte gjort några framsteg där under senaste veckan.

En dag till nu när jag kollade länkarna i morse: Händer INGENTING.

Natos stöd till Ukraina har misslyckats. Motoffensiven har inte lett till några framsteg av större vikt för Ukraina och den ser ut att bli ett fiasko.
Gå tillbaka till den 20:e september i tid och gå framåt så ser du väl också att fronten rör sig?
Andriivka
https://deepstatemap.live/en#13/48.5087/38.0407

Robotyne
https://deepstatemap.live/en#13/47.4438/35.9910
2023-09-29, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Gå tillbaka till den 20:e september i tid och gå framåt så ser du väl också att fronten rör sig?
Andriivka
https://deepstatemap.live/en#13/48.5087/38.0407

Robotyne
https://deepstatemap.live/en#13/47.4438/35.9910

Jamen - lägg ned nu. Det som intagits fjorton dagar tidigare rör sig. Ja. Men de områden som intagits eller förlorats av Ukraina dessa dagar det meningslösa tjafset gäller har INTE rört sig nämnvärt. Inte idag heller.

Det som många Nato-vurmare förbiser när det gäller ukrainarnas framryckningar till fots och i mycket små grupper som ukrainarna alltmer tillämpat särskilt i fickan vid Robotyne är att i början var ryssarna ganska oförberedda och hjälplösa inför detta sätt att kriga. De hade gjort sig beredda på bepansrad framryckning med infanteri och stridsfordon i samverkan.

Små grupper välutbildat infanteri med artilleriunderstöd och föregående artilleribekämpning av ryskt artilleri gav ukrainarna framgångar. Visserligen dyrköpta men framgångar. Ryssarna har därefter trappat upp sin användning av drönare som används mot små grupper oskyddade ukrainare och jag tror just detta spelat stor roll för att bromsa upp ukrainarna och gett dem svåra förluster. Ryssarnas drönarövertag håller på att nöta ned motoffensiven. Sedan motoffensivens början har ryssarnas användning flerdubblats.
2023-09-29, 09:08
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jamen - lägg ned nu. Det som intagits fjorton dagar tidigare rör sig. Ja. Men de områden som intagits eller förlorats av Ukraina dessa dagar det meningslösa tjafset gäller har INTE rört sig nämnvärt. Inte idag heller.
Lägger absolut inte ner för att du ljuger. Fan, ska jag behöva spela in en film för dig så du fattar eller?

Du ser ju att fronten rör sig. Den blåa ytan utökas. Det handlar inte om mycket men faktumet är att den rör sig och Ukraina rör sig framåt.

EDIT: Ser nu att du byter ditt ordval, från ingenting till nämnvärt. Det är nämnvärt.

Skönt att kunna ändra sig va?

Citat:
INTE rört sig nämnvärt

Citat:
En dag till nu när jag kollade länkarna i morse: Händer INGENTING.
Senast redigerad av Conception 2023-09-29 kl. 09:13.
2023-09-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
En väldig massa påståenden, men inte en enda referens som visar att det du säger verkligen stämmer med verkligheten.

Jag ar insatt, laser allt pa natet. vilka av mina uttalanden ar falska?
2023-09-29, 09:26
Medlem
Citat:
Jag ar insatt, laser allt pa natet. vilka av mina uttalanden ar falska?

Börja i andra änden - kan du påvisa att ETT ENDA av dina många påståenden är förankrat i verkligheten?
2023-09-29, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Börja i andra änden - kan du påvisa att ETT ENDA av dina många påståenden är förankrat i verkligheten?

1. Azov ar nassar
2. Wagner sopade banan med Azov nazzar i Mariepol, Bakmuk
3. Ukronazzar sitter kvar o blir slaktade, inga framsteg
4. Svennenazzar kommer fram i deras kommentarer pa forumet
44 Sokolov ar dod men lever anda
Vilka ar fel?
Senast redigerad av HeadsOn 2023-09-29 kl. 10:11.
2023-09-29, 10:01
Medlem
Citat:
Lägger absolut inte ner för att du ljuger. Fan, ska jag behöva spela in en film för dig så du fattar eller?

Du ser ju att fronten rör sig. Den blåa ytan utökas. Det handlar inte om mycket men faktumet är att den rör sig och Ukraina rör sig framåt.

EDIT: Ser nu att du byter ditt ordval, från ingenting till nämnvärt. Det är nämnvärt.

Skönt att kunna ändra sig va?

Det som inte är nämnvärt är inte nämnvärt.

Om fronten flyttar sig 20 meter åt ena eller andra hållet så man kan se det med förstorigsglas så är det inte nämnvärt.

(Varje kvinna som gifter sig men en svensk man borde utrustas med en grisfösare. Det är det enda som hjälper mot sådana som du. Börjar bortförklaringarna så plockar hon fram den. :-) )
2023-09-29, 10:06
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det som inte är nämnvärt är inte nämnvärt.

Om fronten flyttar sig 20 meter åt ena eller andra hållet så man kan se det med förstorigsglas så är det inte nämnvärt.

(Varje kvinna som gifter sig men en svensk man borde utrustas med en grisfösare. Det är det enda som hjälper mot sådana som du. Börjar bortförklaringarna så plockar hon fram den. :-) )
Ok, verkar som du har en liten egen fantasiskala på din karta då. Vid Andriivka så har Ukraina flyttat fram fronten 600m och vid Robotyne har den flyttat fram 1.2km lite beroende på hur man mäter. (mellan 800m till 1.95km)

Detta från perioden 2023-09-19 till dagens datum.

Men fortsätt kör ditt race du.
2023-09-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ok, verkar som du har en liten egen fantasiskala på din karta då. Vid Andriivka så har Ukraina flyttat fram fronten 600m och vid Robotyne har den flyttat fram 1.2km lite beroende på hur man mäter. (mellan 800m till 1.95km)

Detta från perioden 2023-09-19 till dagens datum.

Men fortsätt kör ditt race du.

Bra jobbat, tack för riktig fakta. Trött på ryssälskarnas "bevis" att ryssland är för starka och kommer vinna som gått från:
1) Vi tar ukraina på några dagar
2) Vi tar ukriana på några veckor
3) vi tar bara 4 områden där de flesta kan ryska
4) Vi kommer ta delar av dessa områden
5) Vi kommer vinna förukrianas motoffensiv går långsamt

Punkt 6 kommer vara "vi skulle bara bada lite i havet men nu så åker vi hem"
2023-09-29, 11:03
Medlem
Citat:
1. Azov ar nassar
2. Wagner sopade banan med Azov nazzar i Mariepol, Bakmuk
3. Ukronazzar sitter kvar o blir slaktade, inga framsteg
4. Svennenazzar kommer fram i deras kommentarer pa forumet
44 Sokolov ar dod men lever anda
Vilka ar fel?

2-4 åtminstone.

En sak alla vuxna människor som inte sovit sig igenom grundskolan lätt inser är att Putins Ryssland har utvecklats till någonting som är väldigt likt Hitlers Tredje Riket. Så allt snack om ukrainska nazister och nödvändig avnazifiering framstår som oerhört obildat. Det finns såklart högerextrema och nynazistiska element i Ukraina precis som i alla länder, men Ryssland styrs av vår tids Hitler (eller möjligen Stalin, som om det skulle vara bättre) så du framstår bara som en komplett idiot med ditt resonemang.
2023-09-29, 12:11
Medlem
Mängder av ukrainska soldater ger nu upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in