2023-09-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Vafan snackar du om? Det blåa är ju fräscha intagna områden, fattade du inte det?

Det du tycker är så förbannat viktigt är ju hur stor fördröjningen är när gränsen mellan grön och blåfärgade områden flyttas.

Om man skall se hur gränsen flyttats så tittar man på gräns blå-vit (ukrainakontrollerat-gråzon) och gräns vit-röd (gråzon-röd) respektive dag och jag tittade en vecka bakåt och såg att de inte flyttats nämnvärt.

Jag hade rätt enligt din (Deepstate) karta som du länkade till. Du skall nog kolla vad länkarna innehåller nästa gång för det var väl inte meningen att bevisa att du hade fel. I så fall är du det lömskste Ryzztrollet på flashback någonsin.
2023-09-28, 16:53
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
Enligt ryska källor som the russian dude tog fram så vill ryssen ge tokmak till ukraina i goodwill. Verkar som offensiven går bra för ukraina
Aha! Ny rysk strategisk reträtt på gång?

Har du nån länk till detta?
2023-09-28, 17:56
Moderator
vfs avatar
Sluta tramsa nu! /Mod
2023-09-28, 19:14
Medlem
Yays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Aha! Ny rysk strategisk reträtt på gång?

Har du nån länk till detta?
Sök på the russian dude på Youtube är videon från idag han tar upp det
2023-09-28, 19:27
Medlem
Citat:
Hoppsan, kolla här då?
Robotyne:
https://deepstatemap.live/en#12/47.4135/35.9577
Bakhmut:
https://deepstatemap.live/en#12/48.5409/37.9202

Blå område = intaget senaste 2 veckorna. Uralmongol.
Men… det är ju praktiskt taget ingenting? Hur många liv har gått åt för det där?

Det sjuka är att du stolt postar det där. Det visar ju hur uselt det går för Ukraina. Är ni helt efterblivna? Zooma ut!
2023-09-28, 19:55
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag håller med

Här kommer lite matnyttig ON-topic postning!

Colossal Losses Storming Verbove & Andriivka
https://www.youtube.com/watch?v=mCdg-V8JmNk

Spekulerar unionen

Redan debunkat av Reporting from Ukraine. Filmerna på förstörda ryska fordon visar attacker från augusti så inget som pågår nu. Sen är det såklart inte kul att få demonstrerat hur kostsamma de ukrainska avancemangen är och hårt det ryska motståndet är.
2023-09-28, 20:11
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Redan debunkat av Reporting from Ukraine. Filmerna på förstörda ryska fordon visar attacker från augusti så inget som pågår nu. Sen är det såklart inte kul att få demonstrerat hur kostsamma de ukrainska avancemangen är och hårt det ryska motståndet är.
Hur skiljer man ukrainsk och ryska fordon vid en översiktsbild? vissa kan ju vara hur gamla som helst och vara vända åt andra hållet
2023-09-28, 20:14
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Men… det är ju praktiskt taget ingenting? Hur många liv har gått åt för det där?

Det sjuka är att du stolt postar det där. Det visar ju hur uselt det går för Ukraina. Är ni helt efterblivna? Zooma ut!
Det är mer än en femtioprocentig ökning av fickan, sedan får du kalla det vad du vill.
Vad jag förstår går det fortfarande åt mer ryska liv så det känns ju motiverat åtminstone. Men jag tycker du har rätt, demonstrera emot kriget så att Putin drar sig ur vetja.
2023-09-28, 20:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Områden som skulle annekteras har annekterats och Ukrainas så kallade motoffensiv sket sig...

Det finns områden Ryssland annekterade till att för evigt vara del av Ryssland, som ryska soldater aldrig satt sin fot i. Ska Ukraina överlämna de områdena till Ryssland pga inte reta den ryska ’björnen’?
2023-09-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det har nog resulterat det i vissa specifika områden. Jag tänker spontant på Wagners idiotiska offensiv vid Bakhmut där uppgifter kom om slakt på fd straffångar hos Wagner. Siffror på 1:10 var inte ovanligt förekommande.

På andra områden där det är mer artilleridueller kan förlusterna vara mer 1:1. Ryssarna har under kriget skjutit mer men med mindre precision och Ukraina skjuter mindre med bra precision.

Jag har sett flera intervjuer med Ukrainaveteraner där de hävdar att Ryssland brukar vara sena med sin beskjutning men lyckas de träffa ukrainska förband så är de intensiva.

Men överlag över hela kriget tycker jag 1:2 i Ukrainas favör låter sannolikt.

Så kanske det är då. Dubbelt så stora förluster är iofs. stort även det (speciellt när Ukrainas också har sin offensiv, så att man inte bara kan skylla på att Ryssland varit den offensiva parten). Tänkte mer åt Finland, Tyskland och hur ryssarna presterade där en gång i tiden. Men så är det alltså inte överlag i det här kriget.
2023-09-29, 02:02
Medlem
Citat:
Vad bra. Då konstaterar vi att dina påståenden om hur det gått den senaste tiden var falska. Därtill har du fått lära dig att det händer en hel del kring Robotyne och Bakhmut. Varsågod.

Azov nazzar nu slass i Bakmut var ryssen tvingade dom springa o fort. USA kongress 1998 rostade en klausul i stodpaketet till Ukraina att inga pengar tlillats ga till Azov bataljonen for dom var nazzar o Ukraina hade ett nazze problem.

Detta andrades nar Putin borja sin operation att radda sina landsman fran etnisk rensning, 20 000 Azov nassar var stationerade vid gransen till Donbass att slutfora rensningen. Nu valkomnas Bandera o hans Azov nazzar in i kongressen o hejlas med nazze halningen slava ukraina. Azov nazzar tillats salja sina nazze taggar i kongressen, tjanade 38k dollar att salja tygmarken med nazze symboler.

Times they are chancing...
2023-09-29, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam

Jag råkade skriva att Ukraina inte gjort några framsteg vid Robotyne och Bakhmut/Artemovsk senaste veckan för ett par dagar sedan.

Då gick denne Trollnågonting i taket och lade in dessa frontkartor som "bevis" för att de minsann gjort det. Det pinsamma var att de inte visade detta utan visade precis det jag påstod: Ukraina har inte gjort några framsteg där under senaste veckan.

En dag till nu när jag kollade länkarna i morse: Händer INGENTING.

Natos stöd till Ukraina har misslyckats. Motoffensiven har inte lett till några framsteg av större vikt för Ukraina och den ser ut att bli ett fiasko.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in