Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Den som mätte värme och kyla för insulin var väldigt märklig förhandling. Blev nästan chockad av att Koenigsegg gav en så liten höjning och sen kontrar de med samma värdering... Då hade jag som investerare sagt tack och hej direkt. Tog honom 9mån eller vad han sa att lista ut tekniken och de hade inte ens kollat om den går att patentera, kan tänka mig att större bolag kan ta fram nåt liknande på en timme eller två. En halv mille på det där? Någon som vet om det gick igenom? Känner mig tveksam på den.
Nästa "Vad ska vi äta" värderar sitt företag till 20m innan de ens lanserat en beta.... Simpel och hyfsat bra idé dock som de kanske kan få några få användare och tjäna några tusenlappar men 50m? Nej.
Det är ju en ren
bluffprodukt.
Termometrar har funnits i årtionden.
1. Inte en produkt som folk med insulin egentligen behöver.
2. Det blir normalt sett inte så kallt i ett kylskåp (under 2 grader).
3. Insulin håller i ~30 dagar utanför kylskåp, så man behöver inte ha det i kyl under semester (så länge det inte är djävulskt varmt).
2. Finns mängder av produkter redan för samma syfte. Dom har inte uppfunnit ett skit.
Jag ser inte ens hur en sån produkt har en algoritm. Det är en termometer där den larmar om den går under 2 grader eller över 30 grader. Det den skulle kunna ha är en tröghet, som säger t.ex. om den uppmäter under 2 grader men det åtgärdas inom 30 sekunder så löser den inte ut. Men att ha en algoritm är ju löjligt. Det är bara något han slänger ur sig för att det är trendigt, inte för att hans bluffprodukt har det...
I grund är det här bara en termometer, som inte visar temperaturen, utan bara blinkar om den utanför 2 till 30 grader.
Det man vill ha är en temperaturloggare som sparar värden. Vilket dom flesta produkter har. Så dom missar helt den grundläggande funktion som produkttypen normalt har.
Man vill ju ha något som är tillverkat med viss precision och kända toleranser. Inte något billigt skit som kostar 11 spänn att tillverka, som säljs av någon clown i ett garage, och som har 6 månaders batteritid med ett batteri man inte kan byta. Utan ska skicka tillbaka till tillverkaren för att byta batteri i, men när man klickar på länken för batteribyte så ger den error 404...
En enkel jävla googling på 2 minuter skulle snabbt visa att det redan finns 100 produkter som gör samma sak - fast bättre.
Av alla produkter jag sett på det här temat så är den här den uslaste och sämst genomförda.
Nästan alla som är med i det här programmet kommer ju med rena bluffar. Eller tramsidéer som inte är värda något.