2023-09-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, verkligen en läbbig typ. Sitter och gör konstiga grimaser med munnen hela tiden. Måste vara något fel på honom.

Ja och det är att han är bög med amerikanska business mindset.
Citera
2023-09-15, 22:36
Medlem
Snubchurps avatar
Kan inte vara många investeringar som går igenom på riktigt i det här programmet? Finns med all säkerhet en klausul.
Citera
2023-09-15, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Såg första 15 minuterna lite kul att fredriks fejkade USA accent helt slutade fungera när de väl accepterade budet.

Jag stängde av direkt när jag såg att han var med. Tycker han är sjukt creepy + orkar inte med narcissister.
Citera
2023-09-18, 15:32
Medlem
kalle55s avatar
---
Var med 2014 och fick alla drakarna och max belopp 2,5 milj kr.
Efter programmet fick jag aldrig några pengar.
(FB) Draknästet - ett svenskt Dragons' Den

2014 fick jag veta att ca hälften aldrig får pengarna efter handslag i TV.
Detsamma ska gälla i Dragons Den i England och I Shark Tank i USA.

Var något surt kan jag säga......

MagI
--------------------
Citera
2023-09-18, 16:42
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sullen
Jag stängde av direkt när jag såg att han var med. Tycker han är sjukt creepy + orkar inte med narcissister.

Verkar inte som de andra deltagarna gillar honom heller.
Citera
2023-09-19, 00:36
Medlem
svt2s avatar
Någon som kan beräkna nettoförmögenhet på drakarna?

Och vilken drake, inklusive gästdrakarna, är rikast?

/ svt2
Citera
2023-09-19, 11:32
Medlem
eternussermos avatar
Kudos till Sara som inte gödde skolappen med pengar. Känns garanterat som något där pengar kommer att enbart rinna ner i fickan på oseriösa grundare. Tippar att de konkar 2024.
Citera
2023-09-21, 19:01
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Den som mätte värme och kyla för insulin var väldigt märklig förhandling. Blev nästan chockad av att Koenigsegg gav en så liten höjning och sen kontrar de med samma värdering... Då hade jag som investerare sagt tack och hej direkt. Tog honom 9mån eller vad han sa att lista ut tekniken och de hade inte ens kollat om den går att patentera, kan tänka mig att större bolag kan ta fram nåt liknande på en timme eller två. En halv mille på det där? Någon som vet om det gick igenom? Känner mig tveksam på den.

Nästa "Vad ska vi äta" värderar sitt företag till 20m innan de ens lanserat en beta.... Simpel och hyfsat bra idé dock som de kanske kan få några få användare och tjäna några tusenlappar men 50m? Nej.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-09-21 kl. 19:11.
Citera
2023-09-21, 20:39
Medlem
Älskar programmet och Shervin är riktigt najs. Lena tycker jag också om.
Trist om det blir få affärer på riktigt och skulle också vilja se en uppföljning typ "vad hände sen"
Citera
2023-09-21, 20:48
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Älskar programmet och Shervin är riktigt najs. Lena tycker jag också om.
Trist om det blir få affärer på riktigt och skulle också vilja se en uppföljning typ "vad hände sen"
De har gjort ett antal ”vad hände sen” program som finns på SVT Play här

https://www.svtplay.se/draknastet-vad-hande-sen-1
Citera
2023-09-21, 21:58
Medlem
eternussermos avatar
Vad ska vi äta appen var ju helknasig, hade varit vettig om det byggt på vad man faktisk har hemma, men i den stunden har man ingen lust att åka ut och handla.

Undrar ibland om Drakarna ibland investerar i personerna och inte idéerna. Kostar ju att hitta bra personer till företag.
Citera
2023-09-22, 00:03
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Den som mätte värme och kyla för insulin var väldigt märklig förhandling. Blev nästan chockad av att Koenigsegg gav en så liten höjning och sen kontrar de med samma värdering... Då hade jag som investerare sagt tack och hej direkt. Tog honom 9mån eller vad han sa att lista ut tekniken och de hade inte ens kollat om den går att patentera, kan tänka mig att större bolag kan ta fram nåt liknande på en timme eller två. En halv mille på det där? Någon som vet om det gick igenom? Känner mig tveksam på den.

Nästa "Vad ska vi äta" värderar sitt företag till 20m innan de ens lanserat en beta.... Simpel och hyfsat bra idé dock som de kanske kan få några få användare och tjäna några tusenlappar men 50m? Nej.
Det är ju en ren bluffprodukt.

Termometrar har funnits i årtionden.

1. Inte en produkt som folk med insulin egentligen behöver.
2. Det blir normalt sett inte så kallt i ett kylskåp (under 2 grader).
3. Insulin håller i ~30 dagar utanför kylskåp, så man behöver inte ha det i kyl under semester (så länge det inte är djävulskt varmt).
2. Finns mängder av produkter redan för samma syfte. Dom har inte uppfunnit ett skit.

Jag ser inte ens hur en sån produkt har en algoritm. Det är en termometer där den larmar om den går under 2 grader eller över 30 grader. Det den skulle kunna ha är en tröghet, som säger t.ex. om den uppmäter under 2 grader men det åtgärdas inom 30 sekunder så löser den inte ut. Men att ha en algoritm är ju löjligt. Det är bara något han slänger ur sig för att det är trendigt, inte för att hans bluffprodukt har det...

I grund är det här bara en termometer, som inte visar temperaturen, utan bara blinkar om den utanför 2 till 30 grader.

Det man vill ha är en temperaturloggare som sparar värden. Vilket dom flesta produkter har. Så dom missar helt den grundläggande funktion som produkttypen normalt har.

Man vill ju ha något som är tillverkat med viss precision och kända toleranser. Inte något billigt skit som kostar 11 spänn att tillverka, som säljs av någon clown i ett garage, och som har 6 månaders batteritid med ett batteri man inte kan byta. Utan ska skicka tillbaka till tillverkaren för att byta batteri i, men när man klickar på länken för batteribyte så ger den error 404...

En enkel jävla googling på 2 minuter skulle snabbt visa att det redan finns 100 produkter som gör samma sak - fast bättre.

Av alla produkter jag sett på det här temat så är den här den uslaste och sämst genomförda.

Nästan alla som är med i det här programmet kommer ju med rena bluffar. Eller tramsidéer som inte är värda något.
Senast redigerad av NukeTheWhales 2023-09-22 kl. 00:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in