2023-09-28, 18:12
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Så det kan låta, när det kom ifrån annat håll lite tidigare var det otänkbart

https://www.expressen.se/nyheter/s-satt-in-militaren-mot-gangen/

"Den nya våldsvågen som slagit till i Sverige kräver nya åtgärder, säger Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson.

Nu föreslår hon att militären ska kunna sättas in för att hjälpa polisen, rapporterar*Aftonbladet."
Men det här är ju copyright, Jimmy föreslog liknande inte längesen. Asså vad händer med S? Försöker dem omvandla deras politik till Högern eftersom ingenting av deras politik har faktisk fungerat dem här långa åren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Ar det inte bättre att ge tullen bättre förutsättningar istället för att utarma militären

Utarma militären? För de behövs i strid mot Ryssland? Är du dum i huvudet på riktigt? Perfekt träning för försvaret, kanske för PM?

Kanske kan man använda sig av militären även vid systematiska knarksök i de sk. särskilt utsatta socialdemokratiska områdena?
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbie27
Ja, det vill jag. Men jag vill inte att dem patrullerar. Jag vill att dem rensar upp ordentligt. Sen vill jag också att Sverige tittar på hur man har det i fängelserna i Honduras och Colombia samt övriga länder i central- och Sydamerika. Jag vill ha riktigt hårda och tuffa tag mot dessa gängkriminella.

Ja det var riktigt framgångsrika och civiliserade länder du har som förebilder.
Citera
2023-09-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Kan nån snälla skjuta bort Magdalena och sossarna nu?????????
Minns ni hur dom skrek när sd sa detta för flera år sen! Alla partier skrek rakt ut.
Ni svenskar som fortfarande röstar på sossarna och ger er tillkänna borde ha så mycket stryk så ni aldrig mer kan ta hand om er själva.

Äckligare människor får man fan inte tag i. Jävla hora är vad hon är.
Du är inte bättre än någon som röstar på parti x. Du är lika lurad. Men fortsätt tro något annat och fortsätt rösta på teatern. Det partiet du rövslickar bryr sig om sin lön, inte dig.

Röstar du på politiker så kan du förvänta dig samma sak om och om igen då dom styras av samma makter allihopa mer eller mindre. Vi behöver direktdemokrati, allt annat är charader och skådespel, en slags teater.
Citera
2023-09-28, 18:13
Medlem
Kristersson ska hålla tal till nationen nu kl 19.
Citera
2023-09-28, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barbie27
Ja, det vill jag. Men jag vill inte att dem patrullerar. Jag vill att dem rensar upp ordentligt. Sen vill jag också att Sverige tittar på hur man har det i fängelserna i Honduras och Colombia samt övriga länder i central- och Sydamerika. Jag vill ha riktigt hårda och tuffa tag mot dessa gängkriminella.

Ja det finns ett ord för den som tänker med reptildelen av hjärnan och gärna tänker i hierarki. ”Peckingorder” etc nämligen DELFIN.
Citera
2023-09-28, 18:15
Medlem
dart100s avatar
Fy fan vilka jävla hycklare sossarna är när SD sa samma sak så var dom nacister och invandrar fientliga.
Rösta aldrig mer dessa jävla sosse hycklare vad ni än gör.
Citera
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Svenska soldater kan och skall skydda en av polisen avspärrad plats, eller ett geografiskt område som av polisen anses behöver förstärkt bevakning, bistå polisen, med samma jurisdiktion som militären idag kan agera vid ett militärt skyddsobjekt. Med militär vapenmakt enligt Skyddslagen.

Polisen och försvarsmakten är en skattefinansierad resurs!
Men S har alltid avskytt försvarsmakten och vår knuge tronen och nu helt plötsligt... Först är hon mållös och nu schizofrenis?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Ja jag litar då inte en sekund på Sprithaggan Andersson, men om man kan få igenom något bra nu när vänsterpopulismen är ny och glödande röd så är det ju bara bra om deras vilja att dupera folket kan användas till något konstruktivt.
Ja - så kan man säga. När man kan utnyttja en inflytelserik fiende som för tillfället säger överraskande saker. Eller som fått ett egendomligt anfall av klarsyn.
Viss militär insats för att avlasta polisen kan man gott tänka sig. Samt att sätta skräck i gängen.
Citera
2023-09-28, 18:16
Medlem
Dessa kriminella invandrare skjuter och langar knark för att kunna ha råd med Gucci kepsen och Moncler jackan. Tillåt mig hånskratta. Varför är det så viktigt med dessa lyxmärken? Så jävla löjligt. Svenska killar är nöjda med Nike och Adidas. Varför har negrer och araber sånt jävla sug efter lyx? Det är så in i helvete fjantigt. Ni kom hit och trodde att alla svenskar var miljonärer. Ni blev bittra för att ni inte fick allting serverat och för att ni inte kunde roffa åt er som ni ville och då.blev ni gängkriminella istället.
Citera
Medlem
staticages avatar
Sossarna har kopierat SDs politik rakt av.
Makten framförallt haha jävla sekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Ar det inte bättre att ge tullen bättre förutsättningar istället för att utarma militären
Hur som haver måste smugglarna stoppas och nolltolerans införas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in