2023-09-28, 12:35
Medlem
outback4s avatar
Det kommer inte hända nånting med undantag att ännu fler presskonferenser sänds och fler papper vänds och fler politiker kommer säga på sin höjd "detta är fullständigt oacceptabelt" och liknande.
Det är tyvärr likadant med "Svensson" som på sin höjd knyter näven i byxfickan och skriver av frustrationen på nätet.
Hade liknande våldseskalering förstört ett annat västland skulle folket där ockuperat maktens korridorer tills politikerna gjort något handfast.
Här i Sverige är det viktigare demonstrera för "rädda våtmarkerna" än demonstrera för att stoppa kriget som finns här på riktigt nu. Det kan drabba dig och mig, oskyldiga är inte förskonade.
Citera
2023-09-28, 12:58
Medlem
Flufffens avatar
Det har väl varit ganska uppenbart under en längre tid nu att politikerna och polisen gärna vill skylla det på folk som använder knark och droger. För att stävja detta så ska vi nu massövervakas, skyldiga eller inte så kommer vi alla bli misstänkliggjorda m.h.a chatcontrol. Mamma staten tar mammarollen till nästa nivå. Vilken tur att vi har en stat som känner att den måste övervaka oss likt en överbeskyddande förälder
Citera
2023-09-28, 13:03
Mest osmakliga och vidriga / skyldiga är nog åndå media. De trevande polisiära försöken man trots sin politiska bakbundhet ändå gjort har ju direkt motats i grind av en enad mediekår som gått till anfall med rasist/nazistanklagaleser som i fallet med REVA, eller direkt kommit till undsättning för smutset när någon ordningsvakt eller polis genomfört gripanden så att dessa hamnar på löpet och smutskastas. De är ju direkt skyldiga till det interna angiveriet inom polisen och de totalt ändrade förutsättningarna /kraven hos PHS som ängsliga chefer drivit igenom pga rädsla för uthängning.

Samma media kommer nu med stora, nästan romantiserande rubriker där man med stort intresse djupdyker i Rävar, jordgubbar, blåbär och fan och hans moster. V E M. B R Y R. S I G?? Människor sprängs i bitar och folket skiter fullständigt i Rävar och Jordgubbar och deras jävla släkter och nätverk. VI VILL SOVA I LUGN OCH RO. VI VILL ATT STATEN SKIPAR RÄTTVISA. VI ÄR OROLIGA FÖR UTVECKLINGEN OCH VÅRA BARN. LÖS PROBLEMET!!!!

Vilka är det egentligen som styr inne på dessa redaktioner? Gravt eftersatta, nästan kriminellt småkära tonårs"journalister"? De har under 30 års tid ägnat sig åt att såga av stolens 4 ben och står nu, nästan lyriska och filmar när någon sätter sig på den... F y. F a n. Säger jag bara. F y. F a n.
Citera
2023-09-28, 13:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Skulle inte Gunnar Strömmer kunna ta sitt ansvar och lämna sin post? Gärna på japanskt manér, med tårarna rinnande och pannan mot bordsskivan. Jag menar... Karl'n har dels inget vidare track-record och uppenbarligen noll förmåga att förutse konsekvenser, och dels säger han nej till allt. Till och med Palme insåg att "politik är att vilja något". Strömmer vill ingenting.
Citera
2023-09-28, 13:16
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Skulle inte Gunnar Strömmer kunna ta sitt ansvar och lämna sin post? Gärna på japanskt manér, med tårarna rinnande och pannan mot bordsskivan. Jag menar... Karl'n har dels inget vidare track-record och uppenbarligen noll förmåga att förutse konsekvenser, och dels säger han nej till allt. Till och med Palme insåg att "politik är att vilja något". Strömmer vill ingenting.

Ja nu är det dags för politikera att göra något, nu räcker det inte längre med att skratta hela vägen till banken när deras fela löner kommer på kontot !!!

Förslagen de kommit med hittills är ju pinsamma !!!
Även dags att sätta livstidsstraff ×2 för advokater m.m när de springer bovarnas ärenden !!!
Citera
2023-09-28, 13:48
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Nu har ju dvärgen visserligen bara varit stadsminister 1år men utvecklingen under det året pekar ju på allt annat än att han börjar få ordning på skutan.
Precis. När budgeten gått igenom med 6:e jobbskatteavdraget kommer han och Svantesson att sätta sig och planera för det 7:de jobbskatteavdraget så han har liksom inte tid med det här...
Citera
2023-09-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlentySpoiled
I flertalet skjutningar/explosioner under senaste veckan har myndigheter försökt aktivt begränsa flera incidenter. Varför har myndigheterna inte lyft in försvarsmakten/militären för att begränsa och radikalt minska oron i Sverige ännu?
Fattar inte vad tanken med militären bygger på?

Och då menar jag inte det normala hjärndöda "Bah fuckin' gå in o avlägsna allt ont i världen", eller "Gå in o bah peppra och grip alla människor som finns".

Vad konkret ska militären göra, specifikt och konkret? Ska man gripa och fängsla personer- även unga barn ska tas ifrån deras familjer och fängslas på obestämd tid utan vare sig bevis eller rättegång? Och vilka fängelser ska dessa förvaras i? Finns inte ens tillnärmelsevis så många som skulle behövas.

Vilken kunskap ska militären agera utifrån? De flesta som allmänheten kallar 'kriminella' går ju i skolan. Vilka av dessa skolungdomar ska gripas, specifikt? Tror dom enskilda ungdomar har 'Jag har skjutit nån' skrivet i pannan eller? Om inte, vilka ska dom då välja ut, baserat på vad?

Dom dom har skjutit har gripits i dom allra flesta fall, och i fallen där man inte vet vem som skjutit (ännu) vem ska man då gripa? Äh vafan vi tar den där Jörgen bah, bättrar på uppklarningsstatistiken liksom?

Ska de som aldrig bevisats gjort något brott gripas? Det är ju majoriteten av svenska befolkningen? Eller ska man gripa folk "i förebyggande syfte", och vilka lagar ska man då luta sig mot? Ska även gripnas vänner och bekanta, kanske familj gripas, utan bevis, bara "för säkerhets skull"? Då är ju risken att jag själv och många som läser här kommer bli gripna för klausuler som 'misstänkt umgänge', inlåsta utan rättegång på obestämd framtid.

Hur ska man göra med gripna på sikt? Spärra in mängder med oskyldiga, och sen installera 400 nya rättsinstanser i landet, för att pröva varje enskilt ärende juridiskt i efterhand? Eller åka på internationella blockader pga brott mot mänskliga rättigheterna i nazisternas storleksordning?

Och hur ska detta implementeras i längden när andra unga bygger upp egna nätverk baserat på affärsmässiga tomrummet som (förmodligen inte ens kan) skapas?

Förstår inte vilket scenario den här tankegången kommer ur?
Förutom då, som sagt, nåt slags fikarumskorkat som "Äh vafan bah skicka in Arga Bosse o Grabbarna Grus så rensar dom upp", vilket givetvis aldrig kommer bli.
Senast redigerad av Robbinist 2023-09-28 kl. 14:22.
Citera
2023-09-28, 14:02
Medlem
Då jag har haft fullt upp med annat idag så kanske jag är lite efter med uppdateringar. Svar kommer senare ikväll men vill att fler ska få upp ögonen då socialdemokraterna gick ut med en nyhet som jag väntat på länge!!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ren-mot-gangen

Att det ska vara så svårt för politiker att ta tag i saker tidigare säger ja bara....
Citera
2023-09-28, 14:12
Medlem
När jag ser Gunnar Strömmer ser jag bara munnen röra på sig bla bla bla.. Han är helt handfallen och har ingen aning om hur han ska lösa detta.

Är det inte dags för MSB att informera medborgare som bor i fastigheter som har boendes som känner någon ur dessa barnamördarkrigsgäng att dom är i skottlinjen och att det risk att det smäller bomber ?

Hörde att polisen är på förskolan och informerar 3åringar. Är det inte dags att steppa upp lite nu? All hand on deck-läge?

Läste att S vill att militären använder sin teknik. Ja det är fan dags. Dom kan om dom vill se allt från satelliter, följa varenda mänskas rörelser vare sig dom har telefonen på eller inte. Känns som det är dags att ta fram trumfkorten för när krutröken lagt sig kommer det finnas en ny dominans i rummet. Dom kommer äga alla om inget görs nu och det är fan bananas att tekniken finns men ingen gör nåt när det öppna samhället brakar ihop.

Vi är inte skitlångt ifrån undantagstillstånd i orten. Det här går inte bara över av sig självt.

Skulle inte bli skitförvånad om det finns ivriga sponsorer i alla hörn som eldar på som inte har en riktig slutplan mer än att kaosa sönder livet för medborgarna. Nassehörnan, hatshejker, rysk psyop ? kanske nån beskyddarstat som börjat hata Sverige. Listan på misstänkta sponsorer och påhejare är lång.

Minns att under en tid så dog det sjukt mycket ungdomar på 70talet i heroinöverdoser och att man spårade källan till nordkoreanska ambassaden i Helsingfors som fick stänga. Jag får lite samma vibbar här. Det är FÖR organiserat.
Citera
2023-09-28, 14:36
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Det går att använda sig av de nystiftade terrorlagarana.
Då får både polis och militär långtgående befogenheter och då står polisen under militären
men som jag skrivit ett otal gånger:
Sveriges befolkning marscherar djävligt dåligt och är mycket dåliga på att ta emot en order.

Frågan om att använda militären är enligt Aftonbladet uppe just nu i Regeringskansliet så inte omöjligt att det sker. I detta läge finns det inte mycket annat att göra för vi måste få bukt på eländet och nu är det ju inget annat än rena terrorn vi upplever i Sverige.

Bostadshus som sprängs i bitar och en 25-årig tjej som får halva sin kropp bortsliten låter ju som scener tagna ur Irakkriget 2004 och framåt. Fan dags att folk vaknar upp på riktigt och inser hur sjukt allt detta är.
Senast redigerad av populopidus 2023-09-28 kl. 14:44.
Citera
2023-09-28, 15:13
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Magdalena Andersson skyller ju på jimmie Åkessons Sverige, hur har Sverige blivit under er tid som stödparti åt tidöregeringen. Hon gör detta alltså helt oironiska och skamlöst…

Alltså hur kan någon vettig människa få förtroende för henne när hon kommer med sådana uttalanden?

Hur kan någon människa med hedern i behåll påstå att det fullständiga kaos vi nu ser i Sverige på något vis skullle vara Åkessons och SDs fel.

Man häpnar..
Citera
2023-09-28, 15:18
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Frågan om att använda militären är enligt Aftonbladet uppe just nu i Regeringskansliet så inte omöjligt att det sker. I detta läge finns det inte mycket annat att göra för vi måste få bukt på eländet och nu är det ju inget annat än rena terrorn vi upplever i Sverige.

Bostadshus som sprängs i bitar och en 25-årig tjej som får halva sin kropp bortsliten låter ju som scener tagna ur Irakkriget 2004 och framåt. Fan dags att folk vaknar upp på riktigt och inser hur sjukt allt detta är.

Kan bara instämma, vi behöver en ny sorts polis som är någon sorts hybrid mellan vanliga poliser och militärer. Som har höjda befogenheter och hemliga identiteter.

Manmnehlver rekrytera med rigorösa säkerhets prövningar och sekretess och sen slå till med en pansarnäve som skulle få hitlers SA att framstå som flickscauter.

Sen vaknade jag och insåg att jag lever i Sverige 2023🤯
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in