2023-09-27, 09:34
Medlem
bunnyboys avatar
Från samma artikel:

Citat:
Dagen börjar överraskande med att societetskvinnan erkänner gärningen och medger anspråket på 1.650.621 kronor från föreningen.

Hur mycket drog egentligen Vid din sida in? Alltså hur stor andel av gåvor gick direkt till privat konsumtion? Jag hade känt mig otroligt djupt lurad ifall jag skänkt pengar.

Citat:
Jeanette Höglund har en helt annan berättelse: /.../
– Hon blev mer och mer involverad. Jag såg upp till henne jättemycket. Det var skönt att jobba med någon som kan ekonomi och sponsorer, jag kan inte sånt, bara hjälpa äldre.

I så fall ska du inte ha en förening om tar in donationer överhuvudtaget. Det krävs att kunna ha grundläggande koll på kontoutdrag och vart pengarna går till.

"Vid din sida" låter mer som "I min ficka"
Citera
2023-09-27, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det är möjligt att båda två lidit under föreställningen att om man gör något gott som att hjälpa hemlösa så är det förfan självklart att man har rätt att unna sig någon liten belöning då och då, enligt deras synsätt. Själv skulle jag inte skänka en slant till dom, uppenbarligen har Vid din sida aldrig drivits seriöst. Mer etablerade välgörenhetsorganisationer har bättre transparens
Nina har ju blåst folk i många år. Började med hennes krog Cuckoo.
Betalade inte moms. Vart av med tillstånd. Drog in vänner med pengar som hon blåste. Betalade inte personal. Snodde dricks.
Hon är ju helt galen kärringen. NAP gick ju också åt helvete där hon försökte blåsa Catenacci. Gick så där och Sandro stängde NAP.
BLÅSTE killen på café Oscar på miljonbelopp. Hon är en kriminell bedragerska och inget annat. Det är många som njuter av hennes fall. Sen har ju hon sitt Östermalms patrask som stoppar huvudet i sanden och tror hon har blivit utsatt för en komplott. Men mitt tips är glasklart. Släpp henne. Det blir i mer fancy inbjudningar från Nina. Hon är körd. Ska dö ensam och bitter som hon förtjänar. Jag bodde många år på Östermalm och umgicks i samma kretsar. Skulle dock aldrig ta i henne med tång. Djävulen i Prada.
Citera
2023-09-27, 10:27
Medlem
Dom hemlösa skulle inte bli färre även om dessa pengar kom fram till dom.
Citera
2023-09-27, 10:39
Medlem
dengo.dajordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishkitsune
Den mesta generositets vht är genomsyrad av korruption. Röda Korset, Rädda Barnen, Frälsis osv.
Lägenheter som var testamenterade till olila org för att dom skall nyttjas för ex kvinnor i trångmål och istället går till styrelsemedlemmars ungar.

Ger inte en krona till såna utan direktbetalar till enskilda individer gällande mina hjälpinsatser. Som snubben som köpte terrängbilar till Ukr Armén eller annat dylikt. Där det inte finns arvoderade styrelser.

Detta måste jag hålla med till 100%.

Kanske anses det off-topic men Emmaüs i Geneve, Schweiz, som jag känner väl, styrs av en liten grupp på 2-3 personer från den mega-super-rika överklassen. Emmaüs i Geneve är lite speciellt såklart, till staden flyttar diplomater och högt betalda direktörer etc som måste möblera en lägenhet för att impa på gästerna. När de flyttar från staden efter 2-3-4 år har de inte tid att hålla på och sälja. Jag har tappat hakan där vilka dyra möbler, italienska skinnsoffor, etc som är till salu, INTE BILLIGA! Om rika människor dras till sådana aktiviteter, det finns säkert en anledning bortom generositet o filantropi.

I högre eller lägre grad har alla generositetsorganisationer korruption.
Citera
2023-09-27, 10:45
Medlem
Det stål solklart här vem Nina är Nina Von Ķrusenstjärna https://morgonposten.se/2023/02/22/krogprofilen-nina-von-krusenstierna-misstanks-ha-stulit/

-Nu kommer Nettan koka soppa på Ninas underböxor.
Senast redigerad av Rattan104 2023-09-27 kl. 10:55.
Citera
2023-09-27, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dhx
Kolla din egen svenska och ta ut snorkproppen, så kanske du kan ta till dig lite information från någon som känner till personerna.

Jag känner både Nille och Nina. Varit stamgäst på Cuckoo som Nina ägde och drev. Träffat dem flera gånger på privata tillställningar etc. Så cool your boots honey. Träffat Ninas pappa Otto på KTH. Vart på premiärer etc med syster Petra. Den här personen som skriver obegripliga inlägg känner inte någon som denna tråd gäller. Sitter bara och svamlar. Östermalm är speciellt. Man håller varandra om ryggen.
Jag har ganska klart för mig vad Nina har sysslat med de senaste 30 åren. Vilka hon har blåst och hur hon drev sin egen krog i sank. Men sitt här och läs obegripliga inlägg och tyck synd om svamlade galningar. Typiskt svenskt beteende.
Citera
2023-09-27, 11:38
Bannlyst
Fan vad fräscht!
Citera
2023-09-27, 11:45
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Dom hemlösa skulle inte bli färre även om dessa pengar kom fram till dom.

Ett nyanserande inlägg i sammanhanget faktiskt. Men det försvarar ju inte gärningen.
Citera
2023-09-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Vem var miljardären som avslöjade Nina?

Lars Enochson - en klok och vänlig typ!
Citera
2023-09-27, 11:55
Medlem
Har hon dömts? Om ja, vilket straff fick hon?
Citera
2023-09-27, 11:59
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryster
Försvarsadvokaten yrkar på samhällstjänst och böter, åklagaren yrkar på 1,5 års fängelse. Dom meddelas om två veckor.

Hade det rört sig om ett skattebrott och samma belopp så hade det blivit fängelse.
Citera
2023-09-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunwindsea
Jag känner både Nille och Nina. Varit stamgäst på Cuckoo som Nina ägde och drev. Träffat dem flera gånger på privata tillställningar etc. Så cool your boots honey. Träffat Ninas pappa Otto på KTH. Vart på premiärer etc med syster Petra. Den här personen som skriver obegripliga inlägg känner inte någon som denna tråd gäller. Sitter bara och svamlar. Östermalm är speciellt. Man håller varandra om ryggen.
Jag har ganska klart för mig vad Nina har sysslat med de senaste 30 åren. Vilka hon har blåst och hur hon drev sin egen krog i sank. Men sitt här och läs obegripliga inlägg och tyck synd om svamlade galningar. Typiskt svenskt beteende.

Snork svenska tackar, man behöver inte vara vulgär och offensiv. JAG KÄNNER DOM EJ. MIN FAKTA kommer från aktörer som var i organisationen när allt kom fram: och Jaennette visste och va överens om privata utgifter. Nina är skyldig men Jaennette med. Hon visste.
Konstigt att Nina inte har kontaktat vissa som då var nära som vet hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in