2023-09-26, 15:50
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Vi har väl alla någonstans "egoistiska" skäl. Vi behöver varandra. Vi är skapat för att behöva varandra. som man och kvinna.

Men vad jag menar är att en golddigger, är pengarkär/uppmärksamhet mer än att hon kanske är kär på personen ifrågan.

Ingen vet vad livet bringer imorgon, man kan förlora allt på några sekunder. Tror du en sån kvinna kommer står kvar vid mannen sida om så dom ska bo på en kartong på gatan?

Väljer man mannen av villkorlös kärlek (med undantag om han skulle avvika total) så är pengar sista prioritering. Vad ska man med pengar och om man inte ha personen vid sin sida ?

Det här med villkorslös kärlek är nog det de flesta egentligen drömmer om, men det är nog mindre vanligt än man tror. Tror det krävs två personer med särskilt fina personligheter för att det skall bli så.
Om båda liksom är den typ av personer som liksom har verklig empati med den andre så lever de sig in i den andres smärta och glädje och det gör att de hänger ihop även i svåra stunder och omständigheter. Det är nog något djupare än den där förälskelsen som ofta är mer av en fysisk reaktion.
Citera
2023-09-26, 16:16
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Det finns även något naivt i att dra alla kvinnor över samma kam som ofelbara helgon. Det finns variation inom könet, precis som hos män. Det har många attraktiva män förstått. Du har dock rätt i att det är bättre att ut och leta upp någon trevlig än att generalisera alla. Det finns väldigt bra kvinnor, men precis som med allt annat som är bra får man leta lite. Samma sak med män.
Jag dejtade nyligen en mycket trevlig dam. Snygg och anti-feminist. Empatisk och förnuftig.

Jag har ju ingenstans påstått att kvinnor är ofelbara helgon. Finns gott om skräpa där ute.
Men efter den lilla videon som TS postade (och som jag misstänker är ordentligt uppgjord) är riktigt extrem och representerar knappast någon tjej som jag har träffat.
Direkt växte det ett kvinnohat i stil med "så här funkar kvinnor...." förmodligen postat av någon som kvinnor inte vill ta i tång med och aldrig haft en relation.
Citera
2023-09-26, 17:42
Bannlyst
Dags för män att sluta tro att kvinnor på riktigt blir attraherade av män som har status/utbildning/ett visst yrke/bra ekonomiska förutsättningar.
Citera
2023-09-26, 18:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Dags för män att sluta tro att kvinnor på riktigt blir attraherade av män som har status/utbildning/ett visst yrke/bra ekonomiska förutsättningar.

Så kanske det är men en del särar lik förbannat upp för att kunna leva det så att säga ljuva livet.
Senast redigerad av halaltarzan 2023-09-26 kl. 19:09.
Citera
2023-09-26, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så kanske det är men en del särar lik förbannat upp för att kunna leva det så att säga ljuva livet.
Yes så är det. Allt ska se bra ut på utsidan. Folk gifter sig med feta bröllop bara för att de är osäkra och måste visa upp inför andra att de minsann inte är kufar.

Vad alla människor attraheras av egentligen är folk som har en självsäkerhet som ger dem ett medvetande om sig själv. Det märks på utstrålningen och gör sådana personer bestämda i vad de vill utan att vara veliga i sina beslut.

Sådana personer behöver inte söka sig till osäkra människor i syfte att bekräfta sig själva. Sådana människor är ofta trevligast tycker jag när jag har stött på sådana, och är alltid endast uppoffrande av ren genuinitet. De behöver alltså inte rädda någon i nöd för att få personen att klamra sig fast. Det där är rena utnyttjandet från båda sidor, t ex en golddigger + en man som har skaffat sig status eller ekonomi av ren osäkerhet.

Jag menar inte självsäkerhet som i snobbighet, arrogant, uppblåsthet utan bara att ha en normal självkänsla.
Citera
2023-09-27, 00:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Fast det förekommer fall där du har en man som verkligen bryr sig om sin partner och tror att hon gör det om honom. Han vill henne genuint väl och blir glad när det går bra för henne. Hon är snygg och män är visuella. Han är lycklig. Sedan blir han sjuk, kan inte arbeta, eller går i någon form av personlig konkurs där levnadsstandarden sjunker. Då lämnar hon ganska snart efter. Detta har jag sett på nära håll två gånger med bekanta som är äldre än mig. Det är ganska tragiskt. Mannens hjärta brister. Nu sitter han där ensam och sjuk.
"For better and for worse"... Varför börjar folk ens äktenskap med en ramsa lögner?

Det funkar tvärtom också. Den snygga tjejen som som lägger på sig femtio kilo och får psykiska problem. Många snubbar i den situationen håller ögonen öppna, och drar så fort de hittar något bättre.

Poängen med äktenskapet, som det ursprunligen instiftades, är att man inte ska kunna ångra sig, utan vara juridiskt och moraliskt skyldig att stanna hos sin partner. Men av uppenbara skäl förväntades mannen försörja kvinnan. Oförmåga att försörja sin kvinna är i många traditionella kulturer en av de få godtagbara motiven för skilsmässa.
Citera
2023-09-27, 01:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Den här videon ploppade upp i flödet. Minns att jag såg sådana för 15 år sedan, men de kör fortfarande verkar det som.
I alla fall. Alltså en grej är lite paradoxal. Tycker ofta olika youtubers snackar om att det är helt naturligt att killar självförverkligar och erbjuder tjejer säkerhet och försörjning i "utbyte mot" skönhet och ungdom. Samma människor brukar hata golddiggers. Känns som att antingen får man bestämma sig för att man som man vill bli uppskattad för resurser, eller inte.

Bruden i videon flippfloppar mer än vanligt, men vet inte om det är staged.
Franska tjejen 2:50 in.
https://youtu.be/ftZBsIACrxg?t=172

Gold digging är ett evolutionsbiologiskt fenomen. Kvinnor vill öka försörjningskapaciteten för att få en trygg uppväxt för sin avkomma. Det kallas hypergami på vetenskapligt språk. Problemet är att västvärlden låtit denna instinkt löpa amok. Det kan mycket väl bli västvärldens undergång. Kvinnor i väst har aldrig födit så få barn som nu för övrigt. Vår civilisation är under hot.
Citera
2023-09-27, 01:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic

Ditt påstående är ovetenskapligt. Se på David Buss exempelvis, en av världens främsta forskare inom evolutionär psykologi. Hypergami är universiellt och förekommer i alla länder och kulturer bland kvinnor. Det handlar alltså om biologi, inte kultur.

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Buss
Citera
2023-09-27, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Är man smart som en man, så testa man kvinnan ifrågan.

Män har för sig att alla kvinnor vill leva "ljuva livet" .

Fuck "ljuva livet" ! Denna värld är inte ljuva livet och kommer aldrig bli.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in