Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Så kanske det är men en del särar lik förbannat upp för att kunna leva det så att säga ljuva livet.
Yes så är det. Allt ska se bra ut på utsidan. Folk gifter sig med feta bröllop bara för att de är osäkra och måste visa upp inför andra att de minsann inte är kufar.
Vad alla människor attraheras av egentligen är folk som har en självsäkerhet som ger dem ett medvetande om sig själv. Det märks på utstrålningen och gör sådana personer bestämda i vad de vill utan att vara veliga i sina beslut.
Sådana personer behöver inte söka sig till osäkra människor i syfte att bekräfta sig själva. Sådana människor är ofta trevligast tycker jag när jag har stött på sådana, och är alltid endast uppoffrande av ren genuinitet. De behöver alltså inte rädda någon i nöd för att få personen att klamra sig fast. Det där är rena utnyttjandet från båda sidor, t ex en golddigger + en man som har skaffat sig status eller ekonomi av ren osäkerhet.
Jag menar inte självsäkerhet som i snobbighet, arrogant, uppblåsthet utan bara att ha en normal självkänsla.