Citat:
Ursprungligen postat av
NewInGothenburg
Intresserad av hur män ser på detta.
Alltså det är ju lite motsägelsefullt att både uppmana till att tjäna pengar osv. och på samma gång bli sur när någon brud söker just det.
Det finns sorts nymoralism i samhället, som jag tror att de flesta av oss är blinda för. Blir ibland paff när jag ser vuxna män som inte förstår tillvaron i termer av uppoffringar och trade-offs, utan i stället frågar sig om ett förhållande bygger på "äkta kärlek" eller inte. Vad är det som gör att vuxna män resonerar som fjortonåriga skolflickor när det kommer till relationer?
Det finns inget omoraliskt i att söka lycka, framgång, trygghet eller pengar. Det enda som möjligen är omoraliskt är om den ena parten i ett förhållande inte håller avtalet.
De människor som beter sig riktigt omoraliskt i sina förhållanden, är de som inte ens vill tillstå att det finns ett avtal eller några trade-offs, utan som tror att kärleken är någon sorts naturkraft som gör att de inte behöver göra uppoffringar. Jag ser kvinnor som tycker att de har rätt till halva mannens lön, men som inte vill ligga med honom. Jag ser män som tycker att den kvinna som är hemma och tar hand om deras gemensamma barn, är en parasit som inte gör någon nytta, och som samtidigt gnäller över att hon inte vill ligga.
De män som skaffar en kvinna som är "high maintenance" vet nog mycket väl vad de gör. De har också ett överläge, i och med att det är DE som genererar pengarna och välståndet. Vad ska rika snubbar göra med sina pengar, liksom? Varför inte skaffa en dyr kvinna.