2023-09-25, 21:53
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Fast det är inte sant. Jag tror inte någon människa vill bli vald BARA för sina pengar. Då känner man sig utnyttjad.

Med det sagt, måste jag säga att man sett en del konstiga saker i sina dar.
Det här med en kille som är välutbildad, snygg, manlig, ordentlig, har integritet och behandlar sin tjej rätt, ärligt och juste. Tjejen är ok söt, jobbar med något enkelt och egentligen något av en dussinperson om man får säga så. Sedan är det hon som är otrogen. Motsatsen kan ju också ske såklart, men tycker alltid det är konstigt när den person som flesta skulle säga "dejtar uppåt" är den som är otrogen, men det verkar ganska vanligt. Den ena altruistisk akademiker och den andra jobbar typ korvkiosk. Den senare vänstrar med någon tatuerad ligist.

Men det finns alltid en anledning till otroheten.

Eller anledningar.
Citera
2023-09-25, 22:01
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Men det finns alltid en anledning till otroheten.

Eller anledningar.

Ibland kan anledningen bara vara att parten som är otrogen har för dålig självkontroll. De kan tom. tycka om sin partner, men de tror inte att de skall åka fast.
Citera
2023-09-25, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Japp, fyllde mitt ego, det var också trevligt i mitt depressiva tillstånd. Ska välja bättre nu, dock så var hon dock "genuin", hon kunde faktiskt lura mig med vettiga tankar, vettiga åsikter, men det fanns inget djup. Det kändes väldigt mycket som en fasad, teatraliskt allt. Det var så ojämnt, att vara "genuin" och "trevlig" och till och med lite "smart" men samtidigt ha en sådan ytlighet. Det lurade mig en hel del.
Tråkigt för henne ocskå att hon slösar sitt liv på att leva i den där rollen.
Citera
2023-09-26, 08:26
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Kom igen nu, man blir inte en bättre människa av att vara högutbildad. Det säger inte så mycket om en människa. Visdom får man inte i högskolan.

Man kan vara hur påläst som helst , om man inte kan applicera det i verkliga livet , då är det som en åsna som bär på böcker utan att kunna göra nytta av dom.

Girighet finns i alla samhällsklasser.

Jag visste att min inlägg skulle vara kontroversiellt för som Flashback-INCEL skall man hata alla kvinnor och tillskriva de så dåliga egenskaper det bara går.
Tänk efter hur sorgliga dina argument är. Man blir inte bättre människa av utbildning....., nej men man har absolut skitbra förutsättningar för att bli en bra människa om man bara sitter i samma kallingar en vecka i sträck utan att ha gjort något av sitt liv, samlar på vapen och försöker dra alla kvinnor över en kam som "horor".

Gå ut ur ditt inrunkade rum, gör en utbildning, träffa kvinnor och släpp byns fulsminkade förståndshandikappade slampa som alla i byn vill knulla på.
Citera
2023-09-26, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Jag visste att min inlägg skulle vara kontroversiellt för som Flashback-INCEL skall man hata alla kvinnor och tillskriva de så dåliga egenskaper det bara går.
Tänk efter hur sorgliga dina argument är. Man blir inte bättre människa av utbildning....., nej men man har absolut skitbra förutsättningar för att bli en bra människa om man bara sitter i samma kallingar en vecka i sträck utan att ha gjort något av sitt liv, samlar på vapen och försöker dra alla kvinnor över en kam som "horor".

Gå ut ur ditt inrunkade rum, gör en utbildning, träffa kvinnor och släpp byns fulsminkade förståndshandikappade slampa som alla i byn vill knulla på.

ok, tack för dina råd
Citera
2023-09-26, 09:01
Medlem
Kvinnor är "gold diggers" av naturen.

Det finns en anledning till varför män har högre drivkraft för status, pengar och makt. De vet instinktivt att det ökar chanser för reproduktion.

Så har det varit genom alla tider och kommer fortsätta vara så.
Citera
2023-09-26, 12:35
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Intresserad av hur män ser på detta.
Alltså det är ju lite motsägelsefullt att både uppmana till att tjäna pengar osv. och på samma gång bli sur när någon brud söker just det.

Det finns sorts nymoralism i samhället, som jag tror att de flesta av oss är blinda för. Blir ibland paff när jag ser vuxna män som inte förstår tillvaron i termer av uppoffringar och trade-offs, utan i stället frågar sig om ett förhållande bygger på "äkta kärlek" eller inte. Vad är det som gör att vuxna män resonerar som fjortonåriga skolflickor när det kommer till relationer?

Det finns inget omoraliskt i att söka lycka, framgång, trygghet eller pengar. Det enda som möjligen är omoraliskt är om den ena parten i ett förhållande inte håller avtalet.

De människor som beter sig riktigt omoraliskt i sina förhållanden, är de som inte ens vill tillstå att det finns ett avtal eller några trade-offs, utan som tror att kärleken är någon sorts naturkraft som gör att de inte behöver göra uppoffringar. Jag ser kvinnor som tycker att de har rätt till halva mannens lön, men som inte vill ligga med honom. Jag ser män som tycker att den kvinna som är hemma och tar hand om deras gemensamma barn, är en parasit som inte gör någon nytta, och som samtidigt gnäller över att hon inte vill ligga.

De män som skaffar en kvinna som är "high maintenance" vet nog mycket väl vad de gör. De har också ett överläge, i och med att det är DE som genererar pengarna och välståndet. Vad ska rika snubbar göra med sina pengar, liksom? Varför inte skaffa en dyr kvinna.
Citera
2023-09-26, 13:07
Avslutad
MEN glöm inte att en kvinna som är "High maintenance" är också en kvinna som aldrig kommer vara nöjd. Hon kommer också vara en kvinna som klagar och är inte tacksam för det hon har och får. Hon kommer säkert också lämna sin man om han en dag skulle förlora allt.

Det är därför en man inte vill ha en golddigger. Dom är jo inte i relationen av kärlek men av egoistiska motiv/skäl

Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det finns sorts nymoralism i samhället, som jag tror att de flesta av oss är blinda för. Blir ibland paff när jag ser vuxna män som inte förstår tillvaron i termer av uppoffringar och trade-offs, utan i stället frågar sig om ett förhållande bygger på "äkta kärlek" eller inte. Vad är det som gör att vuxna män resonerar som fjortonåriga skolflickor när det kommer till relationer?

Det finns inget omoraliskt i att söka lycka, framgång, trygghet eller pengar. Det enda som möjligen är omoraliskt är om den ena parten i ett förhållande inte håller avtalet.

De människor som beter sig riktigt omoraliskt i sina förhållanden, är de som inte ens vill tillstå att det finns ett avtal eller några trade-offs, utan som tror att kärleken är någon sorts naturkraft som gör att de inte behöver göra uppoffringar. Jag ser kvinnor som tycker att de har rätt till halva mannens lön, men som inte vill ligga med honom. Jag ser män som tycker att den kvinna som är hemma och tar hand om deras gemensamma barn, är en parasit som inte gör någon nytta, och som samtidigt gnäller över att hon inte vill ligga.

De män som skaffar en kvinna som är "high maintenance" vet nog mycket väl vad de gör. De har också ett överläge, i och med att det är DE som genererar pengarna och välståndet. Vad ska rika snubbar göra med sina pengar, liksom? Varför inte skaffa en dyr kvinna.
Senast redigerad av Stalkerdelux 2023-09-26 kl. 13:10.
Citera
2023-09-26, 13:11
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
MEN glöm inte att en kvinna som är "High maintenance" är också en kvinna som aldrig kommer vara nöjd. Hon kommer också vara en kvinna som klagar och är inte tacksam för det hon har och får. Hon kommer säkert också lämna sin man om han en dag skulle förlora allt.

Det är därför en man inte vill ha en golddigger. Dom är jo inte i relationen av kärlek men av egoistiska motiv/skäl

Om du tror att dina egna "skäl" att vara i en relation är något annat än egoistiska, då kan du inte ha idkat särskilt mycket självkritik i dina dar.
Citera
2023-09-26, 13:21
Avslutad
Citat:
Om du tror att dina egna "skäl" att vara i en relation är något annat än egoistiska, då kan du inte ha idkat särskilt mycket självkritik i dina dar.

Vi har väl alla någonstans "egoistiska" skäl. Vi behöver varandra. Vi är skapat för att behöva varandra. som man och kvinna.

Men vad jag menar är att en golddigger, är pengarkär/uppmärksamhet mer än att hon kanske är kär på personen ifrågan.

Ingen vet vad livet bringer imorgon, man kan förlora allt på några sekunder. Tror du en sån kvinna kommer står kvar vid mannen sida om så dom ska bo på en kartong på gatan?

Väljer man mannen av villkorlös kärlek (med undantag om han skulle avvika total) så är pengar sista prioritering. Vad ska man med pengar och om man inte ha personen vid sin sida ?
Citera
2023-09-26, 15:38
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes

Det finns även något naivt i att dra alla kvinnor över samma kam som ofelbara helgon. Det finns variation inom könet, precis som hos män. Det har många attraktiva män förstått. Du har dock rätt i att det är bättre att ut och leta upp någon trevlig än att generalisera alla. Det finns väldigt bra kvinnor, men precis som med allt annat som är bra får man leta lite. Samma sak med män.
Jag dejtade nyligen en mycket trevlig dam. Snygg och anti-feminist. Empatisk och förnuftig.
Citera
2023-09-26, 15:43
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:

Fast det förekommer fall där du har en man som verkligen bryr sig om sin partner och tror att hon gör det om honom. Han vill henne genuint väl och blir glad när det går bra för henne. Hon är snygg och män är visuella. Han är lycklig. Sedan blir han sjuk, kan inte arbeta, eller går i någon form av personlig konkurs där levnadsstandarden sjunker. Då lämnar hon ganska snart efter. Detta har jag sett på nära håll två gånger med bekanta som är äldre än mig. Det är ganska tragiskt. Mannens hjärta brister. Nu sitter han där ensam och sjuk.
"For better and for worse"... Varför börjar folk ens äktenskap med en ramsa lögner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in