2023-09-27, 06:20
Medlem
Knut-Annes avatar
Russian propagandist Skabeyeva was hoping to hear about a decline in Polish-Ukrainian relations.
"Well, at least thank you for your honesty," she says grimly when she hears a response she doesn't like.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1706723441527996539?fbclid=IwAR3HdH5SstN0-3GrVcsfwKwoVxah8ELPQzGpxVGUryg0TznVREAxttt5JuQ
Citera
2023-09-27, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Utvecklingen går precis som jag förutspått från dag 1 i konflikten. Ukraina förlorar, och den så kallade offensiven, som pågått i nästan fyra månader har resulterat i enorma förluster av mannar och materiel för Ukraina. Lägg till detta så gott som helt utebliva resultat av denna masslakt av det ukrainska folket, som NATO/USA/EU står bakom. Vidrigt. USA, med Blinken i spetsen vill nu frysa konflikten, eftersom han vet att loppet är kört. Ryssland vägrar, och Lavrov nämnde häromdagen att Ukraina har två val: att förhandla eller att tillintetgöras. Om USA får bestämma, så blir det sistnämnda verklighet...

Hur länge har ert 3 dagars krig pågått? Ni valde själva att invadera. Ingen tvingade er.
Er militär är i spillror. Hela världen har nu sett hur värdelösa vapen ni har.
Ni avancerar stadigt bakåt. Ni förlorar soldater varje dag. Dessa hade ni kunnat låta leva. Men nej ni tvingar dom in i döden. För vad? Till vilken nytta? För att putin vill det?
Du kanske är en av dom som tycker Ukraina skulle lägga sig platta och låta er ryssar ta över deras hemland? Är det så du tänker?
Om ni hade lite hjäna så hade ni aldrig invaderat.
Står du bakom alla vidrigheter din ledare gör?
Ni har ett val bara . Att vända hem, o stå till svars för allt ni gjort.
Enkelt.
Citera
2023-09-27, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag har YTTERST svårt att se varför Ukraina skulle gå ut offentligt och berätta om vilka kommande vapen de har som de ska överraska Ryssland med. Gissningsvis visar videon ett tomt metallrör innehållandes en luft-flaska som puttrar ut lite luft, med syfte att få den ryska flottan att gömma sig på 100 mils avstånd från den ukrainska kusten.

Ukraina verkar nu accelerera sin motoffensiv och ser gärna att de återstående fragmenten av den ryska svartahavsflottan återigen åker och gömmer sig nånstans.

Absolut. Håller med. Men det SKULLE inte vara speciellt svårt att göra en dylik konstruktion antar jag. Släpantenner och (extremt) låg hastighet antar jag skulle räcka. Ukraina har visat att de kan göra rätt mycket med små medel. Och om sanningen skall fram så har de väl en hel del (hemliga) ingenjörer i amerikanska militären till sitt förfogande. Problemet blir väl själva detonationen när man väl kommer på plats. Jag antar att de behöver underrättelser så de inte spränger mot fel fartyg eller plats. Och, de får de också från amerikanarna. Jag förutsätter att vissa spionsatelliter nu fokuserar på det området.
Citera
2023-09-27, 07:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Utvecklingen går precis som jag förutspått från dag 1 i konflikten. Ukraina förlorar, och den så kallade offensiven, som pågått i nästan fyra månader har resulterat i enorma förluster av mannar och materiel för Ukraina. Lägg till detta så gott som helt utebliva resultat av denna masslakt av det ukrainska folket, som NATO/USA/EU står bakom. Vidrigt. USA, med Blinken i spetsen vill nu frysa konflikten, eftersom han vet att loppet är kört. Ryssland vägrar, och Lavrov nämnde häromdagen att Ukraina har två val: att förhandla eller att tillintetgöras. Om USA får bestämma, så blir det sistnämnda verklighet...

Nej du potifar.

Kanske inte dag 1, men några veckor in på Rysslands illegala invasion påstod du att Ryssland skulle sätta in den ’ultimata offensiven’.

Citat:
Ingen tvekan. Nu sätter Ryssland snart in den ultimata offensiven. Som stormakt vill de inte förnedras, Observera att detta inte är ett ställningstagande, bara ett konstaterande av faktum.

Dina analytiska förmåga är helt sänkt.
Citera
2023-09-27, 07:24
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 27.09.23 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 276990 (+320) persons / persons,
tanks ‒ 4675 (+3) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 8950 (+4) units,
artillery systems – 6337(+38) units,
RSZV / MLRS – 792 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 534 (+1) units,
aircraft – 315 (+0) units,
helicopters – 316 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 4948 (+24),
cruise missiles ‒ 1529 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 20 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 8792 (+29) units,
special equipment / special equipment ‒ 927(+2)

Data are being updated.
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2023-09-27, 07:36
Medlem
38 artillerisystem, brutalt. Det innebär att bara sedan 1 sep så har över 1000 ryska artillerisystem utplånats, liksom en stor del av deras försörjningsmöjligheter som innebär tiggeri av sekunda nordkoreanska (!) granater. (”Mäktiga allierade”)

Motoffensiven maler på, det finns inte en chans för Ryssland att ersätta dessa förluster.
Citera
2023-09-27, 08:02
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
En åklagare (eller försvarare) som låter käften glappa innan en fullständig utredning är framlagd är givetvis inte seriös. Sånt kanske funkar i fall som Depp vs Heard, men verkligen inte i FN- och ICC-sammanhang.
Du har som jag skrev - endera inte läst, eller så saknar du förmåga att läsa ordentligt. Ingenting i artikeln är kontroversiellt. Endast neutralt. Sluta ljug en gång för alla ditt as.
Citera
2023-09-27, 08:04
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Lilla söta akademikerfyllot - du KAN inte hänvisa till saker som du "förutspått". Jag har ju redan bevisat för dig att dina inlägg INTE åldrats väl Du är debunkad lille vän. Trovärdighet kaputt!
Nej, Ukraina kommer inte tillintetgöras. De kommer vinna detta äckliga rysskrig.
Citera
2023-09-27, 08:05
Medlem
Sarumans avatar
I går kväll ryktades det om att Ukraina påbörjade en offensiv i Robotyne-området, med mycket artilleri och bepansrade fordon. Jag har sökt som en galning för att hitta mer info om hur det har gått, men det verkar vara knäpptyst på Twitter. Någon som sett eller hört något om detta?
Citera
2023-09-27, 08:12
Medlem
Här är en tråd som sammanfattar Rysslands mål med anfallskriget och vad man har uppnått:

580 days of war. A little recap for those who may have forgotten:

1. At the beginning of the invasion:

- At the beginning, they said, "We will take Kyiv in 3 days";
- In the beginning, they said, "The objectives are to denazify and demilitarize Ukraine";
- In the beginning, they said: "We will protect the Russian population in Ukraine";

What happened?

Läs hela sammanfattningen enl. länk, den är uppställd på ett sådant sätt att även t.ex. Moretex kan följa den.
https://x.com/raduhossu/status/1706721509601890334?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw

https://threadreaderapp.com/thread/1706721509601890334.html
Citera
2023-09-27, 08:41
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
38 artillerisystem, brutalt. Det innebär att bara sedan 1 sep så har över 1000 ryska artillerisystem utplånats, liksom en stor del av deras försörjningsmöjligheter som innebär tiggeri av sekunda nordkoreanska (!) granater. (”Mäktiga allierade”)

Motoffensiven maler på, det finns inte en chans för Ryssland att ersätta dessa förluster.

Portföljbajsaren har verkligen visat att kejsaren är naken

Vad använder sig Ryssland av för typ av artillerisystem och hur många producerar dom per år?
Citera
2023-09-27, 09:06
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, fronten vid Robotyne är under "fog of war", dvs. absolut tystnad, ryssarna har dragit sig tillbaka vid Bakhmutfronten.

Citat:
27.09.2023 uppdateringen. Robotynefronten är under fog of war och jag måste respektera detta.
Däremot händer det en hel del vid Bakhmut. Från Klishchiivka och ända ned till Andriivka har vi avanserat österut. Turisterna har dragit sina trupper bakat, alla 11 enheter, 2,5 km från den egentliga kontaktlinjen. Meningen med deras trupptillbakadraganden är att sätta ett försvarslås vid Odradivka. Att turisterna plötsligt gjort denna manöver förvånar mig, nu om någonsin blir ju själva Bakhmut ännu mer sårbar.
Övriga fronter står stilla.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in