Citat:
Ursprungligen postat av
StonesThrow81
Enig dette. Og det er ikke sikkert at ER er bestiller. Han kan være sidestilt med ØH.
Jonas kan ha hatt flere fiender på Hønefoss og forsikringssvindelen kan være en av flere saker hvor det har skåret seg.
Enig. Trenger ikke være noe komplisert "hierarki". Sikkert en liten gjeng som ville få det gjort, og så en mindre gjeng som faktisk gjorde det. Folka på nivå 1 la planen og ordna litt ting, folka på nivå 2 tok seg av tingen. Kan til og med være at alle er likestilte her, at det var noe alle involverte ble enige om sammen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ViNyh
Ja er grader av det, men det stopper nok ved et punkt når man har beviser mot seg
Og når man finner ut at man kan bli sittende i maaange år så tenker jeg hatet må vike og deler av sannheten må frem for å redde sitt eget skinn. Dette er jo litt av oppgaven til advokaten til en mistenkt også og gi han råd om å faktisk komme med noen innrømmelser når bevisene er imot en. Men mulig at er så dumme at de ikke vet sitt eget beste da, men da handler det kun om dumhet og ikke hat.
Hat og dumhet kan gå hånd i hånd. I Norge hvor det stort sett er snakk om max 21 år
finnes det folk som, ihvertfall opprinnelig, heller vil ta en straff enn å hjelpe politiet. Da mener jeg hatet (og dumskapen) faktisk har en del å si.. Men nå er det ikke sånn at jeg ikke tror MGM1 noensinne kommer til å snakke. Forventer bare ikke at han vil være først i rekka.